STRATEGIE DYWERSYFIKACJI PRZEDSIĘBIORSTW
RAJZER M. wydawnictwo: PWE , rok wydania 2000, wydanie I cena netto: 46.90 Twoja cena 44,56 zł + 5% vat - dodaj do koszyka Pierwsza na rynku wydawniczym pozycja na temat strategii dywersyfikacji
przedsiębiorstw, porządkująca i systematyzująca wiedzę z tego zakresu. W książce
zostały przedstawione podstawowe pojęcia z zakresu zarządzania strategicznego, miejsce
strategii dywersyfikacji w działaniach przedsiębiorstwa i jej typy, narzędzia alokacji
stosowane w zarządzaniu strategicznym oraz sposoby pomiaru stopnia dywersyfikacji
stosowane w krajach rozwiniętych gospodarczo. Książka jest przeznaczona przede
wszystkim dla studentów na kierunkach Zarządzanie i marketing uczelni różnych typów,
ale powinna również zainteresować osoby podejmujące decyzje w przedsiębiorstwach.
Spis treści:
Wstęp
1. Determinanty strategii przedsiębiorstw
Miejsce strategii w działaniach przedsiębiorstw
Pojęcie strategii
Podstawowe poziomy zarządzania w działaniu przedsiębiorstw
Wrażliwość przedsiębiorstw na zmiany jako kryterium wyodrębnienia strategii
Ogólna charakterystyka strategii zmian
Strategie rozwoju
Strategie stabilizacji
Strategie wycofania się
Strategia marketingowa jako przykład zintegrowanej strategii zmian
2. Miejsce dywersyfikacji w strategiach przedsiębiorstw
Charakterystyka strategii dywersyfikacji
Modele rozwoju przedsiębiorstwa i wynikające z nich alternatywne strategie rozwojowe
Strategia koncentracji
Definicja i rodzaje strategii dywersyfikacji
Źródła finansowania strategii dywersyfikacji
Dywersyfikacja opierająca się na zasobach wewnętrznych
Dywersyfikacja opierająca się na fuzjach i akwizycjach
3. Metody portfelowe jako narzędzia alokacji zasobów w strategii
dywersyfikacji
Systematyka narzędzi alokacji zasobów w strategii dywersyfikacji
Metody portfelowe jako uniwersalne narzędzia alokacji na różnych poziomach zarządzania
Modele opierające się na cyklu życia produktu lub przemysłu
Modele opierające się na pozycji konkurencyjnej
Modele mieszane
Kształtowanie równowagi portfela w strategii dywersyfikacji
Wykorzystanie narzędzi finansowych w decyzjach alokacyjnych przedsiębiorstw
Uwarunkowania wykorzystania metod finansowych w decyzjach alokacyjnych
Metody alokacji zwiększające wartość księgową przedsiębiorstw
Metody alokacji zwiększające wartość rynkową przedsiębiorstw
4. Aspekty finansowe strategii dywersyfikacji
Sposoby pomiaru skali dywersyfikacji przedsiębiorstwa
Miary opierające się na kodach statystycznych przemysłu
Miary opierające się na subiektywnej ocenie stopnia zależności
Porównanie miar dywersyfikacji opierających się na kodach SIC i metodzie subiektywnej
Rumelta
Inne narzędzia umożliwiające dywersyfikację
Ryzyko towarzyszące decyzjom kształtowania portfela
Ryzyko w wyborze strategii działania
Podstawowe rodzaje ryzyka
Finansowe teorie budowy portfela inwestycyjnego
Możliwości adaptacji modeli finansowych w tworzeniu portfela SJB
Ogólny model budowy portfela produktowego z uwzględnieniem ryzyka
Pozostałe wybrane aspekty finansowe i rynkowe strategii dywersyfikacji
Tempo wzrostu sprzedaży w strategii dywersyfikacji
Wpływ struktury kosztów na wybór strategii dywersyfikacji
Udział w rynku i rentowność działalności a strategia dywersyfikacji
Bibliografia
266 stron Osoby kupujące tę książkę wybierały także:
- 33 TECHNIKI NEGOCJOWANIA I ARGUMENTACJI BELOHLAVKOVA V.
- BADANIA RYNKOWE W ZARZĄDZANIU ŁAŃCUCHEM DOSTAW KAUF S.
- 30 MINUT DLA INTELIGENTNEJ RIPOSTY ETRILLARD S.
Po otrzymaniu zamówienia poinformujemy, czy wybrany tytuł polskojęzyczny lub
anglojęzyczny jest aktualnie na półce księgarni.
|