ksiazki24h.pl
wprowadź własne kryteria wyszukiwania książek: (jak szukać?)
Twój koszyk:   0 zł   zamówienie wysyłkowe >>>
Strona główna > opis książki

ZARZĄDZANIE JAKOŚCIĄ STANDARDY I ZASADY


ŁUNARSKI J.

wydawnictwo: WNT , rok wydania 2008, wydanie I

cena netto: 61.30 Twoja cena  58,24 zł + 5% vat - dodaj do koszyka

Książka jest poświęcona bardzo szeroko i nowatorsko ujętej problematyce zarządzania jakością łącznie z zarządzaniem środowiskowym i bezpieczeństwem pracy.

 

Przedstawiono w niej zagadnienia ogólne stymulujące wdrażanie i stosowanie systemów jakości, problemy i sposoby zapewnienia jakości funkcjonowania w organizacjach, sposoby adaptacji wymagań normatywnych do procesów zarządzania organizacjami, ważniejsze problemy związane z zapewnieniem jakości wyrobów oraz zagadnienia rozbudowy i doskonalenia systemów standaryzowanych w systemy typu TQM. Zaprezentowano i omówiono wymagania normy ISO 9001:2000, norm przewidywanych do włączenia do tej normy w trakcie jej nowelizacji, a także innych, które mają wpływ na jakość organizacji.

 

Szczególny nacisk położono na sprawy normalizacji, omówienie standardów regulujących zarządzanie jakością, środowiskiem oraz bezpieczeństwem pracy, a także charakterystykę metod oceny jakości i zgodności wyrobów.

 

Książka jest przeznaczona dla pracowników przedsiębiorstw wdrażających systemy zgodne z ISO 9001:2000 oraz doskonalących systemy wdrożone wcześniej. Będzie także bardzo przydatna dla studentów kierunków: organizacja i zarządzanie, inżynieria produkcji, zarządzanie i marketing oraz pokrewnych wyższych uczelni technicznych.


Spis treści:

Wprowadzenie
Słownik ważniejszych pojęć
Wykaz skrótów
1.            Rozwój działań na rzecz jakości
1.1.          Historia rozwoju pojęć i działań z zakresu jakości
1.2.          Twórcy nowoczesnego zarządzania jakością
1.3.          Znaczenie jakości w działalności gospodarczej
1.4.          Projektowanie strategii jakości organizacji
1.5.          Pomiary i mierniki jakości
Literatura
 


2.             Normalizacja w działaniach projakościowych
2.1.          Podstawy i zasady działań normalizacyjnych
2.2.          Normalizacja międzynarodowa i europejska
2.3.          Normalizacja krajowa – zasady ustanawiania norm
2.4.          Normalizacja zakładowa i jej miejsce w systemie zarządzania
2.5.          Działania normalizacyjne na rzecz jakości
2.6.          Techniczne, ekonomiczne i społeczne problemy normalizacji
Literatura
 


3.             Znaczenie klienta w systemach jakości
3.1.          Zagadnienia ogólne dotyczące klientów
3.2.          Badania wymagań klientów zewnętrznych
3.3.          Motywowanie projakościowe klientów wewnętrznych
3.4.          Oddziaływanie otoczenia i klientów – odbiorców odpadów
3.5.          Badanie satysfakcji klientów zewnętrznych
3.6.          Zarządzanie jakością obsługi klienta
Literatura
 


4.             Problemy jakości w cyklu życia wyrobu
4.1.          Etap procesów projektowania i rozwoju
4.2.          Etap procesów zaopatrzeniowych
4.3.          Etap procesów wytwarzania
4.4.          Etap procesów kontroli i badań końcowych
4.5.          Etap procesów eksploatacji
Literatura
 


5.             Podejście procesowe w zarządzaniu jakością
5.1.          Procesy i ich znaczenie w działalności organizacji
5.2.          Identyfikacja procesów i ich modelowanie graficzne
5.3.          Procesowy system zarządzania
5.4.          Dokumentowanie i auditowanie procesów
5.5.          Reinżynieria procesów
Literatura
 


