ksiazki24h.pl
wprowadź własne kryteria wyszukiwania książek: (jak szukać?)
Twój koszyk:   1 egz. / 91.30 86,74   zamówienie wysyłkowe >>>
Strona główna > opis książki

ANALIZA ZMIAN STRATEGICZNYCH


BALOGUN J. HAILEY V.H.

wydawnictwo: WOLTERS KLUWER , rok wydania 2010, wydanie I

cena netto: 91.30 Twoja cena  86,74 zł + 5% vat - dodaj do koszyka

Każdy z nas może wymienić marki, które jeszcze niedawno królowały na rynku, a teraz słuch po nich zaginął. Co mogło się stać? Zarządy stojących za nimi organizacji nie potrafiły skutecznie przeprowadzić zmian pozwalających na dalszy rozwój. Firmy nie wytrzymywały konkurencji.

  • Organizacja nie może stać w miejscu!


  • W konkurencyjnej gospodarce zasada ta dotyczy nawet rynkowego potentata. Umiejętność skutecznego przeprowadzenia zmian jest zatem niezbędna.

  • Zmieniaj, póki czas!


  • Jak skutecznie zarządzać zmianą? Oczywiście nie ma jednej recepty na sukces. Przede wszystkim zmienić mają się ludzie pracujący w organizacji. Nie wystarczy zastąpić starej technologii nową. To sprawia, że zarządzanie zmianą i jej skuteczne wdrażanie są dla każdego menedżera prawdziwym wyzwaniem.

  • Reaguj na wymagania rynku!


  • Julia Balogun i Veronica Hope Hailey pomagają Czytelnikowi sprostać wyzwaniom stojącym przed jego organizacją. Pokazują praktyczne rozwiązania, ilustrując je przykładami wielu firm, które potrafią odpowiednio reagować na wymagania rynku.

  • Nie czekaj na konkurencję, bądź zawsze pierwszy!


Spis treści:

 

Podziękowania
str.11

Przedmowa
str.13

Rozdział 1. Analiza zmian strategicznych: wprowadzenie
str.15

Wprowadzenie
str.15

Charakter zmian organizacyjnych
str.17

Zmiana uwzględniająca kontekst
str.23

Umiejętności menedżerskie potrzebne agentowi zmiany- analiza, ocena, działanie
str.24

Cechy osobowościowe agenta zmiany- samoświadomość
str.25

Stan przejściowy: kontekst projektowania- podatność na zmiany
str.27

Stan przejściowy: projekt i zarządzanie
str.31

Połączenie elementów układanki - schemat blokowyprzebiegu zmiany
str.32

Podsumowanie
str.33

Rozdział 2. Zrozumienie wyborów dotyczących wdrażania:możliwości do rozważenia
str.35

Wprowadzenie
str.35

Ścieżka zmiany
str.36

Punkt początkowy zmiany
str.49

Styl zmiany
str.55

Cel zmiany
str.62

Dźwignie
str.69

Role w procesie zmiany
str.76

Podsumowanie
str.81

Rozdział 3. Analiza kontekstu zmiany:jak kontekst wpływa na wybór?
str.83

Wprowadzenie
str.83

Czas
str.85

Zakres
str.91

Ochrona
str.96

Różnorodność
str.101

Zdolności
str.107

Możliwości
str.114

Gotowość
str.119

Siła
str.124

Podsumowanie
str.128

Rozdział 4. Analiza kontekstu zmiany:przeprowadzanie oceny zmiany
str.131

Wprowadzenie
str.131

Tarmac
str.132

Scienceco
str.154

Bayer Diagnostics Europe
str.160

Podsumowanie
str.168

Studium przypadku 1Transformacja agencji komunikacji w sektorze publicznym
str.170

Historia
str.172

Program zmiany DCSA 2003-2005
str.176

Reakcja personelu
str.178

Tożsamość
str.179

Sytuacja pod koniec 2005 roku
str.181

Rozdział 5. Projektowanie okresu przejściowego:ścieżka wdrażania
str.183

Wprowadzenie
str.183

Trzy stany zmiany: aktualny, przyszły i przejściowy
str.184

Stan przyszły - rozwój wizji
str.185

Przeszkody uniemożliwiające zmianę
str.192

Projektowanie stanu przejściowego na poziomie organizacji
str.194

Umożliwianie stanu przejściowego na poziomie indywidualnym
str.196

Połączenie przejścia na poziomie organizacyjnymi indywidualnym
str.199

Mobilizacja na rzecz zmiany
str.203

Projektowanie i określanie kolejności dźwigni zmiany
str.215

Połączenie projektu stanu przejściowego z wyboramiprojektowymi
str.218

Podsumowanie
str.220

Rozdział 6. Projektowanie okresu przejściowego:dźwignie zmiany i interwencje
str.223

Wprowadzenie
str.223

Komunikacja w okresie zmiany
str.223

Komunikacja werbalna
str.224

Działania w sferze symboli
str.242

Budowanie nowych systemów zarządzania zasobami ludzkimi
str.249

str.266

Podsumowanie
str.267

Rozdział 7. Zarządzanie stanem przejściowym:planowanie, monitorowanie i pozyskiwanie zasobów
str.269

Wprowadzenie
str.269

Zarządzanie stanem przejściowym
str.270

Projektowanie rezultatów zmiany i mechanizmówmonitorowania
str.275

Rola agenta zmiany
str.278

Menedżerowie średniego szczebla jako agenci zmiany
str.288

str.291

Podsumowanie
str.301

Rozdział 8. Uwagi końcowe
str.303

Wprowadzenie
str.303

str.303

Reagowanie na złożoność zmiany: odczytywaniei przekształcanie kontekstu
str.306

Podsumowanie
str.308

Studium przypadku 2BCP Aerospace
str.309

Kosmonautyka
str.309

Społeczność Attcel
str.310

Ogłoszenie zmian w 2001 - pierwsza faza:"same złe wiadomości"
str.312

Obwieszczenie zmian w czerwcu 2003 - druga faza:"za wcześnie wyrokować"
str.321

Obwieszczenie zmian w marcu 2004 - trzecia faza:"pierwsze jaskółki"
str.323

Podsumowanie
str.325

Indeks
str.327

Podziękowania wydawcy
str.349


349 stron, A5, oprawa miękka

Po otrzymaniu zamówienia poinformujemy,
czy wybrany tytuł polskojęzyczny lub anglojęzyczny jest aktualnie na półce księgarni.

 
Wszelkie prawa zastrzeżone PROPRESS sp. z o.o. 2012-2022