Jak zwiększyć i utrzymać organiczny wzrost przychodów i zysków, bez
względu na to, czy zarządzasz całym przedsiębiorstwem, czy jesteś świeżo upieczonym
menedżerem.
W ciągu ostatnich kilku lat firma Procter & Gamble potroiła zyski, znacznie
przyśpieszyła wzrost przychodów z działalności podstawowej, poprawiła
płynność finansową i zwiększyła marżę operacyjną. Średni wzrost zysku
przypadającego na jedną akcję wyniósł 12 procent. Jak to możliwe?
A.G. Lafley i jego kadra zarządzająca wdrożyli kulturę innowacji we wszystkich
podejmowanych przez P&G działaniach. Dzięki temu stworzyli nowe rynki i zdobyli
nowych klientów.
A.G. Lafley i Ram Charan w inspirujący sposób opowiadają, jak P&G oraz
takie firmy, jak Honeywell, Nokia, LEGO, GE, HP i DuPont stały się innowatorami.
Książka ta pomoże ci:
• skoncentrować się na potrzebach klienta
i konsumenta, a nie prezesa czy kadry menedżerskiej,
• wdrożyć innowacje w celu budowania dojrzałego biznesu,
• przyśpieszyć wzrost i zwiększyć marże, jakie osiągasz
w swojej działalności,
• zdobyć nowych klientów, tworząc nowe rynki,
• odświeżyć model swojego biznesu,
• wyjść poza ramy swojego przedsiębiorstwa i wykorzystać
olbrzymi potencjał wiedzy i innowacyjności, jaki oferuje cały świat,
• wprowadzić kulturę innowacji do podstawowych procesów
podejmowania decyzji,
• zarządzać ryzykiem,
• stać się liderem innowacji.
Żyjemy w świecie niespotykanych dotychczas zmian i globalnej konkurencji.
Znajdujemy się w obliczu sytuacji, w której jeden produkt bardzo szybko staje
się nieodróżnialny od drugiego. Dlatego też innowacje są najlepszym sposobem na
odniesienie sukcesu w biznesie, a być może sposobem jedynym. Zarządzanie
innowacjami nie jest jakimś odosobnionym, konkretnie zdefiniowanym działaniem.
Wdrożenie kultury innowacji jako podstawowej, integralnej siły napędowej
przedsiębiorstwa, które chce rozwijać się organicznie i stale odnosić sukcesy,
powinno stanowić podstawowe zadanie każdego menedżera w organizacji.
Ta innowacyjna książka pomoże ci stać się liderem nowej generacji
i poprawić jakość zarządzania w twojej firmie.
A.G. Lafley jest przewodniczącym rady nadzorczej Procter &
Gamble, od dawna uznawanej za jedno z najlepszych przedsiębiorstw na świecie oraz
za wspaniałą szkołę liderów biznesu. Został wyróżniony jako dyrektor wykonawczy
roku 2006 przez magazyn „Chief Executive”. Zasiada w radach nadzorczych
koncernów General Electric (GE) i Dell. Z praktyką zarządzania po raz pierwszy
zetknął się, pracując w marynarce Stanów Zjednoczonych, gdzie był
odpowiedzialny za funkcjonowanie sprzedaży detalicznej i usług dla dziesięciu
tysięcy żołnierzy marynarki i piechoty morskiej oraz ich rodzin. Po zakończeniu
służby wojskowej ukończył studia w Harvard Business School i w 1977
roku rozpoczął pracę w P&G jako świeżo upieczony absolwent na stanowisku
asystenta ds. marki Joy.
Ram Charan jest współautorem bestsellera Realizacja i autorem
książek What the CEO Wants You to Know, Know How i wielu innych publikacji. Dr
Charan wychował się w Indiach, gdzie opanowywał arkana biznesu, pracując
w rodzinnym sklepie obuwniczym. Po uzyskaniu magisterium i doktoratu
w zakresie zarządzania w Harvard Business School wykładał przez kilka lat na
Harvardzie i na Northwestern University. Obecnie jest doradcą liderów
i zarządów wielu firm na świecie, takich jak GE, DuPont, Nokia, Verizon czy
Thomson Corporation. W opinii wielu z nich praktyczne podejście do biznesu
i wartość rad udzielanych przez Rama Charana umożliwia im skuteczne rozwiązywanie
problemów, z jakimi borykają się ich przedsiębiorstwa. Więcej informacji na
temat Rama Charana i jego pracy można znaleźć na stronie www.ram-charan.com.
OPINIE
A.G. Lafley sprawił, że firma Procter & Gamble znów stała się wspaniałym
przedsiębiorstwem.
– The Economist
Ram Charan jest obecnie najbardziej wpływowym konsultantem na świecie.
– Magazyn Fortune
Ze wszystkich przedsiębiorstw, które znalazły się na liście najbardziej innowacyjnych
firm świata (‘World’s Most Innovative Companies’), niewiele ma w sobie takiego
ducha innowacji jak (...) Procter & Gamble (...), znany z otwartości na
innowacje.
– Business Week
A.G. Lafley dał zastrzyk energii sędziwemu gigantowi (...), w takim stylu
i z taką energią, że jego działania przez lata będą tematem wielu studiów
przypadku w szkołach biznesu.
– Magazyn Chief Executive
Skuteczność działań Lafleya można dość łatwo udowodnić (...). P&G podwoiło
liczbę nowych produktów (...) oraz ponaddwukrotnie powiększyło portfel marek
o rocznych obrotach przekraczających 1 miliard dolarów, co przełożyło się na
analogiczny wzrost ceny jego akcji.
