ksiazki24h.pl
wprowadź własne kryteria wyszukiwania książek: (jak szukać?)
Twój koszyk:   0 zł   zamówienie wysyłkowe >>>
Strona główna > opis książki

MULTIMEDIA W BIZNESIE I ZARZĄDZANIU


KIEŁTYKA L.

wydawnictwo: DIFIN , rok wydania 2009, wydanie I

cena netto: 98.50 Twoja cena  93,58 zł + 5% vat - dodaj do koszyka

Książka została wydana z okazji VIII Międzynarodowej Konferencji Multimedia w zarządzaniu. Przedstawiono w niej najistotniejsze zagadnienia – zarówno teoretyczne, jak i praktyczne – zastosowania multimediów w biznesie oraz zarządzaniu współczesnymi organizacjami.

Spotkania ludzi nauki z przedstawicielami biznesu zostały zapoczątkowane jeszcze w XX wieku przez pracowników Katedry Informatycznych Systemów Zarządzania Politechniki Częstochowskiej. Inicjatorem tych międzynarodowych spotkań był kierujący katedrą prof. zw. dr hab. inż. Leszek Kiełtyka. W ramach procesu dydaktycznego w katedrze realizowane są programy obejmujące zagadnienia nowoczesnych technik i technologii informatycznych wspomagających zarządzanie przedsiębiorstwami oraz działaniami biznesowymi, a także programy dotyczące zagadnień aplikacji systemów komunikacji multimedialnych w organizacjach, głównie


Spis treści:

 

Przedmowa
Leszek Kiełtyka

CZĘŚĆ I. Multimedialne technologie informacyjne

1. Wideokonferencje wielopunktowe jako jedna z informacyjnych technologii multimedialnych

Leszek Kiełtyka

Wprowadzenie

1.1. Mostek wielopunktowy

1.2. Formy realizacji wideokonferencji wielopunktowej

1.3. Główne korzyści wideokonferencji

Podsumowanie

Bibliografia

2. Interakcyjny system nawigacyjnego planowania przedsięwzięć

Irena Bach, Zbigniew Banaszak, Grzegorz Bocewicz, Robert Wójcik

2.1. Rozwój systemów wspomagania decyzji

2.2. Dynamiczny interfejs

2.3. Interakcyjny system nawigacyjnego planowania przedsięwzięć

Podsumowanie

Bibliografia

3. Mobilny kolektor danych w logistycznym systemie informatycznym

Anna Sołtysik-Piorunkiewicz

Wprowadzenie

3.1. Charakterystyka logistycznych systemów informatycznych

3.2. Zastosowanie i znaczenie mobilnego kolektora danych w systemach logistycznych

Podsumowanie

Bibliografia

4. Multimedialne urządzenia dostępowe do usług sieciowych realizowanych
w architekturze SOA

Jacek Chmielewski

4.1. Urządzenie dostępowe

4.2. Klasyfikacja urządzeń dostępowych

4.3. Przegląd zaawansowanych, multimedialnych urządzeń dostępowych

Podsumowanie

Bibliografia

5. Typologia usług hostingowych

Zbigniew Malara, Artur Pajkert

Wprowadzenie

5.1. Istota i typy hostingu

5.2. Typologia usług hostingowych

Podsumowanie

Bibliografia

6. A concept of a model-driven organization memory system

Andrzej Sobczak

Introduction

6.1. Benefits from maintaining classic Organization Memory Systems

6.2. Assumptions of the Model-driven Organization Memory System

6.3. Assumptions of IT solution realizing a concept of the M-OMS class system

Conclusion

References

7. The dynamic multimedia presentations of the objects in the field of business and education

Maria Pietruszka, Marian Niedźwiedziński

Introduction

7.1. The necessity of different media usage

7.2. The techniques and technologies useful in object’’s presentation

Conclusion

References

8. Związek pomiędzy wysokością fontu i szerokością pola tekstowego w aspekcie czytelności tekstów wyświetlanych na ekranach komputerowych

