ksiazki24h.pl
wprowadź własne kryteria wyszukiwania książek: (jak szukać?)
Twój koszyk:   0 zł   zamówienie wysyłkowe >>>
Strona główna > opis książki

MAŁE WIELKIE SPRAWY 163 SPOSOBY OSIĄGANIA DOSKONAŁOŚCI W BIZNESIE


PETERS T.

wydawnictwo: MT BIZNES , rok wydania 2010, wydanie I

cena netto: 83.60 Twoja cena  79,42 zł + 5% vat - dodaj do koszyka

Najnowsza książka Petersa, pełna błyskotliwych i formułowanych z pasją spostrzeżeń o współczesnym biznesie i zarządzaniu, jest zarazem wyznaniem wiary w kreatywność przedsiębiorców i krytyką korporacyjnego zbiurokratyzowania.

Już od pierwszej strony książki czytelnik wyrusza wraz z Petersem na krucjatę, której celem jest stworzenie świata pełnego dynamicznych i dążących do doskonałości firm, świata doskonałej obsługi klienta, innowacyjnego myślenia o wszystkich aspektach zarządzania i obsesyjnego dążenia do doskonałości. Peters radzi, nakazuje, motywuje, wyszydza, zachęca i nie odpuszcza: albo firma będzie doskonała w tym co robi, albo skazana jest na zagładę. Peters to biznesowy guru, obdarzony wielkim talentem przekonywania, wypowiadający wojnę biurokratycznemu i zidiociałemu światowi Dilberta. Tom Peters jest osobą fascynującą, obdarzoną intelektem najwyższej próby, a jednocześnie znakomitym autorem.


Tom Peters to guru zarządzania epoki postkorporacyjnej, „über-guru zarządzania” według „Fortune” i „The Economist”, od lat prowadzi na całym świecie słynne seminaria przyciągające tysiące uczestników, wraz z P. Druckerem i M. Porterem na zawsze zmienił myślenie o biznesie i zarządzaniu. Zdobył sławę jako współautor książki W poszukiwaniu doskonałości w biznesie, uznanej w rankingu wydawnictwa Bloomsbury Publishing za „najwspanialszą książkę o biznesie wszechczasów”. Napisał ją jako partner słynnej firmy doradczej McKinsey & Company. Z wykształcenia jest inżynierem (ukończył Uniwersytet Cornella), MBA i doktorat uzyskał na Uniwersytecie Stanforda, był doradcą w Białym Domu. Od wielu lat prowadzi firmę szkoleniową i doradczą Tom Peters Company. Mieszka na farmie w stanie Vermont. Tom Peters wygłasza ok.. 80 wykładów rocznie, większość poza USA.


OPINIE
Jeśli szczerze wierzysz, że „doskonałość” jest tożsama z Tomem Petersem, kupisz tę książkę, przeczytasz ją, wiele się z niej dowiesz i utwierdzisz się w swojej wierze. Każdy ze 163 sposóbów osiągania doskonałości w biznesie podanych przez Toma potwierdza każdego dnia praktyka.
- Stephen R. Covey, autor 7 nawyków skutecznego działania

Ten „czarodziej hu, hu, hu!”, ten „imperator doskonałości”, zyskuje twoją sympatię dzięki swojej niepohamowanej energii i zapałowi.
- „Financial Times”

Małe wielkie sprawy to bez cienia przesady najlepsza książka o zarządzaniu, jaką kiedykolwiek przeczytałem.
- Warren G. Bennis, pionier studiów nad przywództwem, profesor zarządzania na Uniwersytecie Południowej Kalifornii

Tom Peters to największy przyjaciel i największa zmora biznesu.
- „BusinessWeek”


Spis treści:

Wstęp
Drobne sprawy
1 Nie ma to jak toalety!
2 "Drobne" sprawy mają znaczenie - i to wielkie!
3 Potęga kwiatów!
4 Doskonal sztukę... katalizowania!


