Czy śniło ci się kiedyś, że podłapujesz tego dużego klienta?
Że podpisujesz ten gigantyczny kontrakt, który ustawi cię na czele stawki?
Na stronach tej książki przedstawiono strategię sprzedażową
i marketingową, która pomoże ci pozyskać tego gigantycznego klienta - twojego
własnego Słonia - i bardzo znacząco powiększyć dochód, zysk, a także
zwiększyć szansę na osiągnięcie sukcesu. Polowanie na Słonia nie jest jednak tylko
publikacją teoretyczną. Zawiera omówienia szeregu sprawdzonych taktyk, narzędzi oraz
technik, a także przykłady zaczerpnięte z bogatego doświadczenia autora.
Dzięki nim dowiesz się, w jaki sposób te pomysły wprowadzić w życie.
Aby przygotować cię na długofalowy sukces, książka Polowanie na Słonia
opowie ci:
- o sześciu kluczowych czynnikach warunkujących koncentrację na dużym
kliencie
- w jaki sposób odwzorować i wykorzystać dla własnych korzyści
biurokrację funkcjonującą w firmie klienta
- o pomysłach i technikach opracowywania listy potencjalnych Słoni
- w jaki sposób wyszukiwać sprzymierzeńców, którzy staną się twoimi
przedstawicielami handlowymi wewnątrz firmy klienta
- jak budować mocne sojusze, dzięki którym sprzedaż znajdzie się na
maksymalnie wysokim poziomie
- o sekretach negocjowania ze Słoniami w sposób umożliwiający ci
zachowanie zysków
- o technikach przekuwania katastrof w firmie klienta w jego
lojalność
- w jaki sposób unikać pięciu zabójczych błędów, które mogą
zniszczyć twoje przedsiębiorstwo
Autor posługuje się stylem konwersacyjnym, dzięki czemu książka ta jest łatwą,
zabawną i bardzo pożyteczną lekturą.
Bez względu na to, czy jesteś właścicielem firmy, sprawujesz w niej funkcję
kierowniczą, jesteś handlowcem czy fachowcem w jakiejś dziedzinie prowadzącym
działalność gospodarczą, możesz się od Steve'a Kaplana wiele nauczyć. Steve
opracował i stosował opisaną tu strategię "Polowania na Słonie",
będąc właścicielem niewielkiego przedsiębiorstwa i zdobywając pierwsze
kontrakty u jednego z największych Słoni na świecie, koncernu Procter &
Gamble. Zanim ostatecznie wystawił swoją firmę na sprzedaż, zawarł umowy
z wieloma innymi dużymi klientami. Przez ostatnie dziesięć lat Steve udoskonalił
tę strategię w toku pracy z 23 przedsiębiorstwami, którymi kierował, oraz
ponad 100, którym udzielał konsultacji.
Jeśli nigdy nie upolowałeś żadnego Słonia, straciłeś najbardziej dochodową
przygodę swojego życia!
Polowanie na Słonia - Jak pozyskać i zatrzymać przy sobie dużych klientów Steve'a
Kaplana jest książką szczególnie przydatną dla właścicieli małych i średnich
firm, którzy chcą oprzeć swoją strategię na współpracy z dużymi klientami -
wielkimi korporacjami.
Sławomir Turek
Spis treści
Przedmowa Johna E. Peppera
Słowo od Steve'a Kaplana
The Difference Maker. Ten, który osiąga wyniki
CZĘŚĆ I. TWÓJ SŁOŃ CZEKA
1. Trzecia ścieżka, czyli jak osiągnąć trwały wzrost i wypracować zysk
2. Musisz uwierzyć, czyli Słonie też cię potrzebują
CZĘŚĆ II. TAJEMNE ŻYCIE SŁONIA
3. Koncentracja na dużej firmie, czyli jak nauczyć się sposobu myślenia
Słonia
4. Co o Słoniach wiedzieć należy, czyli kto, jak, co i kiedy
5. Korzystanie z machiny biurokracji, czyli jak sprawić, aby biurokratyczny
labirynt w firmie klienta ci sprzyjał
CZĘŚĆ III. ROMANS ZE SŁONIEM
6. Przygotuj listę celów, czyli jak znaleźć najlepszych klientów w gronie
dużych firm
7. Pukanie do drzwi, czyli pierwszy konkretny kontakt
8. Dopasowywanie myśliwego i potencjalnego klienta, czyli jak pokazać się z
jak najlepszej strony
9. Twarzą w twarz z potencjalnym klientem, czyli przygotuj siebie samego i
opracuj metodę reklamy
10. Przetrzymać Słonia, czyli jak prowadzić negocjacje, pamiętając o
własnych mocnych stronach
11. Rekrutacja sprzymierzeńców doskonałych, czyli jak starać się o
względy przedstawiciela handlowego wewnątrz firmy klienta i pielęgnować kontakty
z nim
CZĘŚĆ IV. WYKORZYSTANIE SIŁY TWOJEGO SŁONIA
12. Słoń ma być wesoły, czyli o traktowaniu przyjaciół we właściwy
sposób
13. Jesteś wewnątrz firmy, czyli o budowaniu silnych sojuszy
14. Nakłonienie Słonia do współpracy, czyli jak jeszcze może ci pomóc
duży klient
CZĘŚĆ V. PIĘĆ ZABÓJCZYCH BŁĘDÓW
15. Niewłaściwe zarządzanie oczekiwaniami klienta, czyli on powiedział, ona
powiedziała
16. Nieudolne postępowanie w przypadku kryzysu w firmie klienta, czyli
paraliż wywołany niespodziewaną katastrofą
17. Eksplozja operacyjna, czyli odgryzłeś więcej, niż możesz przeżuć
18. Pułapka na Słonia, czyli wszystko na jedną kartę
19. Gdy tracisz z oczu cyferki, czyli jak płynąć w górę rzeki, nie mając
wioseł
Indeks
Podziękowania
O autorze
O Nellie
The Difference Maker Inc.
The Difference Maker Inc. Produkty i usługi
224 strony, B5, oprawa miękka