Radosław Bednarski, Maria Pietruszka

8.1. Znaczenie czytelności tekstu na ekranach komputerowych

8.2. Zalecenia projektantów DTP

8.3. Sposób przeprowadzenia eksperymentu

8.4. Wyznaczenie funkcji liniowej wiążącej wysokość fontu z szerokością pola tekstowego

8.5. Przeliczanie mm na piksele

Podsumowanie

Bibliografia

CZĘŚĆ II. Technologie informacyjne w zarządzaniu przedsiębiorstwem

9. Czy istnieje technologia informacyjna?

Dominika Lisiak-Felicka, Maciej Szmit

Wprowadzenie

9.1. Informatyka

9.2. Informatyka teoretyczna i stosowana

9.3. Technologia informacyjna nie istnieje!

9.4. Przykład skutków praktycznych

Podsumowanie

Bibliografia

10. Kreowanie wizerunku przedsiębiorstw sektora MSP w oparciu o informacyjny portal dziedzinowy

Adam Sokołowski, Artur Wrzalik, Mariusz Pudło, Robert Kucęba

Wprowadzenie

10.1. Misja i strategia lokalnych firm i instytucji

10.2. Opis funkcjonalności informacyjnego portalu dziedzinowego

10.3. Zautomatyzowane środowisko programistyczne

Podsumowanie

Bibliografia

11. Obszary zastosowań systemów informatycznych w aspekcie wymiany informacji w dużych przedsiębiorstwach w Polsce

Paweł Kobis

Wprowadzenie

11.1. Struktura i rodzaje systemów informatycznych zarządzania

11.2. Środowisko bazodanowe systemów informatycznych

11.3. Badania dotyczące stosowanych rozwiązań IT

Podsumowanie
Bibliografia

12. Wykorzystanie zintegrowanych systemów informatycznych w innowacyjnych małych i średnich przedsiębiorstwach

Joanna Tabor

Wprowadzenie

12.1. Metodyka badań

12.2. Poziom wykorzystania wybranych ZSI

12.3. Poziom technologicznej innowacyjności produktowej i procesowej

12.4. Wykorzystanie zintegrowanych systemów informatycznych a poziom technologicznej innowacyjności produktowej i procesowej

12.5. Wykorzystanie zintegrowanych systemów informatycznych w innowacyjnych
i nieinnowacyjnych przedsiębiorstwach

Podsumowanie

Bibliografia

13. Czynnik ludzki jako zasadnicza determinanta powodzenia wdrożenia zintegrowanego systemu informatycznego

Agata Przewoźna-Krzemińska

13.1. Teoretyczne ujęcie zarządzania zasobami ludzkimi

13.2. Zintegrowany System Informatyczny klasy ERP

Podsumowanie

Bibliografia

14. Kryteria oceny użyteczności aplikacji zarządzania projektami

Katarzyna Bigosińska

Wprowadzenie

14.1. Zarządzanie projektami wspomagane komputerowo

14.2. Oceny użyteczności i oceny techniczne aplikacji – zarys teoretyczny

14.3. Identyfikacja kryteriów porównawczych w ocenie użyteczności aplikacji zarządzania projektami

Podsumowanie

Bibliografia

15. Determinanty wyboru systemów informatycznych wspomagających zarządzanie przedsiębiorstwem

Piotr Komsta

Wprowadzenie

15.1. Fundamenty budowy jakości postępowań ofertowych

15.2. Kryteria wyboru systemu informatycznego

15.3. Zdefiniowanie warunków realizacji usług posprzedażnych

Podsumowanie

Bibliografia

16. Technologie informatyczne i teleinformatyczne podnoszące jakość usług transportowych

Magdalena Mrozik

Wprowadzenie

16.1. Systemy informatyczne wspomagające zarządzanie flotą pojazdów

16.2. Elektroniczna Wymiana Danych

16.3. Systemy geolokalizacji pojazdów

Podsumowanie

Bibliografia

17. Rola i zadania systemów informatycznych w przedsiębiorstwach usługowych

Izabela Kudelska, Natalia Pawlak

Wprowadzenie

17.1. Systemy informatyczne w przedsiębiorstwach logistycznych

Podsumowanie

Bibliografia

18. Integracja aplikacji informatycznych dedykowanych placówkom służby zdrowia z wykorzystaniem nowoczesnych technologii informacyjnych

