ksiazki24h.pl
wprowadź własne kryteria wyszukiwania książek: (jak szukać?)
Twój koszyk:   1 egz. / 55.50 52,73   zamówienie wysyłkowe >>>
Strona główna > opis książki

NOWOCZESNE PODEJŚCIE DO ZARZĄDZANIA ORGANIZACJAMI


WASILUK A. RED.

wydawnictwo: DIFIN , rok wydania 2010, wydanie I

cena netto: 55.50 Twoja cena  52,73 zł + 5% vat - dodaj do koszyka

Książka podejmuje aktualną problematykę zarządzania organizacjami w dynamicznie zmieniającym się otoczeniu. Przedstawiono analizę zjawisk w wybranych grupach organizacji oraz sposoby rozwiązań problemów z wykorzystaniem różnych metod i instrumentów.

Zaprezentowane treści zostały zgrupowane w czterech częściach poświęconych:

- uwarunkowaniom rozwoju i wspierania przedsiębiorczości,

- problemom rozwoju struktur klastrowych,

- relacjom kierownictwa z pracownikami,

- motywacji i satysfakcji z pracy.

Autorami poszczególnych rozdziałów są pracownicy naukowi polskich uczelni oraz praktycy życia gospodarczego. Książka jest przeznaczona zarówno dla kadry zarządzającej różnego rodzaju organizacjami, jak i pracowników naukowych zainteresowanych problematyką zarządzania. Może być także przydatna dla doktorantów oraz studentów kierunków ekonomicznych, a zwłaszcza zarządzania. Należy wyrazić przekonanie, że publikacja wzbogaci wiedzę z zakresu zarządzania każdego czytelnika oraz zainspiruje go do poszukiwania skutecznych metod zarządzania organizacjami.


Spis treści:

Wstęp

CZĘŚĆ I. UWARUNKOWANIA ROZWOJU PRZEDSIĘBIORCZOŚCI

Rozdział 1. Bariery, wyzwania i prognozy rozwoju przedsiębiorstw rodzinnych początku XXI wieku
Bolesław Budzisz

Wprowadzenie
1.1. Bariery funkcjonowania przedsiębiorstw rodzinnych
1.2. Wyzwania, wobec których stają przedsiębiorstwa rodzinne
1.3. Prognozy rozwoju przedsiębiorstw rodzinnych
Podsumowanie
Bibliografia

Rozdział 2. Menedżerskie i prawne aspekty podejmowania działalności gospodarczej w Polsce
Marek Matejun, Waldemar Staroń

Wprowadzenie
2.1. Decyzje i czynności w procesie podejmowania działalności gospodarczej
2.2. Metodyka prowadzonych badań i charakterystyka respondentów
2.3. Opinie przedsiębiorców na temat menedżerskich i prawnych aspektów podejmowania działalności gospodarczej w Polsce
Podsumowanie
Bibliografia

Rozdział 3. Przedsiębiorczość w sektorze MSP
Krystyna Leszczewska

Wprowadzenie
3.1. Determinanty przedsiębiorczości
3.2. Specyfika sektora MSP i uwarunkowania jego rozwoju
3.3. Prezentacja wyników badań własnych dotyczących aktywności ekonomicznej sektora MSP w województwie podlaskim
Podsumowanie
Bibliografia

Rozdział 4. Rola organizacji pozarządowych oraz samorządu lokalnego w rozwoju aktywności gospodarczej, samoorganizacji i przedsiębiorczości na terenach wiejskich
Konrad Rokoszewski

Wprowadzenie
4.1. Miejsce, rola i funkcje organizacji pozarządowych w gospodarce rynkowej
4.2. Organizacje pozarządowe a wspieranie rozwoju obszarów wiejskich
4.3. Kierunki pobudzania przedsiębiorczości na terenach wiejskich
4.4. Organizacje pozarządowe a samorząd lokalny – obszary współpracy na terenach wiejskich
Podsumowanie
Bibliografia

Rozdział 5. Uwarunkowania organizacyjne walorów i atrakcji turystycznych w rozwijaniu przedsiębiorczości na współczesnym rynku turystycznym
Adam Edward Szczepanowski

Wprowadzenie
5.1. Walory i atrakcje turystyczne
5.2. Przedsiębiorczość w wykorzystaniu walorów i atrakcji turystycznych
Podsumowanie
Bibliografia

CZĘŚĆ II. PROBLEMY ROZWOJU STRUKTUR KLASTROWYCH I WSPIERANIE PRZEDSIĘBIORCZOŚCI LOKALNEJ

Rozdział 6. Zarządzanie zmianą w procesowych inicjatywach klastrowych
Krzysztof Dziekoński, Arkadiusz Jurczuk

Wprowadzenie
6.1. Zarządzanie zmianą organizacyjną
6.2. Zmiana w procesie tworzenia inicjatywach klastrowych
Podsumowanie
Bibliografia

Rozdział 7. Uwarunkowania rozwoju klastra spożywczego na Podlasiu
Andrzej Daniluk

Wprowadzenie
7.1. Struktury klastrowe w poprawie pozycji konkurencyjnej firm i regionów
7.2. Inicjatywy klastrowe w obszarze przemysłu spożywczego na Podlasiu
7.3. Rozwój klastra spożywczego na Podlasiu w świetle przeprowadzonych badań
Podsumowanie
Bibliografia

Rozdział 8. Gotowość przedsiębiorstw budowlanych do utworzenia klastra na Podlasiu
Anna Wasiluk

