„Ludzie nie wiedzą, czego chcą, dopóki im tego nie pokażesz”.
Steve Jobs
Ciężko uwierzyć, iż jeden człowiek zrewolucjonizował rynek komputerów
(dzięki Apple II i Macowi), animowanych filmów (za sprawą Pixara), a także cyfrowej
muzyki (z pomocą iPoda i iTunes). Nic dziwnego, że niektórzy czczą go jak boga. Jednak
opowieści o jego spektakularnych napadach szału i ogólnym niepoprawnym zachowaniu
przeszły już do legendy.
Być jak Steve Jobs burzy otaczający go kult i odsłania tajemnice stojące za jego
nieprawdopodobnym sukcesem. Ujawnia prawdziwego Jobsa: nie serce, nie słynny temperament,
lecz umysł. Według Leandera Kahneya, który śledzi karierę Jobsa od wczesnych lat
dziewięćdziesiątych, jego umysł jest pełen sprzeczności.
Jobs wykorzystał cechy uważane przez niektórych za wady: narcyzm, perfekcjonizm,
żądzę władzy absolutnej, aby poprowadzić Apple i Pixar do zwycięstwa w szalenie
niekorzystnych realiach. W efekcie stał się miliarderem.
Kahney rozkłada na czynniki pierwsze zasady, którymi kieruje się Jobs, gdy z zabójczą
skutecznością wypuszcza nowe produkty, przyciąga fanatycznie oddanych sobie klientów
oraz zarządza jedną z najważniejszych marek na świecie.
Wstęp
1.W jaki sposób mówienie "nie" ocaliło Apple
2.Despotyzm: jednoosobowa grupa tematyczna Apple
3.Perfekcjonizm: dizajn i pogoń za doskonałością
4.Elitaryzm: zatrudniaj tylko pierwszoligowych graczy, zwalniaj pajaców
5.Pasja - narobić zamieszania we wszechświecie
6.Wynalazca: skąd się bierze innowacyjność?
7.Studium przypadku: skąd się wziął iPod
8.Władza absolutna - filozofia stosowana
Podziękowania
Przypisy
232 strony, oprawa miękka