Adam Sokołowski, Artur Wrzalik

Wprowadzenie

18.1. Ocena stanu infrastruktury oraz stopnia informatyzacji służby zdrowia

18.2. Propozycja uniwersalnego środowiska programistycznego adaptowanego

w obszarach strategii e-zdrowie

Podsumowanie

Bibliografia

19. Technologia informacyjna jako instrument marketingu polskich wydawców książek

Dominika Kaczorowska-Spychalska

Wprowadzenie

19.1. Rozwój technologii IT jako czynnik wpływający na warunki funkcjonowania wydawców książek

19.2. Wybrane elementy marketingu mix wydawców książek na rynku internetowym

Podsumowanie

Bibliografia

20. Multimedia w procesie zarządzania czasem

Przemysław Rusiecki

20.1. Wprowadzenie w tematykę zarządzania czasem

20.2. Zasadność stosowania multimediów oraz agentów interfejsu w oprogramowaniu do zarządzania informacją osobistą

   20.2.1. Multimedialne samouczki w procesie nauki obsługi systemu mAsystent 2007

   20.2.2. Wirtualny asystent wspomagający naukę obsługi programu

   20.2.3. Komunikacja głosowa w komputerowym terminarzu

Podsumowanie

Bibliografia

CZĘŚĆ III. Zarządzanie organizacjami w teorii i praktyce

21. Porównanie metod zarządzania relacjami w otoczeniu organizacji

Alberto Lozano Platonoff, Katarzyna Gadomska-Lila, Hubert Pachciarek

21.1. Metody zarządzania relacjami w otoczeniu organizacji

21.2. Teoria interesariuszy jako metoda równoważenia oczekiwań stakeholders

21.3. Cele funkcjonowania gron

21.4. Foresight jako metoda budowy kultury kooperacji

21.5. Porównanie podejść do zarządzania relacjami w otoczeniu organizacji

Bibliografia

22. Informacyjny aspekt controllingu dynamicznego w procesie osiągania kosztów docelowych

Elżbieta Krajewska-Bińczyk

Wprowadzenie

22.1. Proces osiągania kosztów docelowych

22.2. Controlling dynamiczny procesu osiągania kosztów docelowych

22.3. Użyteczność informacji generowanych przez controlling dynamiczny procesu osiągania kosztów docelowych

Podsumowanie

Bibliografia

23. Organizacja procesów podejmowania decyzji w przedsiębiorstwach

Waldemar Jędrzejczyk

Wprowadzenie

23.1. Ograniczoność metod i technik wspomagania decyzji

23.2. Mapowanie problemów

23.3. Podział zadań uwzględniający zdolności umysłowe menedżerów

Podsumowanie

Bibliografia

24. Badanie efektywności procesów logistycznych w przedsiębiorstwach usługowych

Dariusz Dudek, Edyta Kulej-Dudek

Wprowadzenie

24.1. Mierniki procesów logistycznych

24.2. Dobór kryterium oceny efektywności

24.3. Pomiar efektywności procesów logistycznych

24.4. Wyniki badania efektywności przedsiębiorstw usługowych

Podsumowanie

Bibliografia

25. Uwarunkowania i modele wspomagania decyzji marketingowych w małych firmach

Paula Pypłacz

Wprowadzenie
25.1. Podejmowanie decyzji marketingowych

25.2. Marketingowe modele decyzyjne

Podsumowanie

Bibliografia

26. Dyfuzja innowacji w sektorach wysokiej techniki – problemy definicyjne

Marek Szajt

Wprowadzenie

26.1. Spojrzenie na innowacje przemysłowe

26.2. Dyfuzja innowacji

26.3. Specyfika dyfuzji innowacji w sektorach high-tech

Podsumowanie

Bibliografia

27. Konstytuowanie osoby społecznej w relacyjnych układach sieciowych

Sławomir Partycki

Bibliografia

28. Zdarzenia wpływające na kryzysy gospodarcze – historyczny punkt widzenia

Michał Łatasiewicz

Wprowadzenie

28.1. Krótka historia kryzysów gospodarczych

28.2. Podział zdarzeń kryzysowych. Określenie różnic i podobieństw między kryzysami (metryka Tanimoto)

Podsumowanie

Bibliografia

CZĘŚĆ IV. Multimedia w edukacji i zarządzaniu

29. Zastosowanie platformy e-learningowej w przedsiębiorstwie

Anna Wojnarowska, Hanna Niedźwiedziska

Wprowadzenie

29.1. Dlaczego e-learning?

29.2. Wdrożenie platformy e-learningowej

29.3. Szkolenia pracownicze

29.4. Zarządzanie e-learningiem

29.5. Ekonomiczne aspekty e-learningu

29.6. Zalety i wady e-learningu dla przedsiębiorstwa

Podsumowanie

Bibliografia

30. Narzędzia informatyczne wspierające zarządzanie wiedzą

Bogusław Kaczmarek

Wprowadzenie

30.1. Wybrane narzędzia wspomagania zarządzania wiedzą

30.2. Zarządzanie zintegrowaną wiązką wiedzy o klientach

Podsumowanie

Bibliografia

31. Wybrane aspekty zarządzania wiedzą w zespołach projektowych

Edyta Kulej-Dudek

Wprowadzenie

31.1. Pojęcie wiedzy kolektywnej

31.2. Istota wiedzy projektowej

31.3. Zespoły projektowe w organizacji

31.4. Korzyści gromadzenia i kodyfikacji wiedzy projektowej

31.5. Warunki rozwoju wiedzy kolektywnej w organizacji

Podsumowanie

Bibliografia

32. Organizator spotkań. Projekt narzędzia menedżerskiego wykorzystującego układ wielkości organizacyjnych

Olaf Flak

Wprowadzenie

32.1. Cel narzędzia „Organizator spotkań”

32.2. Metoda komunikowania się uczestników spotkania

   32.2.1. Cel i przedmiot procesu komunikowania się

   32.2.2. Model grupy  uczestników spotkania

   32.2.3. Procesy i sposoby komunikowania się

   32.2.4. Procedura postępowania

32.3. Przykładowy formularz narzędzia

Podsumowanie

Bibliografia

33. Dydaktyczna animacja komputerowa w multimedialnej edukacji zawodowej

Rafał Wawer, Monika Wawer

Wprowadzenie

33.1. Postrzeżeniowe czynniki sprzyjające podniesieniu efektywności kształcenia przy projektowaniu materiałów multimedialnych

