Wyobraź sobie, że każdy pracownik robi wszystko, by pomóc swojej
firmie osiągnąć założone cele. Słowem - wyobraź sobie organizację, w której
każdy jest liderem.
Jeśli jedyne, co przychodzi Ci na myśl, jest chaos i dezorientacja - pomyśl
o tym raz jeszcze! Poszerzenie kręgu osób zdolnych podejmować samodzielne działania w
poczuciu odpowiedzialności za całą organizację przekłada się na podwyższoną
efektywność i lepsze rezultaty biznesowe.
Motywacja, zaangażowanie, inspiracja - tak właśnie działa powszechne
przywództwo.
Lider w każdym z nas zawiera wyniki przełomowego badania, którym objęto 2000 osób
reprezentujących 450 różnych organizacji i przedsiębiorstw. Opisuje szereg zdarzeń, w
których pracownicy różnych szczebli podejmowali działania przywódcze.
Spis treści:
Rozdział 1. Jeżeli nie ty, to kto?
Rozdział 2. Kreuj pomyślną przyszłość
Rozdział 3. Zorientuj organizację na klienta
Rozdział 4. Zaangażuj każdą głowę
Rozdział 5. Zarządzaj pracą w poziomie
Rozdział 6. Buduj osobistą wiarygodność
Rozdział 7. Emocjonalny wymiar przywództwa
Narzędzia. Powszechne przywództwo krok po kroku
Narzędzie.1 Jakim jesteś liderem?
Narzędzie.2 Efektywność w czasie zmian
Narzędzie.3 Tworzenie szerszej perspektywy (the big picture)
Narzędzie.4 "Jak się sprawy mają?"
Narzędzie.5 Spójrz na to z innej perspektywy!
Narzędzie.6 Analiza cyklu obsługi klienta.
Narzędzie.7 Taktowne zachowanie wobec klienta.
Narzędżie.8 Wychodzenie naprzeciw oczekiwaniom klienta.
Narzędzie.9 Pro aktywne słuchanie.
Narzędzie.10 Coaching - wydobądź z innych to, co najlepsze.
Narzędzie.11 Okazywanie uznania.
Narzędzie.12 Zarządzanie priorytetami.
Narzędzie.13 Działanie w kategoriach wygrana-wygrana.
Narzędzie.14 Diagnoza sytuacji zespole w momentach zwrotnych.
Narzędzie.15 Zespołowe podejmowanie trudnych wyzwań.
Narzędzie.16 Przygotowanie skutecznej prezentacji.
Narzędzie.17 Od konfliktu do współpracy.
Narzędzie.18 Opanowane emocji w sytuacji stresu.
Dodatek. A Badanie cech przywódczych wśród najwyższej kadry menedżerskiej.
Dodatek. B Zespół i jakość: połączone strategie dają najlepsze rezultaty.
Dodatek. C Ocena metod mierzenia kompetencji przywódczych wśród kadry kierowniczej.
Dodatek. D Badania nad zdefiniowaniem kompetencji lidera.
Dodatek. E Weryfikacja kompetencji przywódczych w odniesieniu do stanowisk
niemenedżerskich.
Dodatek. F Trening przywództwa na wszystkich szczeblach organizacji.
268 stron, oprawa twarda z obwolutą