ksiazki24h.pl
wprowadź własne kryteria wyszukiwania książek: (jak szukać?)
Twój koszyk:   1 egz. / 51.00 48,45   zamówienie wysyłkowe >>>
Strona główna > opis książki

ORGANIZACYJNE UCZENIE SIĘ W ROZWOJU KOMPETENCJI PRZEDSIĘBIORSTW


SITKO-LUTEK A. SKRZYPEK E.

wydawnictwo: C.H.BECK , rok wydania 2009, wydanie I

cena netto: 51.00 Twoja cena  48,45 zł + 5% vat - dodaj do koszyka

Książka zawiera kompleksową analizę problematyki związanej z organizacyjnym uczeniem się oraz z kompetencjami organizacji. Stanowi dobre połączenie podejścia zasobowego w zarządzaniu organizacjami z podejściem adaptacyjnym opartym na procesach organizacyjnego uczenia się. Zagadnienia teoretyczne są poparte prezentowanymi przez Autorów wynikami badań, którymi objęli grupę polskich przedsiębiorstw.

 

Praca ta jest bardzo dobrym opracowaniem teoretyczno-empirycznym nowego problemu, jakim jest rozwój kompetencji organizacji przy wykorzystaniu procesów organizacyjnego uczenia się. Walorem dodatkowym jest oparcie jej na bogatej literaturze przedmiotu. Z pewnością stanowić będzie oryginalne dzieło (…) przydatne dla studentów, kadry menedżerskiej, konsultantów oraz naukowców zajmujących się badaniem organizacji.

Prof. dr hab. Bogusz Mikuła


Publikacja jest podręcznikiem uzupełniającym z zakresu zarządzania i zarządzania strategicznego, kierowanym do studentów, doktorantów, słuchaczy studiów podyplomowych i pracowników naukowych uczelni wyższych na wydziałach zarządzania, zarzadzania zasobami ludzkimi i ekonomii. Będzie również ciekawą lekturą dla menedżerów pragnących poprzez rozwijanie kompetencji organizacji uzyskać przewagę konkurencyjną.


Zespół autorski tworzą pracownicy naukowi i wykładowcy Instytutu Zarządzania i Marketingu, Wydziału Ekonomicznego, Uniwersytetu Marii Curie-Skłodowskiej w Lublinie.


Spis treści:

 

Wstęp (Agnieszka Sitko-Lutek) ... 9

 

Rozdział 1. Luka kompetencyjna w zarządzaniu konkurencyjnością przedsiębiorstwa (Bogusław Gulski). 15

1.1. Kompetencje i luka kompetencyjna organizacji .. 15

1.2. Konkurencyjność przedsiębiorstwa.. 18

1.3. Zarządzanie konkurencyjnością przedsiębiorstwa ....... 22

1.4. Miejsce luki kompetencyjnej w zarządzaniu konkurencyjnością.. 29

 

Rozdział 2. Zarządzanie kompetencjami przedsiębiorstwa (Bartłomiej Twarowski) ... 32

2.1. Wyniki przedsiębiorstwa a kompetencje organizacyjne .... 32

2.2. Proces badania kompetencji organizacji ..... 36

2.3. Rodzaje luki kompetencyjnej przedsiębiorstwa ... 38

2.4. Proces badania luki kompetencyjnej ..... 40

2.5. Metody ograniczania luki kompetencyjnej ...... 43

2.6. Identyfikacja i ograniczanie luki kompetencyjnej w praktyce działania przedsiębiorstw ..... 47

 

Rozdział 3. Nowe podejście do wiedzy w organizacji (Elżbieta Skrzypek)... 58

3.1. Istota wiedzy ..... 58

3.2. Wiedza w organizacji....... 62

3.3. Wiedza a biznes ... 63

3.4. Człowiek jako twórca jakości wiedzy .. 65

3.5. Pracownicy wiedzy i ich rola w organizacji .. 67

 

Rozdział 4. Organizacyjne uczenie się a kompetencje organizacji(Agnieszka Sitko-Lutek) .... 72

4.1. Złożoność organizacyjnego uczenia się .... 72

4.2. Organizacje uczące się .... 74

4.3. Sposoby organizacyjnego uczenia się ...... 76

4.4. Procesy organizacyjnego uczenia się.. 78

4.5. Modele organizacji uczącej się ...... 80

4.6. Istota i wykorzystanie stylów uczenia się ..... 82

 

Rozdział 5. Style organizacyjnego uczenia się (Bogusław Gulski).... 85

5.1. Uwarunkowania stylów uczenia się organizacji .... 85

5.2. Sposoby i style organizacyjnego uczenia się ...... 87

5.3. Wielowymiarowa koncepcja stylów organizacyjnego uczenia się ... 91

 

Rozdział 6. Uwarunkowania i zróżnicowanie procesów organizacyjnego uczenia się(Bogusław Markowski) .. 97

6.1. Warunki skuteczności uczenia się organizacji w świetle teorii .... 97

6.2. Podstawowe bariery i ograniczenia ... 100

6.3. Czynniki warunkujące przebieg i efektywność organizacyjnego uczenia się .. 104

 

Rozdział 7. Organizacyjne uczenie się jako forma kształtowania kultury organizacyjnej (Czesław Sikorski) .. 112

