ksiazki24h.pl
wprowad¼ w³asne kryteria wyszukiwania ksi±¿ek: (jak szukaæ?)
Twój koszyk:   1 egz. / 35.00 33,25   zamówienie wysy³kowe >>>
Strona g³ówna > opis ksi±¿ki

LOBBING W STRATEGIACH PRZEDSIÊBIORSTW PIÊÆ CIEKAWYCH PRZYPADKÓW


S£AWIK A.

wydawnictwo: WYD UJ , rok wydania 2009, wydanie I

cena netto: 35.00 Twoja cena  33,25 z³ + 5% vat - dodaj do koszyka

Czym naprawdê jest lobbing? Na czym polega jego rola w zarz±dzaniu firm±? Nale¿y ju¿ skoñczyæ z jak¿e nietrafnym postrzeganiem tego zjawiska, czêsto traktowanego w Polsce jako przejaw patologii ¿ycia gospodarczego.


Autorka przedstawi³a piêæ przypadków kampanii lobbingowych w ró¿nych sektorach gospodarczych i w ró¿nych krajach. Ukaza³a mechanizmy wspó³czesnego lobbingu i jego si³ê w kszta³towaniu oraz realizacji strategii rozwojowych i rynkowych przedsiêbiorstw.

 Niniejsza publikacja bêdzie zapewne ciekaw± i po¿yteczn± lektur± dla menad¿erów. Ponadto mo¿e z powodzeniem s³u¿yæ jako literatura uzupe³niaj±ca do przedmiotów: zarz±dzanie strategiczne oraz zarz±dzanie miêdzynarodowe na kierunku zarz±dzanie oraz jako materia³ pomocniczy dla studentów ekonomii.


Jest to jedna nielicznych ksi±¿ek na krajowym rynku tak wnikliwie i szczegó³owo ukazuj±cych mechanizm lobbingu. (Z recenzji prof. dr. hab. in¿. Andrzeja Matczewskiego)



Anna S³awik jest absolwentk± Uniwersytetu Jagielloñskiego. Ukoñczy³a studia na kierunku zarz±dzanie i marketing oraz dziennikarstwo i komunikacja spo³eczna. Obecnie pracuje w przedsiêbiorstwie przemys³owym jako specjalista ds. komunikacji korporacyjnej. Prowadzi równie¿ zajêcia dydaktyczne w Instytucie Ekonomii i Zarz±dzania UJ


Spis tre¶ci:

 

1. Dlaczego warto poszerzyæ swoj± wiedzê o lobbingu?
2. Czy przedsiêbiorstwo naprawdê potrzebuje lobbingu?
3. Rywalizacja grup interesu jako nowa p³aszczyzna konkurowania przedsiêbiorstw
4. Z³a s³awa czy zdeformowana percepcja?
5. Lobbing jako element strategii nowoczesnych przedsiêbiorstw
6. Lobbing a spo³eczna odpowiedzialno¶æ biznesu
7. Wp³yw organizacji na jej otoczenie
8. Sk±d wzi±³ siê lobbing?
9. Uchwyciæ istotê lobbingu
10. Lobbing a inne metody komunikacji firmy z jej otoczeniem
11. Lobbing na wiele sposobów
12. Lobbuj±ce stowarzyszenia, organizacje i zwi±zki
13. USA- prawo i praktyka lobbingu
14. Unia Europejska -lobbing w dialogu spo³ecznym
15. Polska -lobbing na czworakach
16. Polski lobbing w UE - nieobecni nie maj± racji
17. Piêæ kampanii lobbingowych
Lobbing wokó³ .fiñskiej polityki alkoholowej, czyli jak przekonaæ pañstwo, by odda³o czê¶æ dochodowego rynku prywatnym przedsiêbiorcom
Co wolno zrobiæ z programem komputerowym - walka opozycyjnych koalicji lobbingowych o kszta³t dyrektywy UE o ochronie praw autorskich twórców oprogramowania
Strategie sukcesu - lobbing przemys³u tytoniowego przeciwko unijnemu zakazowi reklamy wyrobów tytoniowych i sponsoringu
Do czterech razy sztuka, bo mniej znaczy wiêcej. Walka lobbystów o Hutê Czêstochowa
Lobbing pod amerykañskimi skrzyd³ami. Wybieranie samolotu wojskowego dla Polski


Spis tabel
Bibliografia


114 stron, B5, oprawa miêkka

Po otrzymaniu zamówienia poinformujemy,
czy wybrany tytu³ polskojêzyczny lub anglojêzyczny jest aktualnie na pó³ce ksiêgarni.

 
Wszelkie prawa zastrze¿one PROPRESS sp. z o.o. 2012-2022