Lęk przed zmianą to zupełnie naturalny odruch organizmu, bez względu na to,
czy mówimy o zachowaniu jednostek ludzkich, czy też o przedsiębiorstwach i
korporacjach. Rutyna i podążanie za dawno ustalonymi wzorcami dają poczucie
bezpieczeństwa. Jednak ta sama rutyna sprawia, że człowiek jako jednostka przestaje
się rozwijać, jego możliwości powoli maleją, zaś działania i konkurencyjność
przedsiębiorstwa stopniowo słabną, a ferwor walki o rynek niebezpiecznie stygnie.
Dlaczego zmiana jest konieczna? Ponieważ sukces mogą osiągnąć jedynie te firmy,
które najszybciej reagują na zmiany zachodzące na rynku, a w szczególności te, które
przystosowują się szybciej niż ich konkurenci. Książka, której autorem jest wybitny
naukowiec i praktyk, powinna stać się obowiązkowym podręcznikiem zarówno w
środowisku akademickim, jak i każdej nowoczesnej firmie. Przedstawia ona efektywny,
90-dniowy model, pomagający przyspieszyć proces przemian. Opracowano go na podstawie
wnikliwych badań nad firmami różnej wielkości. Sprawdź, jak go wykorzystać, aby
Twoja firma odniosła sukces.
- Nowe spojrzenie na kluczowe czynniki sukcesu.
- Wykorzystanie siły całej firmy ponad jej podziałami.
- Opracowywanie struktury nowej organizacji.
- Tworzenie planów zmiany wizerunku firmy.
Ponadto w załączniku: model wskaźnika skuteczności przemiany.
Spis treści:
Podziękowania (9)
Wprowadzenie (11)
1. Ogólny zarys modelu (21)
Model przemiany 90-dniowej
2. Faza przygotowawcza (47)
Przygotowanie gruntu
3. Interdyscyplinarne zespoły interwencyjne (101)
Okiełznanie władzy
4. Faza 1 (145)
Diagnozowanie pacjenta
5. Faza 2 (209)
Tworzenie wizji przyszłości
6. Faza 3 (247)
Torowanie drogi
7. Implementacja programu przemiany (285)
Załącznik (331)
Model wskaźnika skuteczności przemiany
Skorowidz (371)
O autorze (382)
384 strony, A5,oprawa twarda