- Typy osobowości w biznesie
- Męski punkt widzenia
- Kobiety-sabotażystki
- Zwiedzanie wnętrza mężczyzny alfa
- Elementy biznesu, które "kręcą" facetów
- Sposoby pokazywania lub ukrywania emocji w pracy
Samiec alfa — to on jest przywódcą stada. To on decyduje o podziale pożywienia i
ma pierwszeństwo przy wyborze najlepszych samic. Występuje w stadach wilków i wielu
innych ssaków, ale znajdziesz go także w dzikim świecie współczesnego biznesu.
Realizuje najkorzystniejsze transakcje, dzięki niemu firma ma nad czym pracować. Jest
wspólnikiem w kancelarii prawnej, głównym maklerem w firmie świadczącej usługi
finansowe, tym człowiekiem, którego nazwisko pojawia się w kontekście wszystkich
spółek deweloperskich w mieście. To po prostu "lepszy gość" —
mężczyzna, którego pragną kobiety (zafascynowane władzą), niedościgniony ideał
samców nie-alfa.
Jeden z takich zdeklarowanych samców alfa zdecydował się rozbić męski monopol
władzy. Ujawnia, jak biznesmeni postrzegają swoje koleżanki po fachu. Zdradza, co
kobiety powinny wiedzieć o współpracy zawodowej, by zwyciężać na samczym terytorium.
Christopher Flett zaprasza Cię do klubu miłośników cygar na szczerą i nowatorską
rozmowę, dotyczącą wszystkich cech, jakie musi mieć kobieta, aby zdobywać szczyty w
świecie biznesu. Jego uwagi mogą dziwić, szokować, nawet obrażać, ale jednocześnie
przygotują Cię na osiągnięcie sukcesu w środowisku, w którym nadal dominują macho.
Kobiety nie powinny prosić o równość, powinny przejąć kontrolę.
autor
- Dowiedz się, o czym myśli przeciętny mężczyzna alfa.
- Poznaj dziesięć faktów na temat biznesmenów.
- Zmuszaj mężczyzn, by traktowali Cię poważnie.
- Przestań sabotować samą siebie na rzecz kolegów.
- Bądź doceniana za wszystkie swoje zasługi.
- Stań się pewna siebie i skuteczna.
- Naucz się obejmować przywództwo i zarządzać zespołem.
- Nie wymyślaj wymówek w razie porażki.
- Dotrzymuj tajemnic — to kluczowa sprawa.
- Nie przynoś swoich prywatnych problemów do pracy.
- Zyskaj wiarygodność i zaufanie osobników alfa.
- Nigdy otwarcie nie zabiegaj o aprobatę.
- Skutecznie współpracuj z protekcjonalnymi i lekceważącymi mężczyznami.
- Zrozum, dlaczego będąc "miłą", do niczego nie dojdziesz.
Spis treści:
Przedmowa (5)
CZĘŚĆ I: Męski punkt widzenia (9)
1. Kim jesteś? (11)
2. Typy osobowości w biznesie (49)
3. Dostać się do głowy mężczyzny Alfa (65)
4. Elementy biznesu, które "kręcą" mężczyzn (93)
CZĘŚĆ II: Kobieta jako sabotażystka (121)
5. Wylewanie wody z łodzi: branie wszystkiego do siebie (123)
6. Śpiewające syreny: przywdziewanie masek (131)
7. Martwa cisza: przedstawianie pomysłów w formie pytań (147)
8. Na mieliźnie: wymyślanie wymówek (153)
9. Wyrzucone z pracy: otwarte wypowiedzenie wojny (159)
10. Długi język, krótkie życie: niedotrzymywanie tajemnic (163)
11. Zagubiona dusza: przynoszenie do pracy swoich osobistych problemów (169)
12. Szamoczesz się i toniesz: poszukiwanie akceptacji ze strony otoczenia (175)
13. Kto zasługuje na miejsce w szalupie ratunkowej: marzenie o sprawiedliwości w
biznesie (179)
14. Opuszczenie statku: przyzwolenie na złe traktowanie (187)
15. "Pozwól, że będę wiosłować samodzielnie": próba bycia lubianą i
wielkoduszną (193)
16. "To ostatnia kamizelka ratunkowa. Ty ją weź!": proszenie o to, czego
potrzebujesz (197)
17. Szalupy ratunkowe z tyłu: przygotowanie planu B (201)
18. "Witamy na pokładzie!": zrozumienie, czym jest rekomendacja w biznesie
(207)
CZĘŚĆ III: Typowe pytania zadawane przez kobiety (213)
Pytanie o mężczyzn: co decyduje o sile żeglarza? (213)
Pytanie o awans: przejęcie steru własnego statku (220)
Rodzina czy kariera: z załogą, a może bez niej? (227)
Stosunki koleżeńskie w miejscu pracy: zbaczanie z kursu (233)
Zarządzanie emocjami: nadchodzący przypływ (241)
Polityczna poprawność: poruszanie się po niepewnych wodach (242)
Sponiewieranie: uniknięcie szczęk rekina (244)
Wrogie przejęcia oraz ogólna wrogość: bitwy podjazdowe (251)
Pozyskiwanie szacunku: zdobycie stopni żeglarskich (257)
Epilog (261)
272 strony, A5, oprawa miękka