ksiazki24h.pl
wprowadź własne kryteria wyszukiwania książek: (jak szukać?)
Twój koszyk:   1 egz. / 43.00 40,85   zamówienie wysyłkowe >>>
Strona główna > opis książki

AGROTURYSTYKA W AGROBIZNESIE


KNECHT D.

wydawnictwo: C.H.BECK , rok wydania 2009, wydanie I

cena netto: 43.00 Twoja cena  40,85 zł + 5% vat - dodaj do koszyka

Podręcznik zawiera całokształt podstawowej wiedzy o agroturystyce.

Uwzględniono w niej aktualny dorobek rodzimych Autorów publikacji traktujących o turystyce wiejskiej i realiach działalności w agrobiznesie, agroturystyce i marketingu w tej sferze działalności. Struktura książki odpowiada programowi studiów na kierunku Turystyka i rekreacja. Publikacja zawiera również powiązania wielokierunkowej działalności gospodarstwa z wszystkimi elementami rynkowymi jego otoczenia, jako głównymi determinantami skutecznego zarządzania przedsiębiorstwem agroturystycznym.

 

Autor omawia m.in. takie zagadnienia, jak:

• istota i zadania agroturystyki i agrobiznesu,

• sfery działalności agrobiznesu,

• organizacja i obsługa ruchu turystycznego na wsi,

• społeczny i ekonomiczny wymiar działalności turystycznej,

• instytucjonalne czynniki rozwoju,

• marketing i rynek,

• rozwój agroturystyki w Polsce.

 

Publikacja jest podręcznikiem akademickim kierowanym do studentów, doktorantów, pracowników naukowych i słuchaczy studiów podyplomowych na kierunku Turystyka i rekreacja oraz kierunkach ekonomicznych i zarządzania. Będzie też pomocną lekturą dla praktyków – właścicieli gospodarstw agroturystycznych oraz przedstawicieli samorządu terytorialnego odpowiedzialnego za strategie rozwoju regionalnego na terenach wiejskich.


Spis treści:

Wstęp

Rozdział 1. Istota i zadania agroturystyki
1.1. Zakres działalności agroteurystycznej
1.2. Podstawy prawne działalności agroturystycznej
1.3. Istota agroturystyki
1.4. Funkcje agroturystyki

Rozdział 2. Istota i otoczenie agrobiznesu
2.1. Rozwój i sfery agrobiznesu
2.2. Otoczenie instytucjonalne agrobiznesu

Rozdział 3. Sfery działalności agrobiznesu
3.1. Identyfikacja agregatów agrobiznesu
3.2. Struktura agrarna
3.3. Kierunki działalności rolniczej
3.4. Produkcja roślinna
3.5. Produkcja zwierzęca
3.6. Turystyka wiejska sferą agrobiznesu

Rozdział 4. Organizacja i obsługa ruchu turystycznego na wsi
4.1. Regiony turystyczne w kraju
4.2. Typy gospodarstw
4.3. Typy usług świadczonych przez gospodarstwa agroturystyczne
4.4. Agrogospodarstwo jako przedsiębiorstwo rodzinne

Rozdział 5. Wymiar społeczny i ekonomiczny działalności agroturystycznej
5.1. Rozwój obszarów wiejskich - rola i znaczenie turystyki
5.2. Uwarunkowania rozwoju agroturystyki w Polsce
5.3. Zalety wypoczynku na wsi
5.4. Cele społeczno-ekonomiczne agroturystyki
5.5. Cele społeczno-kulturalne agroturystyki
5.6. Wpływ agroturystyki na walory ekologiczne obszarów wiejskich

Rozdział 6. Instytucjonalne czynniki rozwoju
6.1. Wpływ administracji samorządowej na rozwój obszarów wiejskich
6.2. Wpływ i rola ośrodków doradztwa rolniczego oraz izb rolniczych na rozwój agroturystyki
6.3. Agroturystyka - szansę i zagrożenia

Rozdział 7. Determinanty rozwoju rynku usług turystycznych
7.1. Wzrost gospodarczy
7.2. Zatrudnienie
7.3. Rozwój infrastruktury
7.4. Eksport
7.5. Konkurencja

Rozdział 8. Marketing w działalności agroturystycznej
8.1. Marketing-mix i agroturystyka
8.2. Usługa i produkt agroturystyczny
8.3. Cena usług i produktów agroturystycznych
8.4. Promocja usług i produktów agroturystycznych
8.5. Dystrybucja usług i produktów agroturystycznych
8.6. Analiza SWOT gospodarstwa agroturystycznego

Rozdział 9. Anatomia rozwoju agroturystyki w Polsce
9.1. Rys historyczny
9.2. Cechy polskiej agroturystyki
9.3. Bariery i szansę rozwoju agroturystyki
9.4. Problemy upowszechniania agroturystyki

Zakończenie
Bibliografia
Słowniczek
Indeks rzeczowy

 

 


164 strony, oprawa miękka

Po otrzymaniu zamówienia poinformujemy,
czy wybrany tytuł polskojęzyczny lub anglojęzyczny jest aktualnie na półce księgarni.

 
Wszelkie prawa zastrzeżone PROPRESS sp. z o.o. 2012-2022