Doskonałość
5 Jeżeli nie Doskonałość, to co? Jeżeli Doskonałość nie teraz, to kiedy?
6 Dążysz do Doskonałości czy zasypiasz za kierownicą?
7 "Jakość" - rozpoznasz ją, gdy ją ujrzysz
8 Doskonałość jest
CZĘŚĆ SPECJALNA - GAFY WIELKICH GURU


Kryzys
9 To, co wzrasta, nie będzie wzrastać w nieskończoność
10 Dobre rzeczy (szczególnie w złych czasach?) chodzą trójkami
11 Pomyśl o Chinach, pomyśl o Indiach!


Możliwości
12 Trudne czasy, czyli niezrównane możliwości!
13 Nudne jest piękne! (A przynajmniej może być piękne)
14 "Seniorzy" górą. (Tak, nawet w "epoce internetu")
15 Dbaj o środowisko - teraz. (Nie ma wymówek!)
16 Wynik działania w trudnych czasach - obsesja na punkcie przychodów.


Prężność
17 Skok na głęboką wodę; rady dotyczące konsekwencji
18 Zatrudnienie na całe życie już nie istnieje, lecz twoja kariera tak
19 "Porażka", którą należy świętować!
20 Najgorsza rada na świecie. (Zignoruj ją, proszę)
CZĘŚĆ SPECJALNA - 46 RECEPT NA RECESJĘ


Ja
21 Jesteś produktem - rozwijaj go
22 Zadanie pierwsze - zadowól siebie!
23 Siła fitnessu = siła przetrwania
24 Pilna potrzeba gimnastyki umysłu
25 Historią, którą opowiadasz, jesteś ty sam, więc pracuj nad nią!
26 Rozwiń swój IPW8 - tak szybko, jak to możliwe!


Inni
27 Uprzejmość nic nie kosztuje!
28 Uprzejmość, uprzejmość, uprzejmość!
29 Posłuchaj Anny - a potem postępuj stosownie do okoliczności
30 Wielki Końcowy Egzamin (czyli jak nauczyłem się najważniejszych zasad)
31 Docenianie Wielkiej Bitwy - przypadek do rozważenia
32 Życzliwość nic nie kosztuje (prawie)


Łączenie
33 Tylko połącz
34 Lubili lke \'a (bo Ike lubił ich)
35 Zawsze traktuj to osobiście
36 W świadomy sposób stosuj "Technikę Pogłębiania Relacji"


Postawa
37 Zwracaj uwagę na "iskrę w oczach"
38 Zadowolona, troskliwa i zaangażowana o 6 rano
39 Zatrudniaj ludzi "pogodnych", czyli takich, jak "ten cholerny technik".
40 Jaką "chorągiewką" machasz?


Przedstawienie
41 Przedstawienie trwa cały czas!
42 Pracuj (jak szalony) nad Pierwszym Wrażeniem
43 Pracuj (jak szalony) nad ostatnim wrażeniem
44 Pracuj nad umiejętnością prowadzenia prezentacji. (Siedemnaście minut może zmienić świat)


Praca
45 Zostawanie "profesjonalistą"
46 Wszystko przechodzi przez finanse (ty także powinieneś)
47 Co jest w harmonogramie dnia? Dlaczego to nie ty decydujesz?
48 Wszyscy jesteśmy sprzedawcami. Kropka


Inicjatywa
49 Przeprowadź tę trzyminutową rozmowę! Dzisiaj! Teraz!
50 Pojaw się! (To jest początek)
51 Daj z siebie więcej niż (w tym przypadku) kobieta z naprzeciwka
52 Podejmij szaleńczy, widoczny dla wszystkich wysiłek


Przywództwo
53 Przewodzić znaczy rzeczywiście pomagać innym w osiąganiu sukcesów
54 Do usług
55 Czy ostatnio "gościłeś" jakichś dobrych pracowników?
56 Święty obowiązek
57 Psychologia szczurów górą, czyli niezwykły potencjał pozytywnego wzmocnienia


Słowa
58 Co myślisz?
59 "Dziękuję"
60 "Przepraszam"
61 Słowa prawdy od mistrza krótkich opowiadań


Tworzenie sieci kontaktów
62 Jedna linijka kodu - najkrótsza droga między krytykiem a sojusznikiem
63 Zainteresuj się "dołem", by odnieść sukces
64 Formuła na osiągnięcie sukcesu: WK>ZK
65 Czy twoja "wewnętrzna gra" spełnia oczekiwania?


