ksiazki24h.pl
wprowadź własne kryteria wyszukiwania książek: (jak szukać?)
Twój koszyk:   1 egz. / 45.10 42,85   zamówienie wysyłkowe >>>
Strona główna > opis książki

KONCEPCJE I METODY ZARZĄDZANIA STRATEGICZNEGO ORAZ NADZORU KORPORACYJN


ZAKRZEWSKA-BIELAWSKA A.RED. / KORPORACYJNEGO DOŚWIADCZENIA I WYZWANIA

wydawnictwo: C.H.BECK , rok wydania 2010, wydanie I

cena netto: 45.10 Twoja cena  42,85 zł + 5% vat - dodaj do koszyka

Zarządzanie strategiczne to jeden z najważniejszych obszarów zarządzania przedsiębiorstwem. Obejmuje ono ogólne koncepcje i zasady, atakże szczegółowe metody i techniki, które pozwalają decydentom różnych szczebli organizacji na przewidywanie zmian w turbulentnym otoczeniu i identyfikację czynników sukcesu. 

Równie ważnym elementem w procesie zarządzania przedsiębiorstwem jest nadzór korporacyjny. Wzajemne relacje między poszczególnymi grupami zaangażowanymi w funkcjonowanie korporacji – akcjonariuszami, zarządem, członkami organów nadzorczych, pracownikami, dostawcami i kontrahentami – nabierają coraz większego znaczenia w warunkach postępującej globalizacji, rosnącej konkurencji oraz deregulacji rynków.


Problematyka zarządzania strategicznego oraz ładu korporacyjnego jest szeroka i złożona, cechuje ją także różnorodność podejść i metod badawczych. Jednakże z uwagi na istotność poruszanych w jej ramach zagadnień stanowi obszar wielu badań i rozważań, czego przykładem jest prezentowana monografia. Zostały w niej zamieszczone opracowania zarówno o charakterze ogólnym, stanowiące pole do dalszej refleksji i dyskusji naukowej na temat rozwoju zarządzania strategicznego i nadzoru korporacyjnego, jak i teksty odnoszące się do wymiaru praktycznego zastosowania wybranych koncepcji i metod z tych dwóch obszarów.


Spis treści:

Przedmowa
Część pierwsza
ROLA ZARZĄDZANIA STRATEGICZNEGO WROZWOJU ORGANIZACJI


Rozdział 1. Tendencje rozwojowe zarządzania strategicznego (Andrzej Kaleta)
1.1. Wprowadzenie
1.2. Koncepcja planistyczna kontra ewolucyjna w zarządzaniu strategicznym
1.3. Podejście pozycyjne kontra zasobowe wzarządzaniu strategicznym
1.4. Priorytety wprzyszłym zarządzaniu strategicznym
1.5. Podsumowanie


Rozdział 2. Paradoksy strategiczne (Wojciech Machel)
2.1. Wprowadzenie
2.2. Strategia ijej paradoksy
2.3. Paradoksy strategiczne aniewidoczny wymiar strategii
2.4. Paradoksy na rynku polskim


Rozdział 3. Koncepcja badań wsferze projektowania strategii zarządzania przedsiębiorstwem (Adam Stabryła)
3.1. Wprowadzenie
3.2. Ramowy podział strategii zarządzania
3.3. Zakres przedmiotowy projektowania strategii zarządzania
3.4. Zasady projektowania systemu celów
3.5. Techniki wyboru celów
3.6. Metodyka analizy opcji strategicznej
3.7. Metodyka opracowania programu działalności gospodarczej przedsiębiorstwa
3.8. Podsumowanie


Rozdział 4. Rozwój jako integracja strategii, struktury i kultury organizacyjnej (Małgorzata Machaczka, Krzysztof Machaczka)
4.1. Wprowadzenie
4.2. Pragmatyka zmian zarządzania poziomem strategicznym organizacji
4.3. Zmiany wzarządzaniu poziomem strategicznym organizacji
4.4. Wymiar rozwoju jako integracja strategii, struktury i kultury organizacyjnej
4.5. Podsumowanie


