Celem prezentowanej monografii, o pojemnym tytule - Zarządzanie w nowej
gospodarce. Klasyka i nowoczesność - jest zapoznanie czytelników z najnowszą wiedzą w
zakresie nauki o zarządzaniu oraz przedstawienie w niektórych przypadkach ewolucji
myśli teoriopoznawczej i praktycznej w tym zakresie.
W opracowaniu dominuje nurt rozważań powiązany z zasadami gospodarki innowacyjnej
i opartej na wiedzy, bowiem nie powinno ulegać najmniejszej wątpliwości, iż silniejsze
skoncentrowanie uwagi na pozamaterialnych zasobach każdej organizacji oraz ocena
efektywności ich aplikacji w rzeczywistości ekonomicznej zapewniają skuteczne
pokonywanie barier i stwarzają szanse na ciągłe doskonalenie.
Spis treści:
Wstęp
CZĘŚĆ I ZARZĄDZANIE WIEDZĄ
Jerzy Dziuk
Zarządzanie wiedzą czy zarządzanie nauką
Agnieszka Bitkowska
Wybrane aspekty zarządzania wiedzą w przedsiębiorstwie
Roman Chełchowski
Zarządzanie wiedzą warunkiem prawidłowego i szybkiego rozwoju gospodarczego i
społecznego
Piotr Szczepankowski Kapitał wiedzy jako źródło kreowania wartości przedsiębiorstw
Agnieszka Bitkowska Narzędzia wspierające zarządzanie wiedzą w przedsiębiorstwie
CZĘŚĆ II ZARZĄDZANIE ZASOBAMI LUDZKIMI
Joanna Rogozińska-Mitrut
Ewolucja zarządzania zasobami ludzkimi
Jerzy Dziuk
Kapitał ludzki a zasoby ludzkie w procesach zarządzania
Zenon Zamiar
Wybrane przesłanki zarządzania zasobami ludzkimi w nowoczesnym procesie produkcyjnym
Agnieszka Bitkowska
Zarządzanie procesami a zarządzanie zasobami ludzkimi
Krystyna Leszczewska
Kształtowanie funkcji personalnej w przedsiębiorstwach sektora MSP na przykładzie
wybranych krajów
Urszula Dziewulska
Rozwój nauczycieli akademickich niepublicznych uczelni wyższych
CZĘŚĆ III ZARZĄDZANIE W ADMINISTRACJI
Janusz Soboń
Problemy zarządzania rozwojem miast w warunkach transformacji systemowej
Zdzisław Sirojć
Zarządzanie rozwojem metropolii w aspekcie europejskiego modelu polityki socjalnej
Iwona Kiełek, Michał Szostak
Zastosowanie podejścia procesowego w systemie zarządzania jakością Urzędu Miasta
Stołecznego Warszawy
CZĘŚĆ IV ZARZĄDZANIE W PRAKSEOLOGII
Piotr Wiczkowski
Desygnaty kategorii zarządzanie
Dariusz Rajczyk
O kategorii doświadczenia w zarządzaniu
Piotr Wiczkowski
Fenomen zarządzania w wykładni prakseologicznej i dyrektyw ergonomii
Dariusz Turemka
Zmierzch kapitału
CZĘŚĆ V ZDYWERSYFIKOWANE PROBLEMY ZARZĄDZANIA
Agnieszka Biernat-Jarka, Ewa Grzymska
Usługi elektroniczne jako element innowacyjności sektora MSP
Sławomir Jarka Znaczenie targów "Twoje Pieniądze" w promocji
przedsiębiorstw.
Andrzej Partyka
Innowacyjność i złożoność wdrożenia systemu ERP.
Model teoretyczny
Joanna Rogozińska-Mitrut
Czynniki negocjacyjne w biznesie międzynarodowym
Janusz Soboń, Joanna Rogozińska-Mitrut
Warunki tworzenia własnego portfela akcji
Wojciech Słomski
Etyka reklamy czy biznes?
Kiyokazu Nakatomi
Moralność przedsiębiorstwa opartego na
Kodeksie Samurajskim Busido
382 strony, oprawa twarda