Wprowadzenie
8.1. Koncentracja firm budowlanych w województwie podlaskim
8.2. Klimat współpracy w branży budowlanej województwa podlaskiego
8.3. Przekonanie firm budowlanych do idei klastra
Podsumowanie
Bibliografia

Rozdział 9. Formy wspierania przedsiębiorczości przez regionalne organizacje otoczenia biznesu w województwie lubelskim
Zbigniew Adamowicz

Wprowadzenie
9.1. Regionalne organizacje samorządu gospodarczego (woj. lubelskie) – wybrane aspekty działalności
9.1.1. Samorząd gospodarczy rzemiosła
9.1.2. Regionalna Izba Gospodarcza
9.2. Inne organizacje przedsiębiorców (kluby i stowarzyszenia)
9.2.1. Stowarzyszenie Lubelski Klub Biznesu
9.2.2. Związek Prywatnych Pracodawców Lubelszczyzny „Lewiatan” i Lubelski Związek Pracodawców
9.2.3. Loża Lubelska Business Centre Club
9.3. Fundacje rozwoju lokalnego i regionalnego
9.3.1. Lubelska Fundacja Rozwoju
9.3.2. Fundacja Rozwoju Lubelszczyzny
Podsumowanie
Bibliografia

Rozdział 10. Institutional support for SMEs development at the local level – the case of Bielsko-Biała Region
Beata Bieńkowska

Introduction
10.1. Institutions supporting entrepreneurship development in Poland
10.2. Support for SMEs in Bielsko-Biała Region
Conclusion
References

CZĘŚĆ III. RELACJE KIEROWNICTWA Z PRACOWNIKAMI

Rozdział 11. Rola naczelnego kierownictwa w sytuacji kryzysu w przedsiębiorstwie
Stefan Lachiewicz, Anna Walecka

Wprowadzenie
11.1. Cechy, rodzaje i fazy kryzysu w przedsiębiorstwie
11.2. Funkcje i postawy naczelnego kierownictwa w sytuacjach kryzysowych
Podsumowanie
Bibliografia

Rozdział 12. Wpływ zaufania w organizacji na innowacyjność pracowników
Katarzyna Krot

Wprowadzenie
12.1. Zaufanie
12.2. Zaufanie jako czynnik wspierający proces innowacji
12.3. Metodologia badania
12.4. Poziom zaufania
12.5. Wpływ zaufania na innowacyjność
Podsumowanie
Bibliografia

Rozdział 13. Zaufanie jako fundamentalny czynnik proefektywnościowych relacji w organizacji
Joanna Jończyk

Wprowadzenie
13.1. Istota i pojęcie zaufania
13.2. Zarządzanie zaufaniem (zarządzanie przez zaufanie)
Podsumowanie
Bibliografia

Rozdział 14. Zastosowanie teorii układów dynamicznych w komunikacji interpersonalnej w organizacji na przykładzie wyższej uczelni
Agnieszka Kowalczewska

Wprowadzenie
14.1. Pojęcie atraktora
14.2. Mechanizmy działania atraktorów w pracy wykładowcy
14.3. Jak stabilizować pozytywny atraktor i co to oznacza w pracy wykładowcy?
14.4. Niezgodność atraktorów
Bibliografia

CZĘŚĆ IV. MOTYWACJA I SATYSFAKCJA Z PRACY

Rozdział 15. Wpływ spowolnienia gospodarczego na motywację pracowników
Alina Szepelska

Wprowadzenie
15.1. Wpływ czynników zewnętrznych na proces motywacji pracowników
15.2. Efektywne motywowanie pracowników w dobie spowolnienia gospodarczego
Podsumowanie
Bibliografia

Rozdział 16. Rola motywowania pozapłacowego w podnoszeniu efektywności pracy menedżerów – wnioski z badań
Anna Tomaszuk

Wprowadzenie
16.1. Nowe spojrzenie na motywację
16.2. Charakterystyka próby badawczej
16.3. Wybrane wyniki badań
Podsumowanie
Bibliografia

Rozdział 17. Zależność poziomu jakości wyrobów od poziomu satysfakcji pracowników
Renata Stasiak-Betlejewska, Stanisław Borkowski

Wprowadzenie
17.1. Satysfakcja pracowników i jej miejsce w zarządzaniu jakością
17.2. Pomiar satysfakcji pracowników – metoda Servqual i metoda BOST
17.3. Charakterystyka obiektu badawczego
17.4. Identyfikacja problemów powodujących powstanie niezgodnych wyrobów
17.5. Analiza wyników badania poziomu satysfakcji pracowników
Podsumowanie
Bibliografia

Rozdział 18. Pomiar satysfakcji z pracy w przedsiębiorstwie budowlanym
Marta Domagalska-Grędys

Wprowadzenie
18.1. Płace i zatrudnienie w budownictwie
18.2. Pozafinansowe motywowanie pracowników
18.3. Czynniki wpływające na satysfakcję z pracy
18.3.1. Cel, metoda i podmiot badań
18.3.2. Wyniki badań
Podsumowanie
Bibliografia


220 stron, B5, oprawa miękka

Po otrzymaniu zamówienia poinformujemy,
czy wybrany tytuł polskojęzyczny lub anglojęzyczny jest aktualnie na półce księgarni.

 
Wszelkie prawa zastrzeżone PROPRESS sp. z o.o. 2012-2022