Lunch
66 Patrz na schemat organizacji - współpraca międzydziałowa to zagadnienie nr 1
67 Nawiązywanie dobrych stosunków i umawianie się na lunch - rozwiązywanie problemu współpracy międzydziałowej
CZĘŚĆ SPECJALNA - RÓWNANIA


Tak
68 Po prostu powiedz "tak", czyli lekcja udzielona przez moją teściową! .
69 Czysta, niezmącona przyjemność 24 godziny na dobę 7 dni w tygodniu.


Nie
70 Lista tego, czego robić nie powinieneś, jest ważniejsza od listy rzeczy do zrobienia
71 Do pewnych rzeczy, które muszą zostać zrobione, nie warto zbytnio się przykładać


Klienci
72 Jest godzina 11 rano. Czy zadzwoniłeś już do klienta?
73 Nie ma nic lepszego niż rozeźlony klient!
74 Sytuacja, z którą mamy do czynienia, jest efektem braku nadmiaru komunikacji


Działanie
75 "Robię wszystko, co w mojej mocy!" to zła odpowiedź!
76 Sama troska nie wystarczy!
77 Kapitan "Dzień" i kapitan "Noc". Opowieść o dwóch dyslokacjach i dwóch postawach
78 Jeśli chcesz znaleźć ropę, musisz wykonać odwierty


Zmiana
79 Zen i sztuka dokonywania zmian tam, gdzie już nastąpiły
80 Droga dawania przykładu
81 Duża zmiana -wszystko naraz!
82 Duża zmiana w krótkim czasie
83 Mądry? Nic z tego!
CZĘŚĆ SPECJALNA - TY, JA I WOJNA CHARLIEGO WILSONA


Pasja
84 Popieram emocje!
85 Jedna zasada, więcej złota!
86 Uchwyć chwilę


Obecność
87 Zarządzanie Przez Bezpośredni Kontakt - wszystko jest dookoła ciebie!
88 Wszystkie zmysły! Czy to nie nonsens?
89 Zostaw portfel w domu
90 Zejdź z piedestału i uważaj na śmiech!
91 Wielkie plany? Nie, małe kroki (po ziemi)


Talent
92 Zatrudnianie - czy przywiązujesz do niego należytą wagę?
93 Awans - czy dbasz o sukcesję, podejmując "dwie decyzje" w ciągu roku?
94 Rozwój - czy wyszukujesz i rozwijasz pierwszorzędnych ("wspaniałych") kierowników?
95 Ludzie, którzy zarządzają innymi - ty = historia twojego rozwoju


Ludzie
96 Wszystko (WSZYSTKO!) zależy... od jakości zatrudnionych ludzi
97 Przywiązuj większe znaczenie do ludzi! Zwiększ budżet na rzecz zaspokajania potrzeb pracowników!
98 Dopieszczaj ostatnie 2%
99 Zaangażowanie i wynikające z niego następstwa


Płeć
100 Siła zaimka, czyli klient to "ona"
101 Kobiety górą! (Czy mężczyźni będą potrafili się z tym pogodzić?)
102 Panowie, poznajcie fakty - kobiety różnią się od was
103 Gotowy na sukces, czyli czego o wytrwałości nauczyła mnie historia Ruchu Sufrażystek


Innowacja
104 Zuchwałość... badań i rozwoju
105 Władza przypadku - pokochaj ją lub daj sobie spokój
106 Więcej niż Doskonałość - "szalony standard"
107 Projekty typu "Skunks" wychodzą z podziemia
108 A.P.S. (Nie, nie jest to rodzaj ciężarówki)
109 Co nowego ostatnio wypróbowałeś?
110 Piekielna wściekłość - wspieraj "Mąciwodów"
111 Piętnaście dróg do innowacyjności - czego do tej pory się dowiedzieliśmy


Słuchanie
112 Zapamiętaj dobrze! Słuchanie jest najważniejszą "kluczową kompetencją"
113 Czy jesteś "osiemnastosekundowym menedżerem"?
114 Usłysz historię. Okaż szacunek
CZĘŚĆ SPECJALNA - 34 cytaty


Ciekawość
115 Jeśli musisz zadać pytanie, to... pytaj (a potem pytaj jeszcze raz i jeszcze raz)
116 Nagradzaj za ON (Obszar Niewiedzy)
117 Wymyśl koło, lecz... czy plotkujesz wystarczająco dużo, byś dał sobie radę?


