ksiazki24h.pl
wprowadź własne kryteria wyszukiwania książek: (jak szukać?)
Twój koszyk:   1 egz. / 53.20 50,54   zamówienie wysyłkowe >>>
Strona główna > opis książki

BIZNES MUZYCZNY EKONOMICZNE I MARKETINGOWE ASPEKTY FONOGRAFII


GAŁUSZKA P.

wydawnictwo: PLACET , rok wydania 2009, wydanie I

cena netto: 53.20 Twoja cena  50,54 zł + 5% vat - dodaj do koszyka

Każdy z nas jest w różnym stopniu konsumentem produktów branży fonograficznej, rzadko jednak zastanawiamy się nad tym, dlaczego muzyka dociera do nas w takiej lub innej formie. Pomińmy chwilowo tak oczywiste przykłady jak kupno płyty lub uczestnictwo w koncercie. Muzyka dociera do nas także za pośrednictwem mediów od radia do Internetu. Pojawia się ona w filmach i reklamach, często decydując o ich powodzeniu. Towarzyszy nam także niejednokrotnie w trakcie zakupów w sklepie lub podczas przejażdżki hotelową windą. Za tymi pozornie oczywistymi momentami obcowania z muzyką kryje się potężny, skomplikowany system przepływu środków pieniężnych od osób i instytucji korzystających z muzyki do wytwórni oraz artystów ją tworzących i wykonujących.

Czy poznanie i analiza tego jak funkcjonuje ten system nie jest fascynującym wyzwaniem?

Postęp technologiczny – wynalezienie metod kompresji dźwięku (plik mp3) oraz upowszechnienie się Internetu – całkowicie zmieniają dotychczasowe sposoby dystrybucji i konsumpcji muzyki, stopniowym zmianom powinien podlegać również system praw autorskich. Taki obrót spraw nie jest jednak na rękę dużym wytwórniom muzycznym. Wmawiają one opinii publicznej, że tzw. „piractwo internetowe” godzi w interesy artystów. W dyskusjach tych niejednokrotnie dominują emocje, a zdecydowanie brakuje podejścia merytorycznego.


Spis treści:

 

Wprowadzenie


Rozdział 1.
Narodziny i rozwój branży fonograficznej
1.1. Historyczne podstawy handlu dobrami kultury
1.2. Historia branży fonograficznej w latach 1877 -1954
1.3. Historia branży fonograficznej w latach 1955-1999


Rozdział 2.
Organizacja biznesu muzycznego
2.1. Struktura biznesu muzycznego: model trzech strumieni
2.2. Rodzaje i struktura wytwórni muzycznych
2.3. Prawne uwarunkowania działalności fonograficznej
2.4. Ekonomiczne aspekty działalności fonograficznej
2.5. Kontrakt: z czego żyje artysta nagrywający?


Rozdział 3.
Marketing muzyki w tradycyjnym modelu funkcjonowania branży fonograficznej
3.1. Produkt branży fonograficznej w modelu tradycyjnym
3.2. Dystrybucja produktów fonograficznych
3.3. Promocja produktów branży fonograficznej
3.4. Cena jako instrument marketingu na rynku fonograficznym


Rozdział 4.
Rynek muzyczny w czasach upowszechniania się Internetu
4.1. Internet.+ plik mp3 = ?
4.2. "Piractwo internetowe" versus "dostęp do dóbr kultury"
4.3. Narodziny handlu plikami muzycznymi
4.4. Zmiany na rynku muzycznym i krótkowzroczność marketingowa firm fonograficznych


Rozdział 5.
Nowy biznes muzyczny
5.1. Dystrybucja płyt za pomocą Internetu
5.2. Sklepy z plikami funkcjonujące według modelu "płać za ściągnięcie" (pay-per-download)
5.3. Model subskrypcyjny
5.4. Superdystrybucje (model "Weed")
5.5. Serwisy reklamowe
5.6. Telefonia mobilna i rynek dzwonków do telefonów
5.7. Strategia "ofert pakietowych"
5.8. Netaudio
5.9. Serwisy społecznościowe
5.10. Blogi
5.11. Agregatorzy
5.12. Największe wytwórnie muzyczne w nowej rzeczywistości
5.13. Wytwórnie niezależne w warunkach rozwoju marketingu muzyki on-line
5.14. Nowe modele dla indywidualnych artystów
5.15. Perspektywy rozwoju nowej fonografii


Podsumowanie
Spisy i Bibliografia
Spis ramek
Spis rysunków
Spis tabel
Spis wykresów
Bibliografia
Spis stron internetowych, do których nawiązuje tekst, a których nie wymieniono w bibliografii


304 strony, oprawa miękka

Po otrzymaniu zamówienia poinformujemy,
czy wybrany tytuł polskojęzyczny lub anglojęzyczny jest aktualnie na półce księgarni.

 
Wszelkie prawa zastrzeżone PROPRESS sp. z o.o. 2012-2022