33.2. Dydaktyczna animacja komputerowa w założeniach teoretycznych

33.3. Wykorzystanie dydaktycznej animacji komputerowej w kształceniu zawodowym

Podsumowanie

Bibliografia

34. Determinanty rozwoju telepracy

Klaudia Smoląg

Wprowadzenie

34.1. Aspekt prawny telepracy

34.2. Miejsce i czas pracy telepracownika

34.3. Technologia IT a telepraca

Podsumowanie

Bibliografia

35. Wybrane narzędzia i czynniki wspomagające rozwój telepracy

Łukasz Wiechetek

35.1. Pojęcie telepracy

35.2. Przyczyny wykorzystania telepracy

35.3. Narzędzia wspomagające telepracę

35.4. E-learning jako preludium do telepracy

35.5. Perspektywy rozwoju telepracy

Podsumowanie

Bibliografia

36. Systemy klasy ERP w dydaktyce

Natalia Pawlak, Izabela Kudelska

Wprowadzenie

36.1. Koncepcja zintegrowanych systemów zarządzania

   36.1.1. Historia zintegrowanych systemów – od MRP do ERP II

   36.1.2. Charakterystyka systemów ERP

36.2. Znaczenie dydaktyki

36.3. Systemy klasy ERP na przykładzie Axapta w dydaktyce

Podsumowanie

Bibliografia

CZĘŚĆ V. Gospodarka elektroniczna

37. Wirtualizacja a innowacyjność

Anna Sankowska

Wprowadzenie

37.1. Wymiary wirtualizacji a innowacyjność przedsiębiorstwa

37.2. Interpretacja danych empirycznych

Podsumowanie

Bibliografia

38. Atrybuty organizacji wirtualnej

Damian Dziembek

Wprowadzenie

38.1. Podejścia stosowane w definiowaniu organizacji wirtualnej

38.2. Charakterystyczne cechy organizacji wirtualnych

Podsumowanie

Bibliografia

39. Technologia teleinformatyczna w przedsiębiorstwie wirtualnym

Aleksander Jurga

Wprowadzenie

39.1. Model problemu badawczego

   39.1.1. Próba badawcza

   39.1.2. Pomiar poziomu wirtualnej organizacji przedsiębiorstwa oraz nasycenia firmy narzędziami IT

   39.1.3. Analiza związków pomiędzy stosowanymi IT i poziomem wirtualnej organizacji przedsiębiorstwa

39.2. Dyskusja wyników

Podsumowanie

Bibliografia

40. Systemy SIP/GIS jako narzędzie wspomagania e-biznesu

Andrzej Małachowski

Wprowadzenie

40.1. Wybrane zastosowania systemów SIP/GIS w e-biznesie

40.2. Wzbogacanie funkcjonalne łańcucha dostaw e-SCM przez systemy SIP/GIS

Podsumowanie

Bibliografia

41. Internet jako nowoczesne narzędzie prowadzenia e-biznesu

Zbigniew Buchalski

Wprowadzenie

41.1. Struktura funkcjonalna witryny INTERSHOP

41.2. Narzędzia informatyczne wykorzystane do budowy witryny INTERSHOP

41.3. Wyniki badań testujących witrynę INTERSHOP

Podsumowanie

Bibliografia

42. Full convergence of the selected media communications on the internet platform

Andrzej Małachowski

Introduction

42.1. Processes of full convergence of selected media of communication

Conclusions

References

43. Metoda oceny efektywności stron internetowych

Patrycja Warmuz, Jerzy Pieronek

Wprowadzenie

43.1. Metody badania efektywności stron internetowych

43.2. Metoda Pajączek

Podsumowanie

Bibliografia

44. Internet jako medium reklamowe

Jolanta Urbańska

Wprowadzenie

44.1. Specyfika Internetu

44.2. E-marketing

44.3. Zalety i wady Internetu jako medium reklamowego

44.4. Segment odbiorców

44.5. Ranking najpopularniejszych stron WWW

Podsumowanie

Bibliografia

45. Ocena serwisów internetowych branży sportowej na przykładzie sklepów rowerowych

Witold Chmielarz

Wprowadzenie

45.1. Specyfika branży

