ksiazki24h.pl
wprowadź własne kryteria wyszukiwania książek: (jak szukać?)
Twój koszyk:   0 zł   zamówienie wysyłkowe >>>
Strona główna > opis książki

PROJEKTOWANIE NADZOROWANIE I DOSKONALENIE SYSTEMU JAKOŚCI WEDŁUG NORMY


GRUDOWSKI P. /PN-EN ISO 9001:2009 W OPARCIU O PODEJŚCIE PROCESOWE

wydawnictwo: ODDK , rok wydania 2010, wydanie I

cena netto: 221.50 Twoja cena  210,43 zł + 5% vat - dodaj do koszyka

Projektowanie nadzorowanie i doskonalenie systemu jakości według normy PN-EN ISO 9001:2009 w oparciu o podejście procesowe

z uwzględnieniem specyfiki sektora MŚP

(z suplementem elektronicznym)


Przedstawiona w niniejszym opracowaniu metodyka jest adresowana przede wszystkim do tych organizacji, które pragną samodzielnie zaprojektować swój system zarządzania jakością (SZJ) i uzyskać dzięki temu systemowi coś więcej niż tylko certyfikat. Dlatego też zawarte w niej moduły mogą pełnić wielorakie funkcje:

  • stanowić kompleksowy system doradczy umożliwiający odpowiednie przygotowanie pracowników do samodzielnego zaprojektowania odpowiednich elementów SZJ,
  • przygotować odpowiednie mechanizmy umożliwiające obsługę, diagnozowanie i doskonalenie tych systemów:
  • umożliwiać szkolenie nowych pracowników oraz przygotować ich do pełnienia określonych ról w SZJ (np. audytorów wewnętrznych);
  • ułatwić kontakty z osobami i instytucjami zewnętrznymi w zakresie spraw związanych z SZJ oraz umożliwić podejmowanie skutecznych decyzji w tym zakresie.


Szczególną uwagę zwrócono na rozwiązania integrujące zasady podejścia procesowego w różnych fazach wdrażania i w odniesieniu do różnych aspektów funkcjonowania SZJ. Wprowadzanie SZJ w oparciu o przedstawioną metodykę jest możliwe po krótkim przygotowaniu osób mających podstawową wiedzę w zakresie zarządzania jakością.
Należy podkreślić, że metodyka ta może być skutecznie wykorzystywana zarówno w zastosowaniach indywidualnych, jak i, zwłaszcza w odniesieniu do mniejszych organizacji, w ramach grupowego wdrażania SZJ.
Metodyka ta może być oczywiście wykorzystana także przez zewnętrznych konsultantów wspierających te organizacje, którym trudno jest się zmobilizować do samodzielnego wysiłku oraz przez audytorów jednostek certyfikacyjnych pragnących lepiej dostosować swój warsztat do specyfiki mniejszych organizacji. Duża część z przedstawionych informacji znaleźć może zastosowanie również w większych przedsiębiorstwach.
Podstawowym warunkiem, by metodyka ta była skuteczna jest zaangażowanie wszystkich pracowników, w tym kierownictwa, w projektowanie i budowę SZJ. Tylko wtedy można bowiem oczekiwać, że system ten będzie traktowany jako własność organizacji oraz autentyczne narzędzie służące zdobywaniu przewagi konkurencyjnej.

Integralną częścią opracowania jest suplement elektroniczny, dzięki któremu użytkownik może równolegle korzystać z wszystkich modułów metodyki, stosując łącza hipertekstowe szybko przywołujące najważniejsze pojęcia i elementy wykorzystywane w prezentowanej metodyce



dr hab. inż. Piotr Grudowski,
prof. PG – Kierownik Zakładu Zarządzania Jakością na Wydziale Zarządzania i Ekonomii Politechniki Gdańskiej, pełnomocnik Rektora Politechniki Gdańskiej ds. systemu zarządzania jakością. Prowadzi zajęcia dydaktyczne, badania naukowe oraz jest autorem wielu znaczących publikacji krajowych i zagranicznych, w tym kilkunastu książek i podręczników akademickich z zakresu zarządzania jakością, normatywnych systemów zarządzania, ich integracji oraz metod wykorzystywanych w diagnozowaniu, nadzorowaniu i doskonaleniu procesów, m.in. wydanej przez ODDK „Księgi jakości według normy ISO 9001. Przykład z komentarzem. Metodyka opracowania”. Konsultował wdrażanie normatywnych systemów zarządzania w kilkudziesięciu organizacjach – zarówno w przedsiębiorstwach, jak i instytucjach sektora publicznego.


