Jak najwybitniejsi menedżerowie wykorzystują docenianie, by kreować większe
zaangażowanie, zatrzymywać utalentowanych ludzi i zwiększać efektywność.
Przedstawiając wyniki jednego z najszerzej zakrojonych badań, jakie kiedykolwiek
zostały podjęte, książka Zasada marchewki udowadnia, że najważniejszą cechą
osiągającego sukcesy menedżera jest umiejętność częstego i efektywnego
doceniania pracowników. Wykorzystując wyniki niezależnie przeprowadzonych przez
HealthStream Research badań, które w okresie 10 lat objęły 200 tys. ludzi
i dokonując ich analizy, autorzy bestsellerów i eksperci przywództwa Adrian
Gostick i Chester Elton udowadniają, że w sytuacji, gdy menedżerowie
w konstruktywny sposób chwalą i nagradzają pracowników i wpływają
w ten sposób na ich wyższą efektywność, organizacje osiągają znacznie lepsze
rezultaty.
Liderzy ci nie zarządzają przy pomocy kija, lecz marchewki i dzięki
temu osiągają:
• Wyższą wydajność
• Większe zaangażowanie
• Niższą fluktuację
Przy pomocy studiów przypadku dotyczących takich organizacji jak Disney, DHL, KPMG
i Pepsi Bottling Company autorzy pokazują, że właściwą metodą stosowania
doceniania jest połączenie go z czterema kluczowymi cechami efektywnego lidera.
Gostick i Elton przeprowadzają czytelnika przez wszystkie etapy wykorzystania tych
prostych w użyciu, lecz jednocześnie niezwykle skutecznych metod stosowanych przez
wybitnych menedżerów, których można się łatwo nauczyć i które dają
natychmiastowe rezultaty.
Na docenienie pracownika nie potrzeba wiele czasu i pieniędzy. Wykorzystanie
przedstawionych zasad sprawi, że osiągniesz sukces jako lider, a twój zespół
wejdzie na nowy, wyższy poziom efektywności.
Adrian Gostick jest autorem książek uznanych za bestsellery przez
„New York Timesa” i wiceprezesem The Carrot Culture Group, oddziału O.C. Tanner
Company, który zajmuje się doradztwem i szkoleniami. Takie jego książki jak The
24-Carrot Manager i The Levity Effect sprzedawane są w ponad 50 krajach
świata.
Chester Elton jest współautorem bestsellerów z serii Marchewki,
wykładowcą motywowania i autorytetem w dziedzinie światowych trendów
dotyczących kultury organizacyjnej. W O.C. Tanner Company jest konsultantem
najwyższego szczebla; pracuje z wieloma firmami z listy Fortune 100
OPINIE
Książka łatwa w odbiorze... Zawiera dane potwierdzające silną korelację między
docenianiem, a poziomem zwrotu z zainwestowanego kapitału.
- "The Wall Street Journal”
Fascynująca lektura. Firmy, które doceniają najlepszych są bardziej zyskowne niż te,
które tego nie robią… Pełna kreatywnych pomysłów dotyczących nagradzania
pracowników.
- „Fortune”
Gostick i Elton są niekwestionowanymi liderami w dziedzinie motywowania
i doceniania pracowników.
- John Mullen, dyrektor biura zarządu DHL Express
Zarządzanie przez marchewkę jest lekturą obowiązkową dla tych wszystkich, którzy
chcą zwiększyć efektywność organizacji dzięki zaangażowanym pracownikom.
- Ron Nelson, prezes Avis Budget Group, Inc.
Prawdziwy lider wie, dlaczego i kiedy doceniać pracowników. Wykorzystujemy
efektywnie tę zasadę zarówno wewnątrz firmy jak i w naszej działalności
międzynarodowej.
- Stephen R. Covey, autor bestsellera 7 nawyków skutecznego działania
Zarządzanie przez marchewkę powinno być lekturą obowiązkową dla każdego prezesa
i osób, które chcą nim zostać, dla każdego obecnego i przyszłego
menedżera, dla każdego studenta szkół biznesu na całym świecie i każdego
trenera koszykówki. Jest to podstawowa pozycja dotycząca doceniania, ucząca nie tylko
dlaczego doceniać, ale i szczegółowo pokazująca jak to robić efektywnie.
- Scott O’Neil, prezes Madison Square Garden
Spis tresci:
Wstęp do uzupełnionego wydania. 7
Część I. Katalizator 13
1. Brakujący składnik 15
2. Cztery podstawy przywództwa 33
3. Katalizator przywództwa 55
4. Altruiści i Interesowni 69
Część II. Kultura zarządzania przez marchewkę 89
5. Tworzenie kultury zarządzania przez marchewkę 91
6. Czy pracownicy są zaangażowani i zadowoleni 97
7. Części składowe zarządzania przez marchewkę 113
8. Marchewkofobia: dlaczego nie doceniamy 145
9. Marchewki na całym świecie . 161
Część III. Zarządzanie przez marchewkę . 185
10. Marchewkowy kalkulator . 187
11. 125 Pomysłów dotyczących doceniania 195
Podsumowanie 215
Utrwalanie zasad zarządzania przez marchewkę 215
Dodatek A. Katalizator wyników biznesowych. 223
Dodatek B. Wyniki badań przeprowadzonych przez
healthstream research. 227
Dodatek C. Sondaż z 2006 roku obejmujący 1005
zatrudnionych .. 233
Dodatek D. Sondaż dotyczący 26 tysięcy pracowników
badający korelację doceniania i zwrotu z zainwestowanego
kapitału . 238
Przypisy . 241
Podziękowania . 251
Indeks . 255
O autorach 261
264 stron, oprawa miękka