Dzięki Inteligentnemu outsourcingowi dowiesz się, jak przygotować
transakcje outsourcingowe, aby przyniosły wieloletni, trwały sukces.
Książka ma wartką narrację i skupia się na kwestiach wdrożeniowych.
Efektywny outsourcing powinien poprawić zarówno działania operacyjne, jak i wyniki
finansowe. We właściwych rękach może być ogromnym wsparciem dla transformacji firmy.
Niepoprawnie wykorzystany może zakłócić działalność twojej firmy, a nawet
zniszczyć jej reputację. Pomimo że outsourcing staje się coraz popularniejszy,
niewielu menedżerów ma odpowiednie doświadczenie, aby zadecydować, które obszary
działalności firmy należy wyprowadzić poza organizację, jak przeprowadzić całą
operację, jak zarządzać relacjami z osobami z otoczenia firmy i ich
oczekiwaniami. Inteligentny outsourcing tłumaczy, jak podejmować owe decyzje, biorąc
pod uwagę złożone kwestie zarządzania, czynnik ludzki i imperatywy finansowe.
Autorzy, światowi liderzy w konsultingu i wdrażaniu rozwiązań
outsourcingowych, przeprowadzą cię przez cały proces zmian, prezentując jasne,
zrównoważone i bezstronne spojrzenie. Doradzą, jak zadać właściwe pytania
i podejmować mądrzejsze decyzje na każdym etapie. Umiejętnie pokazują, jak
możesz usprawnić działanie swojej firmy, osiągnąć elastyczność i widoczny
sukces przez czas trwania kontraktu, a także po jego wygaśnięciu.
Outsourcing – najostrzejsze narzędzie
Gdy trafi we właściwe ręce, może odegrać decydującą rolę w fundamentalnej
restrukturyzacji organizacji, obejmującej ludzi, procesy, kulturę korporacyjną
i koszty. Może poprawić koncentrację firmy na działaniach handlowych
i zmienić bilans finansowy, zwiększając elastyczność i szybkość
reagowania organizacji, pozostawiając jednocześnie wiele kwestii otwartych na
przyszłość. Stąd też outsourcingu nie należy traktować jako narzędzia
wspomagającego zarządzanie – powinien on wspierać działania wykonawcze
w organizacji. Outsourcing może stać się najmądrzejszym i najostrzejszym
narzędziem operacyjnym.
Książka pozwala na pełne wykorzystanie outsourcingu, pomagając w:
- zrozumieniu, czym jest outsourcing i jakie
korzyści może z niego czerpać firma,
- odpowiednim motywowaniu i wykorzystywaniu relacji
z partnerami, aby czerpać korzyści z polegania na ich wiedzy specjalistycznej,
aktywach, innowacjach i inwestycjach,
- ustaleniu stosownych sposobów kontroli działań outsourcingowych, co
pozwala zarządowi skoncentrować się na kluczowej działalności firmy,
- ocenie dostępnych opcji, włączając w to usługi wspólne,
offshoring i outsourcing procesów biznesowych.
Jean-Louis Bravard (reprezentujący stronę sprzedającego) pracował
w przeszłości w bankowości inwestycyjnej. Zajmował się technologią dla
firmy z Wall Street i był orędownikiem outsourcingu od początku lat
dziewięćdziesiątych ubiegłego wieku. Obecnie pełni funkcję kierowniczą
w jednej z czołowych firm outsourcingowych. Uczestniczył w narodzinach
wielu światowych i regionalnych transakcji outsourcingowych.
Robert Morgan (reprezentujący stronę kupującego) ponad dziesięć lat
temu założył specjalistyczną firmę konsultingową doradzającą w sprawach
outsourcingu. Firma służy radą, jak zaprojektować elastyczną strategię, zarządzać
procesem outsourcingowym, dokonać benchmarkingu i zrealizować zaplanowane
korzyści.
OPINIE
Bravard i Morgan w sposób przekonujący i zwięzły wyjaśniają, że
outsourcing to nowoczesne i efektywne narzędzie wykonawcze.
- Howard Davies, dyrektor London School of Economics
Odnalezienie właściwej równowagi pomiędzy zasobami wewnętrznymi i zewnętrznymi
jest sprawą, na której powinni skupić się wszyscy menedżerowie. Energia
i zdolności powinny być skierowane do tych obszarów, gdzie faktycznie możemy coś
zdziałać. Koncentrowanie się na innych sprawach tylko rozprasza naszą uwagę. Ta
książka pomoże ci w procesie decyzyjnym.
- Olivier Fleurot, dyrektor zarządzający „Financial Times”
Co jakiś czas pojawia się na rynku książka, która zmusza do zmiany podstawowych
narzędzi zarządzania firmą. Inteligentny outsourcing to właśnie taka książka – na
pewno wyląduje na wielu biurkach kadry kierowniczej.
- Victor Chu, przewodniczący Międzynarodowej Izby Handlowej
288 stron, oprawa twarda