– U.S. News & World Report
Ram posiada rzadką umiejętność odróżniania rzeczy istotnych od nieistotnych.
– Jack Welch
Ram Charan to moja „tajna broń” (...). Zawsze potrafi dojść do sedna
problemu, nie zadowala się jedynie udzieleniem odpowiedzi na pytania.
– Ivan Seidenberg, prezes i dyrektor naczelny Verizon Communications
Ram Charan wie więcej o amerykańskich korporacjach niż ktokolwiek inny.
– Dick Harrington, dyrektor naczelny Thomson Corporation
Spis treści:
Innowator. Definicja
Nasz cel
Rozdział 1. Jak i dlaczego innowacje w Procter & Gamble zrewolucjonizowały
jego funkcjonowanie
Czy jesteś gotów?
Co musieliśmy zrobić
Jak to zrobiliśmy? Zaczęliśmy od podstaw
Innowacje stanowią integralną część procesu podejmowania decyzji
Praca nadal trwa
Rozdział 2. Co przemiana P&G w innowacyjne przedsiębiorstwo oznacza dla
ciebie?
Czym są prawdziwe innowacje?
Dlaczego innowacje mają znaczenie?
Mity związane z innowacjami
Zarządzanie innowacjami to proces społeczny
Kontrolowanie procesu innowacji
Część I
Zarys koncepcji
Rozdział 3. Klient nasz pan
Fundamenty udanych innowacji
Poznaj, zrozum i szanuj konsumenta
Potrzeby jawne i ukryte
Jak poznać konsumenta
Segmentacja konsumentów w celu lepszego dopasowania innowacji do ich potrzeb
Kreowanie i projektowanie innowacji razem z konsumentem
Konsument inspiruje, ale nie decyduje
Pytania na poniedziałkowy poranek
Rozdział 4. Gdzie być obecnym i jak tam zwyciężać Jak cele i strategie
prowadzą do rzełomowych innowacji
Cele gwarantujące zrównoważony rozwój
Trudne do osiągnięcia, ale realistyczne
Strategie to podstawowe źródło decyzji o tym, gdzie chcesz być obecny
Innowacje przełomowe i stopniowe
Powrót do podstaw: historia proszku Tide
Obecność na szybko rozwijających się rynkach dających wyższą marżę: historia
marki Olay
Innowacje dla konsumentów o niższych dochodach na rynkach rozwijających się: historia
Naturelli
Nowy ład konkurencyjny. Kreowanie popytu poprzez innowacje
Pytania na poniedziałkowy poranek
Rozdział 5. Skuteczne wykorzystywanie swoich najważniejszych kompetencji
Wykorzystanie dynamicznej kombinacji kompetencji do stworzenia modelu biznesowego opartego
na innowacjach
Dobry design produktu zwiększa siłę oddziaływania kompetencji firmy
Design przyczynia się do poprawy współpracy i kultury organizacyjnej
Nowe możliwości w kurczącym się świecie
Pytania na poniedziałkowy poranek
Część II
Realizowanie innowacji w praktyce
Rozdział 6. Budowanie struktur innowacyjnej organizacji
Struktury wspierające finansowanie innowacji
Struktury wspierające budowanie organizacji zorientowanej na innowacje
Architektura otwartości
Platforma Connect & Develop
Powiększanie tortu
Pytania na poniedziałkowy poranek
Rozdział 7. Budowanie rutynowego procesu innowacji
Od generowania pomysłów do wejścia na rynek
Innowacje w Honeywell
Pięcioelementowy model innowacji
Rola współpracy przy opracowywaniu produktu
Przeglądy innowacji narzędziem sukcesu
Integracja procesu innowacji z głównym nurtem podejmowania decyzji
Pytania na poniedziałkowy poranek
Rozdział 8, Zarządzanie ryzykiem związanym z innowacjami
Co powoduje, że z zarządzaniem innowacjami jest związane ryzyko?
Poznaj swojego klienta
Buduj prototypy
Przeprowadzaj rygorystyczne testy konsumenckie
Zarządzaj portfelem projektów z zakresu innowacji
Bądź otwarty na eksperymentowanie
Identyfikuj kluczowe problemy na wczesnym etapie projektu -
Wyciągaj wnioski z przeszłości
Korzystaj z miar do śledzenia postępu prac nad innowacjami
Pytania na poniedziałkowy poranek
Część III
Kultura innowacji
Rozdział 9- Zarządzanie innowacjami to gra zespołowa
Kultura odwagi, komunikacji i współpracy
Teatr innowacji
Potęga jednego miejsca
Budowanie zespołu pracującego nad innowacją
Cementowanie zespołu
Kończenie układanki
Pytania na poniedziałkowy poranek
Rozdział 10. Nowe zadania dla lidera
Innowacje a rozwój
W jaki sposób DuPont odzyskał wigor
Wznieś swój styl zarządzania o jeden poziom wyżej dzięki innowacjom
Modelowy wzorzec zachowań w kulturze innowacji
Unikatowa wartość dodana pracy lidera innowacji
Rozwijaj swoje kluczowe kompetencje
Zapewnij stały dopływ przyszłych liderów innowacji
Kto powinien zostać "głównym dyrektorem do spraw innowacji" ?
Pytania na poniedziałkowy poranek
Zakończenie. Jak Jeff Immelt sprawił, że innowacje stały się sposobem na
życie w General Electric
Posłowie
Podziękowania
O autorach
398 stron, oprawa twarda