ksiazki24h.pl
wprowadź własne kryteria wyszukiwania książek: (jak szukać?)
Twój koszyk:   0 zł   zamówienie wysyłkowe >>>
Strona główna > opis książki

KNOW-HOW W DZIAŁANIU! JAK ZDOBYĆ PRZEWAGĘ KONKURENCYJNĄ DZIĘKI


FAZLAGIC J. / ZARZĄDZANIU WIEDZĄ/

wydawnictwo: ONE PRESS , rok wydania 2009, wydanie I

cena netto: 51.45 Twoja cena  48,88 zł + 5% vat - dodaj do koszyka

  • Najważniejsze zmiany w otoczeniu współczesnych firm
  • Zjawiska na rynku pracy, o których nic jeszcze nie wiesz
  • Kapitał intelektualny Twojej firmy (struktura, sposoby pomnażania)
  • Najlepsze warunki dla transferu wiedzy
  • Organizacja ucząca się i popełniająca błędy
  • Wiedza na sprzedaż — marketing i konkurowanie na rynku wiedzy


Wiesz, że nic nie wiesz? To głębokie i bardzo filozoficzne, jednak w żaden sposób nie poprawi konkurencyjności Twojej firmy. A najgorszą rzeczą, jaka może spotkać polskiego przedsiębiorcę, który w ciągu ostatnich 10 – 20 lat uzyskał stabilizację finansową i rozwinął swoją organizację, jest przekonanie, że nic już nie trzeba zmieniać. Jeśli dalej będziesz stał w miejscu, szybko usłyszysz świst wydawany przez mijającego Cię z dużą prędkością konkurenta z Irlandii, Chin czy zza rogu ulicy.

Co zrobić, by nadążyć za światowymi trendami i nie wypaść z rynku? Jak wzbogacać swoje produkty o wyróżniającą się wartość dodaną? W jaki sposób zamienić wiedzę na pieniądze? Aby poznać odpowiedzi na te pytania i — co więcej — móc z powodzeniem wdrażać skuteczne rozwiązania, przede wszystkim powinieneś się dowiedzieć, jak to zrobić. Do you KNOW HOW?


Spis treści:

Wstęp (7)


Rozdział 1. Gospodarka oparta na wiedzy - gospodarka wyzwań i szans (13)

  • 1.1. Czym jest gospodarka oparta na wiedzy? (13)
  • 1.2. Nowe zasady konkurowania dla małych firm (22)
    • Bądź gotowy na zmianę standardu na rynku (22)
    • Znajdź niszę i ją wypełnij! (26)
    • Konkurowanie w oparciu o czas (28)
  • 1.3. Globalizacja - szansa dla małych firm (32)
  • 1.4. Wiedza zasobem strategicznym (37)

 

Rozdział 2. Pracownicy wiedzy (45)

  • 2.1. Pokolenie Y na rynku pracy (45)
  • 2.2. Walka o talenty (51)
  • 2.3. Job hopping - rosnąca mobilność pracowników (55)
  • 2.4. Koniec wyścigu szczurów? (65)
    • Czym jest downshifting? (67)
    • Jakie są przyczyny downshiftingu? (69)
    • A co na to pracodawcy? (71)
  • 2.5. Sabbaticals - "urlopy naukowe" w firmach (73)

 

Rozdział 3. Kapitał intelektualny w firmie (79)

  • 3.1. Czym jest kapitał intelektualny? (79)
  • 3.2. Struktura kapitału intelektualnego (88)
  • 3.3. Dopasowanie aktywów intelektualnych - gotowość do użycia (91)
  • 3.4. Pomiar kapitału intelektualnego w małej firmie (94)
  • 3.5. Projekt MERITUM - przykład pomiaru kapitału intelektualnego w małych firmach (109)
    • Etap 1.: Identyfikacja aktywów niematerialnych (111)
    • Etap 2.: Pomiar (112)
    • Etap 3.: Prezentacja w raporcie i publikacja (113)
  • 3.6. Ochrona wiedzy w firmie (113)
  • 3.7. Jak firmy tracą swój kapitał intelektualny? (119)

 

Rozdział 4. Narzędzia zarządzania wiedzą w firmie (123)

  • 4.1. Wiedza w Twojej firmie (123)
  • 4.2. Zarządzanie wiedzą (129)
  • 4.3. Narzędzia zarządzania wiedzą w firmie (133)
    • Tworzenie struktury wiedzy know-x (133)
    • Metoda "Portfolio wiedzy" (139)
    • Kodyfikacja wiedzy (140)
  • 4.4. Wiedza organizacyjna i profesjonalna, czyli "opakowanie" i "wnętrze" (150)
  • 4.5. Crowdsourcing (155)
  • 4.6. Strategia zarządzania wiedzą dla Twojej firmy (159)

 

Rozdział 5. Transfer wiedzy (165)

  • 5.1. Czym jest transfer wiedzy? (165)
  • 5.2. Model SECI (171)
  • 5.3. Strumienie przepływu wiedzy (178)
  • 5.4. Bariery w transferze wiedzy (184)
  • 5.5. Przestrzeń biurowa a transfer wiedzy (193)

 

Rozdział 6. Firmy przyjazne dla pomyłek (207)

  • 6.1. Popełnianie błędów przestaje być tematem tabu w biznesie (207)
  • 6.2. Jak radzić sobie z emocjami, które towarzyszą porażce w biznesie? (210)
  • 6.3. Wykorzystanie wiedzy wyniesionej z porażek do rozwoju firmy (219)
    • Porażka porażce nierówna, czyli porażki "szlachetne" i "głupie" (219)
    • Skale i konsekwencje porażek w firmach (222)

 

Rozdział 7. Jak kierować firmą opartą na wiedzy? (225)

  • 7.1. Jak przewodzić stadu kotów? (225)
  • 7.2. Motywowanie pracowników wiedzy (239)
  • 7.3. Wypalenie zawodowe (244)
  • 7.4. Jak zbadać poziom satysfakcji pracowników w firmie? (247)

 

Rozdział 8. Marketing i konkurowanie na rynku wiedzy (255)

  • 8.1. Przedsiębiorstwo oparte na wiedzy (255)
  • 8.2. Wiedza produktem rynkowym (259)
  • 8.3. Rynek usług doradczych w Polsce (267)
  • 8.4. Polityka cenowa (272)
  • 8.5. Zasady kształtowania oferty - wiedza skodyfikowana (273)
  • 8.6. Zasady kształtowania oferty - wiedza spersonalizowana (278)
  • 8.7. Tożsamość firmy (283)
    • Reputacja (284)
    • Marka (286)
    • Wizerunek (291)
  • 8.8. Strategie konkurencji na rynku wiedzy (293)

 

Podsumowanie, czyli... (301)

  • Jak postępować, aby lepiej zarządzać wiedzą w mojej firmie? (301)
  • Jaką strategię stosować w rozwoju mojej firmy? (304)
  • Sprawdź, czy dobrze zarządzasz wiedzą w swojej firmie (im więcej pozytywnych odpowiedzi, tym lepiej!) (305)

 

Literatura (307)


320 stron, A5, oprawa miękka

Po otrzymaniu zamówienia poinformujemy,
czy wybrany tytuł polskojęzyczny lub anglojęzyczny jest aktualnie na półce księgarni.

 
Wszelkie prawa zastrzeżone PROPRESS sp. z o.o. 2012-2022