ksiazki24h.pl
wprowadź własne kryteria wyszukiwania książek: (jak szukać?)
Twój koszyk:   0 zł   zamówienie wysyłkowe >>>
Strona główna > opis książki

PROCES GRUPOWY PORADNIK DLA TRENERÓW NAUCZYCIELI I WYKŁADOWCÓW


KOZAK A.

wydawnictwo: ONE PRESS , rok wydania 2010, wydanie I

cena netto: 36.65 Twoja cena  34,82 zł + 5% vat - dodaj do koszyka

  • Formowanie się grupy
  • Burze i konflikty
  • Normalizacja w zespole
  • Wreszcie kreatywne działanie

Podstawy formowania się grup są różne — zdarza się bezrefleksyjny podział na zespoły dobrane alfabetycznie, czasem członków skupiają wspólne zainteresowania lub wytyczone cele zawodowe, a bywa też, że jest to udział w wyborach parlamentarnych. Jednak bez względu na to, co było czynnikiem uruchamiającym tworzenie się grupy, mechanizm został puszczony w ruch! A Twoim zadaniem jako moderatora jest zadbanie o to, by gładko przeszedł przez kolejne etapy stapiania się pojedynczych "ja" w świetnie funkcjonujące "my".

Jednostki tworzące grupę wnoszą do niej bagaż własnych osobowości — kompetencje, cechy, przeżycia i emocje, a także indywidualne oczekiwania. Podejmując decyzję o dołączeniu do powstającego zespołu, chcą współtworzyć nową rzeczywistość. Zaczynają współpracować, komunikują się między sobą, uczestniczą we wspólnych działaniach. Bycie w grupie pozwala na zdobywanie nowych doświadczeń, uruchamianie nieznanych form aktywności i kreatywności. Każda społeczność, niezależnie od przyświecającego jej celu i wieku jej członków, podlega podobnym zjawiskom, które nazwano "procesem grupowym". Głównym zadaniem prowadzącego jest więc zadbanie o to, by ogromny potencjał tkwiący w grupie został optymalnie wykorzystany, przynosząc wszystkim trwałe i satysfakcjonujące korzyści.

  • Główne fazy rozwoju grupy.
  • Najważniejsze elementy, o których należy pamiętać na każdym etapie budowania zespołu.
  • Przykłady i propozycje ćwiczeń, zebrane podczas szkoleń, treningów i wykładów tematycznych.
  • Tworzenie klimatu zaufania i akceptacji.
  • Wyrażanie szacunku, wzmacnianie pozytywne, dostosowanie tempa pracy do możliwości grupy.
  • Odpowiedzialność prowadzącego grupę za własny rozwój.

Spis treści:

Wstęp (5)


Formowanie się grupy (9)

  • Kto jest kim, czyli wejście w grupę (10)
  • Decyzja jednostki o udziale w grupie (33)
  • Główne zadania dla prowadzącego w fazie formowania się grupy (46)

 

Burza w grupie (49)

  • Opór, czyli lęk przed oceną w grupie (50)
  • Sprzeciw w grupie (55)
  • Konflikt - czy jest nieunikniony? (57)
  • Zarządzanie grupą w fazie burzy (68)
  • Główne zadania dla prowadzącego w fazie burzy (88)

 

Normalizacja w grupie (95)

  • Tożsamość jednostki a tożsamość grupowa (96)
  • Myślenie grupowe (107)
  • Efektywność słuchania - słuchać, aby usłyszeć (118)
  • Asertywna komunikacja w grupie (125)
  • Główne zadania dla prowadzącego w fazie normalizacji w grupie (132)

 

Kreatywne działanie (135)

  • Bariery komunikacyjne - by je ominąć, należy je poznać (136)
  • Twórczość w pracy grupy - kreowanie rzeczywistości (145)
  • Sposoby rozwiązywania problemów w grupie (158)
  • Główne zadanie dla prowadzącego w fazie działania (166)

 

Zakończenie (167)
Bibliografia (169)


176 stron, A5, oprawa miękka

Osoby kupujące tę książkę wybierały także:
 

- PSYCHOLOGIA POZNAWCZA W TEORII I PRAKTYCE
RED. REINECKE M.A. CLARK D.A.

Po otrzymaniu zamówienia poinformujemy,
czy wybrany tytuł polskojęzyczny lub anglojęzyczny jest aktualnie na półce księgarni.

 
Wszelkie prawa zastrzeżone PROPRESS sp. z o.o. 2012-2022