Jeśli kiedykolwiek, w chwili namysłu i żalu, pomyślałeś sobie: Szkoda, że nie
udało mi się ich przekonać do … - to ta książka jest dla ciebie. Gwarantuje ona,
że już nigdy nie pozostaniesz niezauważony i nie będziesz bezsilny. ( Dr Eddie Obeng,
Director of Learning, Pentacle the Virtual Business School)
Skuteczne wywieranie wpływu i komunikowanie się zarówno z
współpracownikami, jak i partnerami spoza pracy to umiejętności kluczowe. Wywieranie
wpływu definiuje się jako zdolność wpływania na postawy, przekonania i zachowania
innych ludzi bez wykorzystania siły lub władzy formalnej.
Powszechnie uważa się, że dotychczas stosowany styl zarządzania, opierający
się na rozkazywaniu i kontroli, nie ma dziś racji bytu. Zarządzanie i kierowanie
ludźmi sprowadzają się do osiągnięcia określonych rezultatów głównie dzięki
pracy innych, dlatego najlepiej i najskuteczniej jest wywierać na nich wpływ. Niniejsza
publikacja traktuje o tej właśnie umiejętności, jak również o niezbędnych
zdolnościach, postawach, strategiach, technikach oraz o stylach wywierania wpływu i jego
przebiegu.
Książka ta ma przede wszystkim pomóc czytelnikowi przyjrzeć się temu, jak radzi
on sobie w roli osoby wywierającej wpływ, i zastanowić się nad tym; jej celem jest
omówienie i przyjrzenie się zdolnościom, metodom i technikom. Autorzy wypracowali
model, który pomoże zrozumieć cały proces, i to właśnie ów model jest motywem
przewodnim ich dzieła.
Fiona Dent jest dyrektorem Executive Education w Ashridge,
odpowiedzialnym za jedną z trzech grup wykładowców zarządzających programami
szkoleniowymi, relacjami z klientami i znajdowaniem sposobów mających na celu poprawę
jakości zarządzania w zakresie kierowania ludźmi.
Mike Brent jest wykładowcą w Ashridge i specjalizuje się w nauczaniu
umiejętności przywódczych, budowaniu zespołów, trenowaniu, zarządzaniu
międzykulturowym, implementowaniu zmian oraz rozwoju osobistym.
Spis treści:
1 Wprowadzenie: znaczenie wywierania wpływu, 1
2 Zrozumienie środowiska wywierania wpływu: ogólny obraz, 15
3 Postawy i umiejętności związane z wywieraniem wpływu: co wnosisz do grupy?,
25
4 Styl wywierania wpływu: twardziel, najlepszy kumpel, słoń w składzie
porcelany czy idealista?, 55
5 Świadomość innych: "Postawić się w ich sytuacji", 73
6 Metody i techniki: jak korzystać z dostępnych narzędzi, 95
7 Wybór i wprowadzenie w życie własnej strategii wywierania wpływu:
zastosowanie praktyczne, 131
8 Podsumowanie: wskazówki, techniki i przesądy!, 151
Bibliografia, 167
Indeks nazwisk, 171
Indeks rzeczowy, 173
184 strony, B5, oprawa miękka