ksiazki24h.pl
wprowadź własne kryteria wyszukiwania książek: (jak szukać?)
Twój koszyk:   0 zł   zamówienie wysyłkowe >>>
Strona główna > opis książki

KOBIECY STYL ZARZĄDZANIA


LISOWSKA E.

wydawnictwo: HELION ONE PRESS , rok wydania 2009, wydanie I

cena netto: 43.00 Twoja cena  40,85 zł + 5% vat - dodaj do koszyka

  • Precyzyjne dane, oparte na raportach i literaturze dotyczącej sytuacji kobiet w biznesie
  • Męski i kobiecy sposób zarządzania
  • Zalety zarządzania opartego na partnerstwie
  • Kształtowanie świadomości społecznej w zakresie dyskryminacji kobiet

Kobiety stanowią ponad połowę naszego społeczeństwa. Są świetnie wykształcone, odporne na frustrację i stres. Doskonale wiedzą, czym jest empatia, i potrafią używać jej na co dzień. W pracy sumienne i dokładne, działają równie kreatywnie, a mniej autokratycznie od swoich kolegów. Ich sposób zarządzania, różny od męskiego, jest kwintesencją stylu demokratycznego -- efektywnego, holistycznego, opartego na komunikacji i partnerstwie oraz płaskich strukturach. Dlaczego więc tak niewiele kobiet zajmuje kierownicze stanowiska najwyższego szczebla?

Kobiety tylko w jednym przegrywają z mężczyznami -- brakuje im pewności siebie i wiary we własny sukces. Te cechy, z lubością podsycane w zdominowanych przez mężczyzn organizacjach, wypływają ze stosunkowo krótkiego doświadczenia kobiet w sferze publicznej. W szczególny sposób dotyczy to stanowisk menedżerskich. Jednak we współczesnym biznesie potrzebne są inne wartości niż te, które wytworzyła męska kultura pracy. Dzisiejszy rynek opiera się przede wszystkim na gospodarce wiedzy i usług, struktury organizacyjne ulegają spłaszczeniu, a menedżerowie dostrzegają korzyści płynące z różnorodności. Koniec z zarządzaniem przez strach. Przyszedł czas na zarządzanie przez partnerstwo!

Co daje kobiecy styl zarządzania? Pozwala firmie sprawniej wpisać się w potrzeby nowoczesnej gospodarki i osiągać lepsze wyniki finansowe. A wszystko to z wrodzonym wdziękiem i klasą!

  • Interaktywny styl kierowania, zgodny z życiowym doświadczeniem kobiet-menedżerów.
  • Nastawienie na współpracę i komunikację międzyludzką.
  • Kobiece myślenie kontekstowe i postrzeganie firmy jako całości.
  • Sposoby walki ze szklanym sufitem.

Spis treści:

 

Wstęp (5)


Rozdział 1. Kobiety w zarządzaniu: jak jest (9)

  • Im wyższy szczebel, tym mniej kobiet (9)
  • Dyskryminacja kobiet ma charakter systemowy (23)
  • Kobiety wciąż zarabiają mniej, także na stanowiskach kierowniczych (28)
  • Własna firma jako ucieczka przed dyskryminacją i szklanym sufitem (42)

 

Rozdział 2. Geneza sytuacji: dlaczego tak jest (61)

  • Wielowiekowy brak dostępu do edukacji (61)
  • Stereotypy i uprzedzenia dotyczące płci (70)
  • Stereotypy a stanowiska kierownicze (78)
  • Brak wiary we własne możliwości i umiejętności (87)
  • Obowiązki rodzinne (91)
  • Brak solidarności kobiet (96)

 

Rozdział 3. Współczesne zarządzanie potrzebuje kobiet: może być lepiej (101)

  • Zasady nowoczesnego zarządzania (101)
  • Style męskie i kobiece (109)
  • Menedżerki a właścicielki firm (127)
  • Rozwój usług i społeczeństwa obywatelskiego (133)
  • Różnorodność zasobów pracy (137)

 

Rozdział 4. Więcej kobiet w zarządzaniu - to się opłaca, więc co można zrobić? (145)

  • Ustawodawstwo wyrównujące szanse (145)
  • Dobre praktyki firm (151)
  • Kształtowanie świadomości kobiet (159)
  • Przekonanie mężczyzn, że warto zatrudniać kobiety (168)

 

Zakończenie (171)
Bibliografia (177)
Skorowidz (189)


200 stron, A5, oprawa miękka

Po otrzymaniu zamówienia poinformujemy,
czy wybrany tytuł polskojęzyczny lub anglojęzyczny jest aktualnie na półce księgarni.

 
Wszelkie prawa zastrzeżone PROPRESS sp. z o.o. 2012-2022