|
ANALIZA ZMIAN STRATEGICZNYCH
BALOGUN J. HAILEY V.H. wydawnictwo: WOLTERS KLUWER , rok wydania 2010, wydanie I cena netto: 91.30 Twoja cena 86,74 zł + 5% vat - dodaj do koszyka Każdy z nas może wymienić marki, które jeszcze niedawno królowały na rynku, a
teraz słuch po nich zaginął. Co mogło się stać? Zarządy stojących za nimi
organizacji nie potrafiły skutecznie przeprowadzić zmian pozwalających na dalszy
rozwój. Firmy nie wytrzymywały konkurencji.
- Organizacja nie może stać w miejscu!
W konkurencyjnej gospodarce zasada ta dotyczy nawet rynkowego potentata. Umiejętność
skutecznego przeprowadzenia zmian jest zatem niezbędna.
- Zmieniaj, póki czas!
Jak skutecznie zarządzać zmianą? Oczywiście nie ma jednej recepty na sukces. Przede
wszystkim zmienić mają się ludzie pracujący w organizacji. Nie wystarczy zastąpić
starej technologii nową. To sprawia, że zarządzanie zmianą i jej skuteczne wdrażanie
są dla każdego menedżera prawdziwym wyzwaniem.
- Reaguj na wymagania rynku!
Julia Balogun i Veronica Hope Hailey pomagają Czytelnikowi sprostać wyzwaniom stojącym
przed jego organizacją. Pokazują praktyczne rozwiązania, ilustrując je przykładami
wielu firm, które potrafią odpowiednio reagować na wymagania rynku.
- Nie czekaj na konkurencję, bądź zawsze pierwszy!
Spis treści:
Podziękowania
str.11
Przedmowa
str.13
Rozdział 1. Analiza zmian strategicznych: wprowadzenie
str.15
Wprowadzenie
str.15
Charakter zmian organizacyjnych
str.17
Zmiana uwzględniająca kontekst
str.23
Umiejętności menedżerskie potrzebne agentowi zmiany- analiza, ocena, działanie
str.24
Cechy osobowościowe agenta zmiany- samoświadomość
str.25
Stan przejściowy: kontekst projektowania- podatność na zmiany
str.27
Stan przejściowy: projekt i zarządzanie
str.31
Połączenie elementów układanki - schemat blokowyprzebiegu zmiany
str.32
Podsumowanie
str.33
Rozdział 2. Zrozumienie wyborów dotyczących wdrażania:możliwości do
rozważenia
str.35
Wprowadzenie
str.35
Ścieżka zmiany
str.36
Punkt początkowy zmiany
str.49
Styl zmiany
str.55
Cel zmiany
str.62
Dźwignie
str.69
Role w procesie zmiany
str.76
Podsumowanie
str.81
Rozdział 3. Analiza kontekstu zmiany:jak kontekst wpływa na wybór?
str.83
Wprowadzenie
str.83
Czas
str.85
Zakres
str.91
Ochrona
str.96
Różnorodność
str.101
Zdolności
str.107
Możliwości
str.114
Gotowość
str.119
Siła
str.124
Podsumowanie
str.128
Rozdział 4. Analiza kontekstu zmiany:przeprowadzanie oceny zmiany
str.131
Wprowadzenie
str.131
Tarmac
str.132
Scienceco
str.154
Bayer Diagnostics Europe
str.160
Podsumowanie
str.168
Studium przypadku 1Transformacja agencji komunikacji w sektorze publicznym
str.170
Historia
str.172
Program zmiany DCSA 2003-2005
str.176
Reakcja personelu
str.178
Tożsamość
str.179
Sytuacja pod koniec 2005 roku
str.181
Rozdział 5. Projektowanie okresu przejściowego:ścieżka wdrażania
str.183
Wprowadzenie
str.183
Trzy stany zmiany: aktualny, przyszły i przejściowy
str.184
Stan przyszły - rozwój wizji
str.185
Przeszkody uniemożliwiające zmianę
str.192
Projektowanie stanu przejściowego na poziomie organizacji
str.194
Umożliwianie stanu przejściowego na poziomie indywidualnym
str.196
Połączenie przejścia na poziomie organizacyjnymi indywidualnym
str.199
Mobilizacja na rzecz zmiany
str.203
Projektowanie i określanie kolejności dźwigni zmiany
str.215
Połączenie projektu stanu przejściowego z wyboramiprojektowymi
str.218
Podsumowanie
str.220
Rozdział 6. Projektowanie okresu przejściowego:dźwignie zmiany i interwencje
str.223
Wprowadzenie
str.223
Komunikacja w okresie zmiany
str.223
Komunikacja werbalna
str.224
Działania w sferze symboli
str.242
Budowanie nowych systemów zarządzania zasobami ludzkimi
str.249
str.266
Podsumowanie
str.267
Rozdział 7. Zarządzanie stanem przejściowym:planowanie, monitorowanie i
pozyskiwanie zasobów
str.269
Wprowadzenie
str.269
Zarządzanie stanem przejściowym
str.270
Projektowanie rezultatów zmiany i mechanizmówmonitorowania
str.275
Rola agenta zmiany
str.278
Menedżerowie średniego szczebla jako agenci zmiany
str.288
str.291
Podsumowanie
str.301
Rozdział 8. Uwagi końcowe
str.303
Wprowadzenie
str.303
str.303
Reagowanie na złożoność zmiany: odczytywaniei przekształcanie kontekstu
str.306
Podsumowanie
str.308
Studium przypadku 2BCP Aerospace
str.309
Kosmonautyka
str.309
Społeczność Attcel
str.310
Ogłoszenie zmian w 2001 - pierwsza faza:"same złe wiadomości"
str.312
Obwieszczenie zmian w czerwcu 2003 - druga faza:"za wcześnie wyrokować"
str.321
Obwieszczenie zmian w marcu 2004 - trzecia faza:"pierwsze jaskółki"
str.323
Podsumowanie
str.325
Indeks
str.327
Podziękowania wydawcy
str.349
349 stron, A5, oprawa miękka
Po otrzymaniu zamówienia poinformujemy, czy wybrany tytuł polskojęzyczny lub
anglojęzyczny jest aktualnie na półce księgarni.
|