ksiazki24h.pl
wprowadź własne kryteria wyszukiwania książek: (jak szukać?)
Twój koszyk:   0 zł   zamówienie wysyłkowe >>>
Strona główna > opis książki

SZTUKA STRATEGII TEORIA GIER W BIZNESIE I ŻYCIU PRYWATNYM


DIXIT A. NALEBUFF B.

wydawnictwo: MT BIZNES , rok wydania 2009, wydanie I

cena netto: 80.22 Twoja cena  76,21 zł + 5% vat - dodaj do koszyka

Księga mądrości, która pomoże ci wygrywać w biznesie i w życiu prywatnym.

Teoria gier. Być może coś o niej słyszałeś lub może widziałeś film Piękny umysł i zacząłeś się zastanawiac, jak owa teoria może ci pomóc w rozegraniu własnego życia.

Ta książka powie, jak to zrobić.

•    Pamiętasz, jak ostatnio targowałeś się z własnym dzieckiem, o której godzinie powinno pójść spać?
•    A może zastanawiasz się właśnie, jak twoja firma powinna zareagować na cięcie cen rywala?
•    Czy udało ci się kiedykolwiek dotrzymać postanowień noworocznych?

Każdy z nas codziennie napotyka niezliczoną ilość sytuacji, które wymagają strategicznego działania. Możesz jakoś brnąć dalej w nadziei na łut szcześcia, albo możesz dowiedzieć się, jak rozpoznawać, a nawet przewidywać, takie sytuacje i nauczyć się, jak wtedy reagować.

Avinash K. Dixit i Barry J. Nalebuff to światowi eksperci w teorii gier. Dzięki wieloletnim doświadczeniom w nauczaniu i praktyce zrozumieli, że najlepszym sposobem wyłożenia tej nauki i przekształcenia jej w użyteczne narzędzie dnia codziennego jest zilustrowanie pojęć mnóstwem historii i przykładów. Sztuka strategii pełna jest opowieści ze świata biznesu, polityki, sportu. Znajdziesz tu coś o muzyce, coś o negocjacjach, coś o filmach. Niezależnie od tego, czy autorzy omawiają sposoby zrzucenia wagi, zdobycia upragnionej rzeczy na e-Bay’u, czy też to, jak stać się lepszym negocjatorem, rodzicem, tenisistą, zawsze dostarczają czytelnikowi sporej dawki rozrywki i wnikliwych spostrzeżeń.
Dzięki lekcjom zawartym w książce, dowiesz się, jak wyprowadzić rywali w pole, ale również jak znaleźć z innymi wspólny język i osiągnąć to, do czego dążysz. A jeśli chcesz grać czysto, poleć tę książkę swoim rywalom.

Dzięki teorii gier nauczysz się strategicznego myślenia i zaczniesz je z powodzeniem stosować w swoim życiu. To sztuka przechytrzenia przeciwnika, gdy wiemy, że on próbuje zrobić to samo. To sztuka rozpoznania prawdziwych intencji innych na podstawie tego, co robią, a nie tylko mówią. To sztuka przewidywania, jak postąpią inni, pozwalająca ci z wyprzedzeniem wybrać najlepsze działanie. W ten sposób nikt cię nie zaskoczy. I wreszcie, równie ważne, to sztuka współpracy z innymi, nawet gdy ich pobudki są czysto egoistyczne.



Avinash Dixit
wykłada ekonomię na Uniwersytetcie Princeton. Zajmuje tam stanowisko profesorskie funduszu Johna J.F. Sherrerda.
Barry Nalebuff wykłada ekonomię w Yale School of Management. Zajmuje tam stanowisko profesorskie funduszu Miltona Steinabacha. 
.Dixit jest jednym z najwybitniejszych naukowców i wykładowców wśród ekonomistów. Nalebuff wykorzystuje teorię gier w pracy konsultanta. Jest również współzałożycielem jednej z najprężniej rozwijających się firm w Stanach Zjednoczonych – Honest Tea.


OPINIE

Gdy już przeczytasz tę fantastyczną książkę, będziesz znał całkowicie nowe i wielce przebiegłe sposoby podejmowania decyzji. Anegdoty i przykłady w niej zawarte zadziwią cię.

– Sylvia Nasar, autorka Pięknego umysłu

Przez lata zadawano mi te same pytania – co przeczytać, aby nauczyć się lub choć poznać teorię gier. Wreszcie wybrałem Myślenie strategiczne Dixita i Nalebuffa. Teraz mogę polecić z jeszcze większym entuzjazmem ich cudownie genialną nową książkę. A jeśli już znacie teorię gier, po prostu się nią cieszcie.

– Thomas C. Shelling, laureat nagrody Nobla w dziedzinie ekonomii w roku 2005


Spis treści:

Przedmowa


Wstęp. Jak ludzie powinni zachowywać się w społeczeństwie?
CZĘŚĆ I
Rozdział 1. Dziesięć opowieści na temat strategii
Rozdział 2. Gry, które można rozwiązać za pomocą wnioskowania wstecznego
Rozdział 3. Dylematy więźniów i jak je rozwiązać
Rozdział 4. Piękna równowaga
Epilog do części I
CZĘŚĆ II
Rozdział 5. Wybór i szansa
Rozdział 6. Posunięcia strategiczne
Rozdział 7. Uwiarygodnienie strategii
Epilog do części II: historia Nobla
CZĘŚĆ III
Rozdział 8. Interpretowanie informacji i manipulowanie nią
Rozdział 9. Współpraca i koordynacja
Rozdział 10. Aukcje, licytacje i konkursy
Rozdział 11. Negocjacje
Rozdział 12. Głosowanie
Rozdział 13. System motywacyjny
Rozdział 14. Studia przypadku


496 stron, oprawa twarda z obwolutą,Format: 15.8x23.3 cm

Po otrzymaniu zamówienia poinformujemy,
czy wybrany tytuł polskojęzyczny lub anglojęzyczny jest aktualnie na półce księgarni.

 
Wszelkie prawa zastrzeżone PROPRESS sp. z o.o. 2012-2022