Nauka
118 Stań na wysokości zadania - nauka przez całe życie jest twoim powołaniem
119 Ucz się więcej... !
120 Czytaj więcej... !
121 Pisz więcej... !
122 Ogłaszamy zapisy na nowy kurs - "MBA z ludzką twarzą"


Czas
123 Może być później, niż myślisz
124 Czas na... mądre postępowanie
125 Czas na... marzenie na jawie
126 Doskonal sztukę wyznaczania etapów


Wzornictwo
127 Wzornictwo jest... wszędzie!
128 Czy to się da "polizać"?
129 Drogowskaz wzornictwa - czy dzięki niemu dotrzesz do celu?
130 Miłość + Nienawiść = Siła Wzornictwa


Szczegóły
131 Historia cukierka "za dwa centy"
132 Jeśli koperta nie pasuje, daj sobie spokój!
133 Wszystko tonie w błocie
134 Jaki szyld wybierasz - "Nam zależy" czy "Mamy to gdzieś"?


Osad
135 Wewnętrzny wróg - nic nie jest bardziej kosztowne niż brak elastyczności
136 Zostań derwiszem decentralizacji!
137 Zabaw się w... wielkie usuwanie osadów!
138 Ćwiczenie "1%" - pozbywanie się"tłuszczyku" w jedyne czterdzieści pięć minut
139 Cel - podjąć działania, by "zdrowy rozsądek" miał więcej sensu.


Przedsięwzięcie
140 Organizacja istnieje wtedy, gdy "ludzie służą ludziom". (Kropka!)
141 FUP - "Praca, za którą warto zapłacić"
142 Nie pozwól, by "wrogowie" rządzili twoim życiem
143 Kochaj swoich konkurentów
CZĘŚĆ SPECJALNA - 50 Najważniejszych "czy"


Tworzenie biznesu od nowa
144 Zbuduj "katedrę"! (Czy jest inna alternatywa?)
145 Pozwól na realizację marzeń. (Czy jest inna alternatywa?)
146 Rozpocznij "Projekt Ray"
147 Realizm? Nie na mojej wachcie!


Entuzjazm
148 Gdy brak ci entuzjazmu... zostań w domu
149 Co powoduje, że jesteś tak wyjątkowy? To, co zachwyca, wygrywa z tym, co przeciętne
150 Czy to jest "warte zachwytu"?
151 Ekstremizm w obronie ENTUZJAZMU nie jest wadą


Teraz
152 Witaj w epoce zarządzania metabolizmem
153 Ściany "wczorajsze" czy ściany "jutrzejsze"?
154 Marnowanie życia - czy ci się to podoba, czy nie, praca jest jego częścią
Wpływ
155 Zapomnij o długowieczności, poczuj w sobie "gorączkową pasję"
156 Jak zastąpić listę "chciałbym, żeby" listą "do zrobienia"?
CZĘŚĆ SPECJALNA - SERCE STRATEGII BIZNESOWEJ


Sukces
157 Model sukcesu "3H"
158 Pięciopunktowy Manifest dotyczący Doskonałości
159 Pełny wizerunek Nelsona, czyli lekcja nawigowania do Doskonałości w trzynastu punktach
160 Ściągawka na trudne czasy (i nie tylko)


Wielkie sprawy
161 Groźba emerytury
162 Pomyśl o dziedzictwie!
163 Nie zapomnij, po co tu jesteś!


Dedykacja
Podziękowania
O autorze
Indeks


452 strony, oprawa twarda z obwolutą

Po otrzymaniu zamówienia poinformujemy,
czy wybrany tytuł polskojęzyczny lub anglojęzyczny jest aktualnie na półce księgarni.

 
Wszelkie prawa zastrzeżone PROPRESS sp. z o.o. 2012-2022