Rozdział 5. Czynniki stymulujące wykorzystanie potencjału organizacyjnego przedsiębiorstwa (Jan Skalik)
5.1. Wprowadzenie
5.2. Potencjał organizacyjny przedsiębiorstwa ijego strategiczne znaczenie
5.3. Wewnętrzne siły aktywizujące wykorzystanie potencjału organizacyjnego przedsiębiorstwa
5.4. Wpływ otocznia na wykorzystanie potencjału organizacyjnego przedsiębiorstwa
5.5. Podsumowanie


Część druga
WYBRANE KONCEPCJE ZARZĄDZANIA STRATEGICZNEGO


Rozdział 6. Kierunki zastosowań teorii gier wzarządzaniu strategicznym (Paweł Cabała)
6.1. Wprowadzenie
6.2. Pojęcie irodzaje gry
6.3. Sposoby prezentacji gry
6.4. Analiza gier zamkniętych
6.5. Analiza gier otwartych


Rozdział 7. Strategiczny kontekst outsourcingu wsektorze zarządzania nieruchomościami – wyniki badań (Jakub Drzewiecki)
7.1. Wprowadzenie
7.2. Uzasadnienie wyboru sektora zarządzania nieruchomościami
7.3. Prezentacja hipotez badawczych
7.4. Przebieg badań icharakterystyka próby badawczej
7.5. Powszechność stosowania outsourcingu wbadanym sektorze
7.6. Outsourcing wkontekście celów strategicznych
7.7. Outsourcing wkontekście procesów
7.8. Outsourcing wkontekście relacji zpartnerami outsourcingowymi
7.9. Podsumowanie


Rozdział 8. Miejsce koncepcji Hoshin Kanri w nurcie nauk o zarządzaniu(Marek Krasiński)
8.1. Wprowadzenie
8.2. Hoshin Kanri jako japońska koncepcja zarządzania strategicznego
8.3. Istota podejścia procesowego wkontekście integracji wybranych koncepcji zarządzania
8.4. Controlling a zarządzanie
8.5. Inne koncepcje powiązane z Hoshin Kanri
8.6. Podsumowanie


Rozdział 9. Pozytywne źródła efektywności organizacji – wyniki badań (Przemysław Zbierowski)
9.1. Wprowadzenie
9.2. Pozytywna nauka o organizacji
9.3. Organizacje wysokiej efektywności
9.4. Analiza obwodowa danych
9.5. Hipotezy badawcze
9.6. Projekt badań, próba badawcza, zmienne i miary
9.7. Wyniki badań, ich ograniczenia, praktyczne zastosowania oraz przyszłe kierunki badań
9.8. Dyskusja
9.9. Podsumowanie


Część trzecia
PRZYKŁADY ZASTOSOWAŃ KONCEPCJI IMETOD ZARZĄDZANIA STRATEGICZNEGO


Rozdział 10. Model zarządzania strategicznego w organizacjach non-profit (Jarosław Domański)
10.1. Wprowadzenie
10.2. Analiza literatury
10.3. Podstawowe założenia
10.4. Model zarządzania strategicznego
10.5. Weryfikacja modelu
10.5.1. Metoda
10.5.2. Weryfikacja hipotezy
10.5.3. Cele krótko- idługoterminowe
10.5.4. Strategia
10.6. Konkluzje


Rozdział 11. Opcje strategiczne uczelni publicznych w Polsce (Marzena Wójcik-Augustyniak)
11.1. Wprowadzenie
11.2. Możliwe scenariusze przyszłości szkół wyższych
11.3. Uczelnie istudenci wPolsce na tle wybranych krajów europejskich
11.4. Opcje strategiczne dla uczelni publicznych wPolsce
11.4.1. Rodzaje opcji strategicznych
11.4.2. Konkurencja
11.4.3. Unikanie konkurencji
11.4.4. Kooperacja
11.5. Podsumowanie


