- Skuteczne teksty użytkowe dla Internetu
- 30 ćwiczeń z zakresu tworzenia treści internetowych
- Dziennikarstwo internetowe, e-mail marketing, googlewriting i e-PR
- Kluczowe umiejętności webwritera
"Słowa, słowa, słowa" — odpowiada Hamlet na pytanie Poloniusza o to,
cóż młody książę jest łaskaw czytać. Podobnie zareaguje dzisiejszy internauta,
gdyby przeegzaminować go ze stopnia zapamiętania treści znalezionych w sieci. Co
zrobić, by teksty na Twojej witrynie oraz Twoje e-maile przykuwały uwagę odbiorcy?
Kiedy zadbać o to, by zarówno ludzki wzrok, jak i oko mechanizmów pozycjonujących
spojrzały łaskawie na Twoją stronę? Jak ująć w słowa Internet i schwytać uwagę
czytelnika?
Internet wykorzystuje siłę słowa, podobnie jak prasa czy książki. Jednak badania
dowodzą, że treści internetowe czytane są zupełnie inaczej. Internauta to nie
czytelnik, a raczej "niecierpliwy przeglądacz" i "zaawansowany
klikacz". Jaki wniosek płynie z tego dla Ciebie? Ano taki, że skoro chcesz
zatrzymać internautę na dłużej na Twojej stronie, wywrzeć na niego wpływ czy
stworzyć skuteczny przekaz reklamowy, musisz nauczyć się webwritingu. Zapoznanie się z
tą dziedziną jest niezbędne, jeśli chcesz pisać dobre teksty dla Internetu — czyli
inaczej teksty użytkowe: zwięzłe, rzeczowe, przejrzyste, czytelne, hipertekstowe i
konwersacyjne.
Konkretne rady i praktyczne ćwiczenia:
- Jak samodzielnie przeprowadzić badania eye tracking?
- Czym powinny charakteryzować się dobre teksty internetowe?
- W jaki sposób wzbogacać treść o linki uzupełniające i rekomendujące oraz
elementy multimedialne?
- Kiedy e-mail perswazyjny jest naprawdę skuteczny?
- Jak pisać teksty dziennikarskie dla Internetu: flash, news agencyjny, news
prasowy?
- Jakie teksty reklamowe są odpowiednie dla Google’a?
Spis treści:
Wstęp (5)
Co powinieneś wiedzieć o funkcjonalności stron internetowych? (7)
Wprowadzenie do webwritingu (23)
Dziennikarstwo internetowe (85)
Tekst reklamowy w Internecie (105)
Pisanie perswazyjnych e-maili (121)
Googlewriting (137)
Komunikat prasowy w Internecie, czyli słów kilka o e-PR (147)
Zakończenie (155)
160 stron, A5, oprawa miękka