7.1. Potrzeba zmiany kulturowej w organizacji ..... 112

7.2. Strategie kształtowania kultury organizacyjnej ........ 116

7.3. Indoktrynacja a uczenie się w procesie kształtowania kultury organizacyjnej ... 121

 

Rozdział 8. Rola interesariuszy w procesach organizacyjnego uczenia się(Iwona Mendryk) ...... 128

8.1. Przedsiębiorstwo i jego otoczenie z perspektywy relacyjnej .. 128

8.2. Relacje przedsiębiorstwa z interesariuszami .... 131

8.3. Wpływ interesariuszy na procesy organizacyjnego uczenia się . 133

8.4. Interesariusze jako czynnik sprawczy procesów organizacyjnego uczenia się ... 134

8.5. Interesariusze jako źródło wiedzy ... 135

 

Rozdział 9. Uczenie się poprzez uczestnictwo w globalnych łańcuchach wartości(Mirosław Łoboda) ...... 139

9.1. Istota globalnego łańcucha wartości. 139

9.2. Typy globalnych łańcuchów wartości... 141

9.3. Upgrading jako mechanizm uczenia się... 143

9.4. Upgrading w łańcuchach niewolniczych ..... 144

9.5. Upgrading w łańcuchach rynkowych.... 148

 

Rozdział 10. Zarządzanie relacjami z klientami w procesie organizacyjnego uczenia się(Bartłomiej Zinczuk)..... 151

10.1. Istota i zastosowanie CRM ........ 151

10.2. Sposoby budowy i utrzymywania relacji z klientami ... 155

10.3. Zarządzanie kluczowymi klientami ..... 157

10.4. Zarządzanie relacjami z klientem ....... 158

 

Rozdział 11. Doskonalenie jakości procesów jako element organizacyjnego uczenia się

(Grzegorz Grela) ........ 161

11.1 Podejście procesowe w zarządzaniu organizacjami .... 161

11.2 Jakość procesu ..... 168

11.3. Wybrane metody doskonalenia jakości procesów . 170

 

Rozdział 12. Organizacyjne uczenie się a efektywność przedsiębiorstw(Urszula Skurzyńska-Sikora) .... 176

12.1. Pojęcie i pomiar efektywności przedsiębiorstwa ... 176

12.2. Organizacyjne uczenie się w aspekcie efektywności ...... 184

12.3. Wykorzystanie kapitału intelektualnego.. 190

 

Rozdział 13. Wpływ organizacyjnego uczenia się na zmiany w procesie strategicznym(Andrzej Żuk) ...... 194

13.1. Charakter i elementy procesu strategicznego .... 194

13.2. Wpływ otoczenia na zmiany w procesie strategicznym .... 199

13.3. Wykorzystanie wiedzy w realizacji procesu strategicznego.... 202

Aneks badawczy. Luka kompetencyjna a organizacyjne uczenie się... 211

 

Rozdział 14. Metodyka badań ......... 213

14.1. Opis modelu badawczego (Urszula Skurzyńska-Sikora) ... 213

14.2. Charakterystyka próby badawczej (Grzegorz Grela). 214

 

Rozdział 15. Wyniki badań ........... 218

15.1. Potencjał badanych przedsiębiorstw w obszarach kompetencyjnych(Bogusław Markowski) ... 218

15.2. Działania ukierunkowane na podnoszenie potencjału kompetencyjnego przedsiębiorstw (Grzegorz Grela, Bogusław Gulski, Mirosław Łoboda, Bogusław Markowski, Iwona Mendryk, Urszula Skurzyńska-Sikora, Bartłomiej Twarowski, Bartłomiej Zinczuk, Andrzej Żuk) ...... 222

15.3. Działalność badanych przedsiębiorstw w poszczególnych obszarach kompetencyjnych (Grzegorz Grela, Bogusław Gulski, Mirosław Łoboda, Bogusław Markowski, Iwona Mendryk, Urszula Skurzyńska-Sikora, Bartłomiej Twarowski, Andrzej Żuk) ......... 231

 

Rozdział 16. Style organizacyjnego uczenia się (Grzegorz Grela, Bogusław Gulski, Mirosław Łoboda, Bogusław Markowski, Iwona Mendryk, Urszula Skurzyńska-Sikora, Bartłomiej Twarowski, Bartłomiej Zinczuk, Andrzej Żuk) ... 261

16.1. Diagnoza procesów organizacyjnego uczenia się (Grzegorz Grela, Bogusław Gulski, Mirosław Łoboda, Bogusław Markowski, Iwona Mendryk, Urszula Skurzyńska-Sikora, Bartłomiej Twarowski, Bartłomiej Zinczuk, Andrzej Żuk) ... 261

16.2. Analiza sposobów zdobywania wiedzy (Bogusław Gulski) .. 269

16.3. Model stylu uczenia się w świetle badań (Bogusław Gulski) ..... 272

 

Rozdział 17. Wnioski z badań (Agnieszka Sitko-Lutek) .. 278

Zakończenie (Agnieszka Sitko-Lutek) ..... 291

Bibliografia ...... 293

Indeks ....... 303


308 stron, B5, oprawa miękka

Po otrzymaniu zamówienia poinformujemy,
czy wybrany tytuł polskojęzyczny lub anglojęzyczny jest aktualnie na półce księgarni.

 
Wszelkie prawa zastrzeżone PROPRESS sp. z o.o. 2012-2022