Rozdział 12. Grupy strategiczne na rynku otwartych funduszy emerytalnych (Iwona Staniec, Agnieszka Zakrzewska-Bielawska)
12.1. Wprowadzenie
12.2. Mapa grup strategicznych – istota, cechy izasady tworzenia
12.3. Specyfika ipłaszczyzny konkurencji na rynku OFE
12.4. Metodyka izakres badań
12.5. Analiza grup strategicznych na rynku OFE
12.6. Podsumowanie


Rozdział 13. Fuzje i sojusze – wybrane zewnętrzne metody rozwoju przedsiębiorstw na przykładzie sektora motoryzacyjnego (Magdalena Gorzelany-Dziadkowiec)
13.1. Wprowadzenie
13.2. Istota icharakterystyka rozwoju organizacji
13.3. Fuzje iakwizycje – ich istota iznaczenie
13.4. Fuzje iprzejęcia wujęciu empirycznym
13.5. Podsumowanie


Rozdział 14. Formy zaangażowania przedsiębiorstw sektora budowlanego na rynku międzynarodowym (Lech Nieżurawski)
14.1. Wprowadzenie
14.2. Strategia internacjonalizacji przedsiębiorstw
14.3. Charakterystyka najważniejszych form internacjonalizacji i globalizacji przedsiębiorstw
14.3.1. Eksport pośredni i bezpośredni
14.3.2. Przekazanie licencji
14.3.3. Franchising
14.3.4. Joint venture
14.3.5. Kontrakt menedżerski
14.3.6. Alianse strategiczne
14.4. Formy działalności przedsiębiorstwa sektora budowlanego na rynku międzynarodowym
14.5. Źródła pozyskiwania wiedzy orynkach zagranicznych
14.6. Podsumowanie


Część czwarta
NADZÓR KORPORACYJNY WTEORII IPRAKTYCE


Rozdział 15. Wybrane problemy współczesnego nadzoru korporacyjnego (Agnieszka Ignyś-Lipowiecka)
15.1. Wprowadzenie
15.2. Pojęcie nadzoru korporacyjnego
15.3. Prawa akcjonariuszy mniejszościowych
15.4. Transparentność idostęp do informacji
15.5. Rola rady spółki
15.6. Jakość światowego nadzoru korporacyjnego
15.7. Podsumowanie


Rozdział 16. Struktury własnościowe polskich spółek publicznych a ich strategie rozwoju (podsumowanie badań) (Jan Jeżak, Zbigniew Matyjas, Leszek Bohdanowicz)
16.1. Wprowadzenie
16.2. Przegląd literaturowy
16.2.1. Struktury własności polskich spółek publicznych aich strategie rozwoju
16.2.2. Struktury własnościowe awyniki finansowe
16.3. Opis przeprowadzonych badań
16.3.1. Wyniki badań opartych na danych wtórnych
16.3.2. Wyniki badań ankietowych
16.4. Podsumowanie


Rozdział 17. Wybrane aspekty sprawowania nadzoru właścicielskiego w bankach spółdzielczych (Beata Domańska-Szaruga, Ireneusz Kowalewicz)
17.1. Wprowadzenie
17.2. Budowanie wartości przedsiębiorstwa
17.3. Nadzór właścicielski
17.4. Specyfika banku spółdzielczego
17.5. Wartość dla właścicieli ikorzyści dla interesariuszy wBanku Spółdzielczym wBiałej Podlaskiej
17.6. Relacje rada nadzorcza – zarząd wBanku Spółdzielczym wBiałej Podlaskiej


Rozdział 18. Samodzielność decyzyjna. Wymiary, próba identyfikacji (Dariusz Sobotkiewicz)
18.1. Uprawnienia, samodzielność, swoboda decyzyjna
18.2. Czynniki determinujące samodzielność decyzyjną menedżerów
18.3. Samodzielność decyzyjna podmiotów zależnych
18.4. Podsumowanie
Bibliografia
Indeks


288 stron

Po otrzymaniu zamówienia poinformujemy,
czy wybrany tytuł polskojęzyczny lub anglojęzyczny jest aktualnie na półce księgarni.

 
Wszelkie prawa zastrzeżone PROPRESS sp. z o.o. 2012-2022