ksiazki24h.pl
wprowad¼ w³asne kryteria wyszukiwania ksi±¿ek: (jak szukaæ?)
Twój koszyk:   0 z³   zamówienie wysy³kowe >>>
Strona g³ówna > opis ksi±¿ki

£AD KORPORACYJNY DO¦WIADCZENIA ¦WIATOWE I KIERUNKI ROZWOJU


JE¯AK J.

wydawnictwo: C.H.BECK , rok wydania 2010, wydanie I

cena netto: 56.60 Twoja cena  53,77 z³ + 5% vat - dodaj do koszyka

£ad korporacyjny. Do¶wiadczenia ¶wiatowe i kierunki rozwoju


Czê¶æ pierwsza.
Teoretyczne podstawy w³asno¶ci korporacyjnej oraz proces jej instytucjonalizacji

Rozdzia³ 1. Teoria w³asno¶ci oraz jej implikacje dla praktyki gospodarczej
1.1. W³asno¶æ jako kategoria ekonomiczna, spo³eczna oraz polityczna
1.2. W³asno¶æ jako kategoria psychologiczna
1.3. Teoria praw w³asno¶ci

Rozdzia³ 2. W³asno¶æ korporacyjna - geneza i rozwój
2.1. Rys historyczny
2.2. Istota w³asno¶ci korporacyjnej oraz podstawowe prawa akcjonariusza

Rozdzia³ 3. Formy i rodzaje w³asno¶ci korporacyjnej oraz typy akcjonariuszy
3.1. W³asno¶æ pañstwowa i komunalna
3.2. W³asno¶æ prywatna - rodzaje inwestorów
3.2.1. Drobni indywidualni akcjonariusze
3.2.2. Fundusze inwestycyjne
3.2.3. Fundusze emerytalne
3.2.4. Towarzystwa ubezpieczeniowe
3.2.5. Fundusze private equity/venture capital
3.2.6. Mened¿erowie
3.2.7. Banki
3.2.8. Inne spó³ki (holdingi, grupy kapita³owe)
3.2.9. Przedsiêbiorcze rodziny
3.2.10. Podsumowanie
3.3.Struktury w³asno¶ciowe spó³ek akcyjnych oraz zachowania dominuj±cych akcjonariuszy

Rozdzia³ 4. Wzrost warto¶ci dla w³a¶cicieli jako g³ówny cel zarz±dów spó³ek
4.1. Co to jest warto¶æ dla akcjonariuszy?
4.2. Dlaczego warto¶æ dla akcjonariuszy sta³a siê strategicznym celem zarz±dów spó³ek
4.3. Wdro¿enie systemu zarz±dzania zorientowanego na wzrost warto¶ci dla akcjonariuszy

Czê¶æ druga.
Teorie i modele ³adu korporacyjnego

Rozdzia³ 5. £ad korporacyjny - g³ówne perspektywy poznawcze oraz realizacyjne
5.1. Pojêcie ³adu korporacyjnego oraz jego znaczenie makro- i mikroekonomiczne
5.2. Perspektywa w³a¶cicielska oraz perspektywa stakeholders
5.3. Geneza i za³o¿enia perspektywy w³a¶cicielskiej
5.4. Za³o¿enia i propozycje perspektywy stakeholders
5.5. Potrzeba podej¶cia pluralistycznego

Rozdzia³ 6. Teorie ³adu wewn±trzkorporacyjnego
6.1. Teoria agencji
6.2. Teoria s³u¿ebno¶ci (stewardship)
6.3. Teoria hegemonii mened¿erskiej
6.4. Teoria zasobowa (resource-based theory)
6.5. Inne teorie
6.5.1. Neoklasyczna teoria przedsiêbiorstwa
6.5.2. Teoria behawioralna
6.5.3. Teorie mened¿erskie
6.5.4. Teorie instytucjonalne (teoria kosztów transakcyjnych oraz teoria kontraktualna firmy)

Rozdzia³ 7. Modele ³adu korporacyjnego oraz determinanty ich efektywno¶ci....
7.1. Typologia ³adu korporacyjnego
7.2. Modele anglosaskie
7.3. Model niemiecki
7.4. Model ³aciñski
7.5. Model japoñski
7.6. Podsumowanie - zjawisko konwergencji modeli
7.7. Polski model ³adu korporacyjnego
7.8. Czynniki determinuj±ce efektywno¶æ ³adu korporacyjnego
7.8.1. Pojêcie "efektywny ³ad korporacyjny" - próba konkretyzacji
7.8.2. Czynniki efektywnego ³adu - próba systematyki

Czê¶æ trzecia.
Rada nadzorcza kluczowym ogniwem ³adu korporacyjnego

Rozdzia³ 8. Rola rady nadzorczej w procesach formu³owania i realizowania strategii spó³ek
8.1.Udzia³ organów kontrolnych spó³ek w procesach zarz±dzania strategicznego - przegl±d pogl±dów i badañ
8.2. Istota i charakter decyzji strategicznych na szczeblu spó³ki oraz implikacje dla rad nadzorczych
8.3. Wa¿niejsze projekty badawcze zrealizowane w latach 2000-2005

Rozdzia³ 9. Rola i funkcje rad nadzorczych w polskich spó³kach akcyjnych - wyniki badañ w³asnych
9.1. Metoda i zakres badañ
9.2. Rady nadzorcze polskich spó³ek w ocenie przewodnicz±cych rad badanych spó³ek
9.2.1. Charakterystyka badanej zbiorowo¶ci
9.2.2. G³ówna orientacja w zarz±dzaniu dzia³alno¶ci± polskich spó³ek akcyjnych wed³ug opinii przewodnicz±cych rad nadzorczych
9.2.3. Funkcje i zadania rad nadzorczych
9.2.4. Czynniki warunkuj±ce efektywn± pracê rady nadzorczej
9.2.5. Kluczowe cechy i umiejêtno¶ci cz³onków rad nadzorczych w ¶wietle opinii przewodnicz±cych rad
9.3.Rady nadzorcze w ocenie prezesów zarz±dów badanych spó³ek
9.3.1. Charakterystyka badanej zbiorowo¶ci
9.3.2. Relacje pomiêdzy zarz±dem a rad± nadzorcz± spó³ki w opinii prezesów zarz±dów badanych spó³ek

Rozdzia³ 10. Kodeksy dobrych praktyk jako istotny element wspó³czesnego ³adu korporacyjnego
10.1. Kodeksy dobrych praktyk korporacyjnych na ¶wiecie
10.2. Proces implementacji dobrych praktyk korporacyjnych w Polsce
10.3. Dobry ³ad korporacyjny - g³ówne zalecenia

Zakoñczenie

Bibliografia

Indeks


300 stron, B5, oprawa twarda

Po otrzymaniu zamówienia poinformujemy,
czy wybrany tytu³ polskojêzyczny lub anglojêzyczny jest aktualnie na pó³ce ksiêgarni.

 
Wszelkie prawa zastrze¿one PROPRESS sp. z o.o. 2012-2022