ksiazki24h.pl
wprowadź własne kryteria wyszukiwania książek: (jak szukać?)
Twój koszyk:   1 egz. / 46.50 44,18   zamówienie wysyłkowe >>>
Strona główna > opis książki

NOWOCZESNA FIRMA STRATEGIE ORGANIZACYJNE NA RZECZ WYDAJNOŚCI I ROZWOJU


ROBERTS J.

wydawnictwo: WYD UJ , rok wydania 2009, wydanie I

cena netto: 46.50 Twoja cena  44,18 zł + 5% vat - dodaj do koszyka

Firmy na całym świecie eksperymentują z nowymi modelami organizacyjnymi. Zmieniają swoje procedury, procesy i kultury korporacyjne, próbując zwiększyć wydajność i perspektywy wzrostu. W trakcie tego procesu zmienia się zakres działalności firmy, opracowują nowe schematy organizacyjne, na nowo definiują alokację władzy i odpowiedzialności decyzyjnej, reformują mechanizmy motywacji i wynagradzania pracowników, decydują, które działania prowadzić samodzielnie, a które zlecać innym wykonawcom, przekształcają systemy informacyjne oraz zmieniają grupowe przekonania, wartości i normy swoich pracowników.

W niniejszej książce John Roberts stwierdza, że pomiędzy tymi zmianami występują pewne przewidywalne, istotne związki, które pozwalają na wzrost i poprawę wydajności przedsiębiorstwa. Sukces wynika z równowagi pomiędzy elementami modelu organizacyjnego, strategii konkurencyjnej oraz środowiska zewnętrznego, w którym funkcjonuje firma.

Osiągnięcie tego stanu wymaga holistycznego podejścia do problemu.

Nowoczesna firma przedstawia wartościowe koncepcje umożliwiające analizę wzajemnych zależności występujących pomiędzy składnikami modelu organizacyjnego, strategią i środowiskiem biznesowym. To napisane przystępnym stylem opracowanie jest owocem skrupulatnych badań, wzbogaconych licznymi przykładami, od osiemnastowiecznych firm trudniących się handlem futrami, do współczesnych gigantów rynku, takich jak BP i Nokia. Wreszcie książka podejmuje pytanie, dlaczego dziś dochodzi do tych wszystkich zmian organizacyjnych, sugerując jako ich przyczynę wzrost globalnej konkurencji i zmiany technologiczne.

Lektura Nowoczesnej firmy, napisanej przez jednego z czołowych ekonomistów i specjalistów w dziedzinie strategii i organizacji, pozwala na lepsze zrozumienie dzisiejszego świata biznesu. Książka z pewnością zainteresuje zarówno ekonomistów, studentów, jak i menedżerów.


Spis treści:

Wstęp, IV

Rozdział 1. Strategia i organizacja, 1
Rozdział 2. Podstawowe koncepcje modelu organizacyjnego, 21
Rozdział 3. Charakter i cel istnienia firmy, 51
Rozdział 4. Motywacja w nowoczesnej firmie, 81
Rozdział 5. Model organizacyjny na rzecz wydajności, 121
Rozdział 6. Model organizacyjny na rzecz wzrostu i innowacyjności, 161
Rozdział 7. Tworzenie nowoczesnej firmy: zarządzanie i przywództwo, 187

Bibliografia, 193
Indeks nazwisk, 203
Indeks rzeczowy, 207


220 stron, B5,oprawa miękka

Po otrzymaniu zamówienia poinformujemy,
czy wybrany tytuł polskojęzyczny lub anglojęzyczny jest aktualnie na półce księgarni.

 
Wszelkie prawa zastrzeżone PROPRESS sp. z o.o. 2012-2022