Spis treści:

Metodyka projektowania, nadzorowania i doskonalenia systemu zarządzania jakością według normy ISO 9001 dla małych i średnich przedsiębiorstw
Podstawy i struktura przyjętego modelu

Interpretacja i adaptacja wymagań (moduł I)
Wskazówki interpretacyjne dotyczące wymagań normy ISO 9001
System zarządzania jakością (rozdział 4 normy)
Wymagania ogólne (pkt 4.1 normy)
Wymagania dotyczące dokumentacji (pkt 4.2 normy)
Nadzorowanie dokumentacji (pkt 4.2.3 normy)
Nadzorowanie zapisów (pkt 4.2.4 normy).
Odpowiedzialność kierownictwa (rozdział 5 normy)
Zaangażowanie kierownictwa (pkt 5.1 normy)
Orientacja na klienta (pkt 5.2 normy)
Polityka jakości (pkt 5.3 normy)
Planowanie (pkt 5.4 normy)
Odpowiedzialność, uprawnienia i komunikacja (pkt 5.5 normy)
Przegląd zarządzania (pkt 5.6 normy)
Zarządzanie zasobami (rozdział 6 normy)
Zapewnienie zasobów (pkt 6.1 normy)
Zasoby ludzkie (pkt 6.2 normy)
Infrastruktura (pkt 6.3 normy)
Środowisko pracy (pkt 6.4 normy)
Realizacja wyrobu (rozdział 7 normy)
Planowanie realizacji wyrobu (pkt 7.1 normy)
Procesy związane z klientem (pkt 7.2 normy)
Projektowanie i rozwój (pkt 7.3 normy)
Zakupy (pkt 7.4 normy)
Produkcja wyrobów, dostarczanie usługi (pkt 7.5 normy)
Nadzorowanie produkcji i dostarczania usługi (pkt 7.5.1 normy)
Walidacja procesów produkcji i dostarczania usługi (pkt 7.5.2 normy)
Identyfikacja i identyfikowalność (pkt 7.5.3 normy)
Własność klienta (pkt 7.5.4 normy)
Zabezpieczenie wyrobu (pkt 7.5.5 normy)
Nadzorowanie wyposażenia do monitorowania i pomiarów (pkt 7.6 normy)
Pomiary, analiza i doskonalenie (rozdział 8 normy)
Postanowienia ogólne (pkt 8.1 normy)
Monitorowanie i pomiary (pkt 8.2 normy)
Zadowolenie klienta (pkt 8.2.1 normy)
Audyt wewnętrzny (pkt 8.2.2 normy)
Monitorowanie i pomiary procesów (pkt 8.2.3 normy)
Monitorowanie i pomiary wyrobów (pkt 8.2.4 normy)
Nadzór nad wyrobem niezgodnym (pkt 8.3 normy)
Analiza danych (pkt 8.4 normy)
Doskonalenie (pkt 8.5 normy).
Ciągłe doskonalenie (pkt 8.5.1 normy)
Działania korygujące (pkt 8.5.2 normy) i działania zapobiegawcze (pkt 8.5.3 normy)

Zarządzanie procesami (moduł II)
Wprowadzenie
Projektowanie procesów
Budowanie świadomości kierownictwa i pracowników
Identyfikacja i podział procesów
Określenie hierarchii oraz relacji pomiędzy procesami
Opis przebiegu procesów
Ustalenie celów i zadań procesów
Określenie metod nadzorowania procesów
Wdrożenie procesów
Nadzorowanie procesów
Analiza danych
Właściciel procesu
Dokumentacja a
Doskonalenie procesów

Diagnoza (moduł III)
Wprowadzenie
Wskazówki dotyczące audytu wewnętrznego SZJ w MŚP
Zagadnienia stanowiące przedmiot audytu wewnętrznego odniesione do wymagań
normy ISO 9001
Przykładowe wskaźniki skuteczności procesów
Samoocena poziomu dojrzałości małych i średnich przedsiębiorstw w zakresie orientacji procesowej
Metoda określania skuteczności działań doskonalących w procesach

Dokumentacja (moduł IV)
Wprowadzenie
Metoda tworzenia struktury dokumentacji SZJ w oparciu o strukturę procesów przedsiębiorstwa (MASP)
Wybór i zasady współpracy z konsultantem
Rola wyboru jednostki certyfikującej

Podsumowanie
Jak korzystać z wersji elektronicznej tego opracowania?
Literatura


110 stron, A4, oprawa miękka

Po otrzymaniu zamówienia poinformujemy,
czy wybrany tytuł polskojęzyczny lub anglojęzyczny jest aktualnie na półce księgarni.

 
Wszelkie prawa zastrzeżone PROPRESS sp. z o.o. 2012-2022