ksiazki24h.pl
wprowadź własne kryteria wyszukiwania książek: (jak szukać?)
Twój koszyk:   0 zł   zamówienie wysyłkowe >>>
Strona główna > opis książki

PODEJŚCIE INNOWACYJNE W ZARZĄDZANIU PRZEDSIĘBIORSTWEM


NOWACKI R. STANIEWSKI M.W.

wydawnictwo: DIFIN , rok wydania 2010, wydanie I

cena netto: 44.40 Twoja cena  42,18 zł + 5% vat - dodaj do koszyka

Publikacja ma na celu ukazanie możliwości wykorzystania w procesach zarządczych rozwiązań innowacyjnych wraz z próbą określenia ich wpływu na rozwój i konkurencyjność przedsiębiorstwa.

Książka obejmuje osiem rozdziałów opracowanych przez pracowników naukowych Wyższej Szkoły Finansów i Zarządzania w Warszawie oraz Szkoły Głównej Handlowej, którzy w obszarach swych zainteresowań badawczych mają problematykę nowoczesnych koncepcji zarządzania przedsiębiorstwem. Rozważania prowadzone są z różnych punktów widzenia i wskazują na znaczną odmienność podejść do wykorzystywania innowacji w zarządzaniu, które są atrakcyjne dla autorów poszczególnych rozdziałów.

Zakres ujętej problematyki odnosi się zarówno do ogólnych, makroekonomicznych uwarunkowań kreowania i wykorzystywania rozwiązań innowacyjnych, jak również obejmuje typowo mikroekonomiczną analizę opisywanych case studies. Poszczególne rozdziały łączą w sobie wątki teoretyczne z ich praktycznym odniesieniem i weryfikacją, co znacznie wzbogaca prezentowane treści.


Spis treści:

Wstęp

Robert Nowacki, Marcin W. Staniewski

Rozdział 1. Znaczenie innowacyjności w rozwoju przedsiębiorstwa

Robert Nowacki

Wprowadzenie

1.1. Innowacyjność i jej wspieranie jako wyzwanie Strategii Lizbońskiej

1.2. Innowacyjność jako narzędzie kształtowania konkurencyjności przedsiębiorstwa

1.3. Skala wdrażania rozwiązań innowacyjnych w badanych przedsiębiorstwach

1.4. Stymulatory i bariery wdrażania rozwiązań innowacyjnych w przedsiębiorstwach

Podsumowanie

Bibliografia

Rozdział 2. Zasoby innowacji w procesie kreowania wartości przedsiębiorstw

Piotr Szczepankowski

Wprowadzenie

2.1. Przedsiębiorstwo innowacyjne i przedsiębiorstwo oparte na wartości

2.2. Możliwości podnoszenia wartości przedsiębiorstwa poprzez innowacje

2.3. Determinanty i pomiar zasobów innowacji na potrzeby analizy wartości przedsiębiorstwa

2.4. Model strategiczny zarządzania innowacjami i zarządzania wartością

Podsumowanie

Bibliografia

Rozdział 3. Innowacje otwarte źródłem konkurencyjności przedsiębiorstw

Stanisław Łobesko

Wprowadzenie

3.1. Przemiany we współczesnej gospodarce

3.2. Nowe podejście do innowacji

Podsumowanie

Bibliografia

Rozdział 4. Wybrane strategie tworzenia innowacji i stymulowania kreatywności – przykłady

Katarzyna Bachnik


Wprowadzenie

4.1. Otoczenie zewnętrzne a strategia korporacyjna

4.2. Przykłady konkretnych strategii innowacyjnych

Podsumowanie

Bibliografia

Rozdział 5. Zarządzanie zasobami ludzkimi w aspekcie innowacyjności

Marcin Waldemar Staniewski

Wprowadzenie

5.1. Innowacja w organizacji

5.2. Wiedza – podstawa innowacji

5.3. Zarządzanie zasobami ludzkimi w innowacyjnym przedsiębiorstwie

5.4. System Zarządzania Zasobami Ludzkimi w organizacji innowacyjnej – perspektywa badawcza

5.5. Innowacyjne zarządzanie zasobami ludzkimi

Podsumowanie

Bibliografia

Rozdział 6. Innowacyjność w zarządzaniu finansami – charakterystyka pojęcia i próba identyfikacji w przedsiębiorstwach w Polsce

Grzegorz Gołębiowski

Wprowadzenie

6.1. Innowacje zarządcze a innowacyjność w zarządzaniu

6.2. Zależność rozwoju przedsiębiorstwa od innowacyjności i jej poziomu

6.3. Potencjał innowacyjności

6.4. Próba identyfikacji innowacyjności w zarządzaniu finansami w przedsiębiorstwach w Polsce

Podsumowanie

Bibliografia

Rozdział 7. Innowacje w zarządzaniu wiedzą w sektorze MSP

Agnieszka Bitkowska

Wprowadzenie

7.1. Istota koncepcji zarządzania wiedzą

7.2. Sektor MSP a innowacje

7.3. Innowacyjne rozwiązania w zarządzaniu wiedzą w sektorze MSP

Podsumowanie

Bibliografia

Rozdział 8. Spółki innowacyjne na rynku giełdowym NewConnect

Piotr Szczepankowski

Wprowadzenie

8.1. Znaczenie rynku NewConnect w finansowaniu spółek innowacyjnych

8.2. Wyniki badania stopnia innowacyjności spółek rynku NewConnect

8.3. Charakterystyka działalności liderów innowacyjności z rynku NewConnect

Podsumowanie

Bibliografia


144 strony, B5, oprawa miękka

Po otrzymaniu zamówienia poinformujemy,
czy wybrany tytuł polskojęzyczny lub anglojęzyczny jest aktualnie na półce księgarni.

 
Wszelkie prawa zastrzeżone PROPRESS sp. z o.o. 2012-2022