ksiazki24h.pl
wprowadź własne kryteria wyszukiwania książek: (jak szukać?)
Twój koszyk:   0 zł   zamówienie wysyłkowe >>>
Strona główna > opis książki

PSYCHOPEDAGOGIKA PRACY


KARNEY J.

wydawnictwo: ŻAK , rok wydania 2007, wydanie I

cena netto: 46.20 Twoja cena  43,89 zł + 5% vat - dodaj do koszyka

Człowiek w środowisku pracy i jego problemy, organizacja przedsiębiorstwa, stosunki międzyludzkie, osiągnięcia lub porażki.

Oto zagadnienia omawiane w tym podręczniku. Na różnych szczeblach organizacji człowiek jest twórcą, obiektem i ofiarą zmian. Od jego umiejętności współdziałania oraz przygotowania zawodowego zależą losy zakładów pracy, atmosfera tam panująca i stosunki koleżeńskie. By osiągnąć sukces, mieć satysfakcję z pracy, szacunek kolegów i uznanie przełożonych trzeba poznać tajniki psychopedagogiki pracy.


Z recenzji Prof. dr. hab. Stefana M. Kwiatkowskiego
... Książka jest kompendium wiedzy z zakresu psychologii i częściowo z pedagogiki pracy, ale też zawiera, jako integralne elementy, treści ekonomiki i organizacji pracy, zarządzania i ergonomii. Zasługuje na uznanie za wysoki poziom naukowy, jasność i precyzję wywodów, a także przemyślaną formę (schematy, rysunki, wykresy) i staranną redakcję...
...Jest to jedyna, jak dotąd, publikacja w języku polskim poświęcona integralnie rozumianym relacjom człowiek-praca.


Spis treści:

Wstęp


I. Współczesna pedagogika pracy - problemy interdyscyplinarne
1. Główne dziedziny psychologii
2. Psychologia a wiedza o pracy
3. Tradycje psychologii pracy i organizacji
4. Współczesne kierunki rozwoju psychologii pracy
5. Pedagogika pracy


II. Pracownik w organizacji
1. Pojęcie organizacji
2. Praca jako wartość
3. Zarządzanie organizacją a kierowanie zasobami ludzkimi


III. Badanie pracy i zawodów
1. Pojęcia i definicje
2. Rodzaje analizy i pomiaru pracy
3. Analiza zawodu


IV. Organizacja czasu pracy
1. Trudności z właściwą organizacją czasu
2. Zasady prawidłowego wykorzystania czasu pracy
3. Badania nad wykorzystaniem czasu pracy
4. Prestiż zawodów i stanowisk pracy w opinii młodego pokolenia polskiej inteligencji
5. Wartościowanie pracy
6. Ocena efektywności pracy ludzkiej


V. Przedsiębiorczość


VI. Psychologiczne mechanizmy zachowania człowieka w organizacji
1. Adaptacja i transgresja w pracy zawodowej
2. Model przystosowania zawodowego
3. Niektóre mechanizmy psychologiczne zachowania człowieka w organizacji


VII. Przystosowanie do pracy i dobór zawodowy
1. Rynek pracy a dobór zawodowy w Polsce
2. Kategorie pracowników w organizacji
3. Dobór zawodowy - definicja i formy


VIII. Motywacja do pracy
1. Problemy definicyjne i wybrane koncepcje teoretyczne motywacji
2. Motywacja do pracy
3. Motywacja osiągnięć
4. Sposoby motywowania do pracy


IX. Edukacja dorosłych w organizacji
1. Strategia organizacji a polityka edukacyjna
2. Standardy kwalifikacyjne w kształceniu i doskonaleniu zawodowym
3. Organizacja ucząca się i kształcenie po 2000 roku
4. Funkcje edukacji zawodowej
5. Jak uczą się dorośli?
6. Jak kształcić dorosłych?
7. Organizacja edukacji zawodowej
8. Błędy w edukacji profesjonalnej
9. Niekonwencjonalne metody edukacji profesjonalnej


X. Sztuka bycia pracownikiem
1. Rola zawodowa
2. Organizacja pracy własnej
3. Obciążenie pracą
4. Błędy w działaniu człowieka w organizacji


XI. Style zachowania dorosłych
1. Style poznawcze i emocjonalne
2. Style uczenia się


XII. Autorytet przełożonego
1. Autorytet formalny i nieformalny
2. Osobowość charyzmatyczna
3. Autorytet a władza
4. Kulturowe przesłanki autorytetu


XIII. Zjawiska patologiczne we współczesnym przedsiębiorstwie
1. Pracoholizm
2. Wypalenie zawodowe
3. Mobbing


XIV.Pedagogika pracy XXI wieku - koncepcje, badania i zastosowania w praktyce
1. Zarządzanie jakością
2. Zarządzanie wiedzą
3. Agencje doradztwa personalnego
4. Praca w warunkach delokalizacji


Bibliografia


449 stron, oprawa miękka

Po otrzymaniu zamówienia poinformujemy,
czy wybrany tytuł polskojęzyczny lub anglojęzyczny jest aktualnie na półce księgarni.

 
Wszelkie prawa zastrzeżone PROPRESS sp. z o.o. 2012-2022