6.             Ogólne zasady sterowania i zarządzania jakością
6.1.          Problemy i ich rozwiązywanie
6.2.          Osiem zasad zarządzania jakością
6.3.          Sterowanie jakością i procesami za pomocą działań korygujących i zapobiegawczych
6.4.          Działania inwestycyjno-innowacyjne
6.5.          Planowanie w systemach zarządzania jakością
Literatura
 


7.            Wybrane techniki sterowania jakością
7.1.          Przyczyny i skutki zmienności w procesach
7.2.          Podstawowe narzędzia sterowania jakością
7.3.          Badanie zdatności maszyn i procesów
7.4.          Koszty jakości w systemach zarządzania jakością
7.5.          Znaczenie i metodologia prac zespołowych
Literatura
 


8.             Zarządzanie jakością wg normy PN-EN ISO 9001:2001
8.1.          Koncepcja zarządzania i rola kierownictwa
8.2.          Zarządzanie zasobami
8.3.          Realizacja wyrobu
8.4.          Pomiary, analiza i doskonalenie
8.5.          Projektowanie i wdrażanie systemu zarządzania jakością zgodnego z PN-EN ISO 9001:2001
8.6.          Akredytacja i certyfikacja w SZJ
Literatura
 


9.            Standardy rozszerzające wymagania ISO 9001
9.1.          System zarządzania jakością w przemyśle motoryzacyjnym
9.2.          System zarządzania jakością w przemyśle lotniczym
9.3.          System zarządzania jakością w przemyśle wyrobów medycznych oraz sektora służby
zdrowia
9.4.          Systemy zarządzania jakością w innych sektorach przemysłu
Literatura
 


10.           Metody oceny jakości i zgodności wyrobów
10.1.        Ocena jakości wyrobu
10.2.        Metody określania wskaźników jakości
10.3.        Prawa konsumentów i ich gwarantowanie przez dostawców
10.4.        System oceny zgodności wyrobów
10.5.        Certyfikacja wyrobów
Literatura
 


11.           Zarządzanie środowiskowe
11.1.        Prawodawstwo ekologiczne i ochrona środowiska
11.2.        Odpady i czystsza produkcja
11.3.        System zarządzania środowiskowego zgodny z normą ISO 14001
11.4.        Wdrażanie i certyfikacja SZŚ zgodnych z ISO 14001
11.5.        System ekozarządzania i auditowania (EMAS)
Literatura
 


12.          Zarządzanie bezpieczeństwem i higieną pracy
12.1.        Podstawy prawne zarządzania BHP
12.2.        System zarządzania bezpieczeństwem i higieną pracy (SZB)
12.3.        Identyfikacja zagrożeń i ocena ryzyka zawodowego
12.4.        Przedsięwzięcia zmniejszające ryzyko zawodowe
12.5.        Kompleksowe podejście do spełniania wymagań klienta wewnętrznego
Literatura
 


13.           Zintegrowane systemy zarządzania (ZSZ)
13.1.        Pojęcia, podstawy i zasady integracji systemów zarządzania
13.2.        Projektowanie zintegrowanych systemów zarządzania
13.3.        Wdrażanie i certyfikacja ZSZ
13.4.        Korzyści, skuteczność i perspektywy rozwoju ZSZ
Literatura
 


14.          Kompleksowe zarządzanie jakością (TQM)
14.1.        Norma PN-EN ISO 9004:2001 jako rozszerzenie PN-EN ISO 9001:2001
14.2.        Doskonalenie systemów jakości przez samoocenę
14.3.        Istota i zasady kompleksowego zarządzania jakością
14.4.        Narzędzia i systemy wspomagające TQM

14.5.        Organizacja i wdrażanie TQM
Literatura
 


15.           Możliwości dalszego doskonalenia systemów zarządzania
15.1.        Wiedza jako źródło inspiracji
15.2.        Technologia jako baza rozwoju
15.3.        Kultura jako infrastruktura doskonalenia
15.4.        Strategia – kreowanie przyszłej doskonałości
Literatura


516 stron, B5

Po otrzymaniu zamówienia poinformujemy,
czy wybrany tytuł polskojęzyczny lub anglojęzyczny jest aktualnie na półce księgarni.

 
Wszelkie prawa zastrzeżone PROPRESS sp. z o.o. 2012-2022