45.2. Procedura badawcza

45.3. Uzyskane wyniki i wnioski

Podsumowanie

Bibliografia

46. The concept of file distribution system based on HTTP protocol

Piotr Kruszyński, Ścibór Sobieski

Introduction

46.1. Analysis of existing solutions and efficiency problems

46.2. Functional description of files exchange platform

46.3. Choosing technology and implementation

Conclusion

References

47. E-negocjacje w obrocie gospodarczym

Rafał Niedbał

Wprowadzenie

47.1. E-negocjacje w ocenie ekspertów

47.2. Aspekty prawne i techniczne prowadzenia e-negocjacji

Podsumowanie

Bibliografia

48. E-rekrutacja w Polsce – wybrane aspekty

Artur Wrzalik, Adam Sokołowski

Wprowadzenie

48.1. E-rekrutacja w polskich realiach

48.2. Struktura e-rekrutacji

Podsumowanie

Bibliografia

49. Analiza inwestycji informatycznych ING BSK SA

Renata Stasiak-Betlejewska, Stanisław Borkowski

Wprowadzenie

49.1. Główne kierunki inwestycji informatycznych bankowości w Polsce

49.2. Koszty informatyzacji banku ING BSK SA

Podsumowanie

Bibliografia

50. Elektroniczne usługi bankowe w ocenie studentów wydziału informatyki

Mariusz Sroka

Wprowadzenie

50.1. Metodyka i cel badań

50.2. Wyniki badań ankietowych

Podsumowanie

Bibliografia

51. Porównanie zastosowania publikacji elektronicznych w procesie edukacyjnym na wydziale zarządzania i wydziale informatyki

Mariusz Sroka, Rafał Niedbał

Wprowadzenie

51.1. Publikacje elektroniczne i tradycyjne

51.2. Częstotliwość korzystania z publikacji elektronicznych

51.3. Ocena przydatności publikacji elektronicznych

51.4. Wybrane problemy techniczne podczas korzystania z publikacji elektronicznych

Podsumowanie

Bibliografia

CZĘŚĆ VI. Sztuczna inteligencja i systemy wspomagania decyzji

52. Knowledge database systems in intelligent systems aiding decision making

Leszek Kiełtyka, Robert Kucęba

Introduction

52.1. Stages of Knowledge Database Systems Design

52.2. An Example of Knowledge Database Systems Design

Conclusion

References

53. Sieć S-P w implementacji neuronowej

Piotr Kotlarz, Zbigniew Kotulski

Wprowadzenie

53.1. Ogólna koncepcja algorytmu

53.2. Przekształcenia liniowe

53.3. Neuronowa realizacja podstawienia

Podsumowanie

Bibliografia

54. Dobór optymalnych struktur sieci neuronowych w modelowaniu procesów logistycznych

Dariusz Dudek

Wprowadzenie

54.1. Własności i struktura sieci neuronowych

54.2. Wstępna analiza struktury sieci neuronowej

54.3. Poszukiwanie optymalnej struktury sieci neuronowej

Podsumowanie

Bibliografia

55. Optimizing the results obtained by the models forecasting economical time series through the proper selection of an output variable

Tomasz Jasiński

Introduction

55.1. Basic types of output data

55.2. Results

Conclusion

References

56. Security of business intelligence systems. Review of practical solutions

Adam Nowicki, Leszek Ziora

56.1. Notion of Business Intelligence Systems

56.2. Aims and procedures of BI system security

56.3. Practical examples of Business Intelligence security solutions

Conclusion

References


524 strony, B5, oprawa miękka

Po otrzymaniu zamówienia poinformujemy,
czy wybrany tytuł polskojęzyczny lub anglojęzyczny jest aktualnie na półce księgarni.

 
Wszelkie prawa zastrzeżone PROPRESS sp. z o.o. 2012-2022