Unikatowa na polskim rynku pozycja zawierająca obszerną i praktyczną
prezentację metodologii ROI (zwrot z inwestycji) w dziedzinie szkoleń i rozwoju kadr
oraz opisująca ten proces na przykładach.
Przedstawia krok po kroku dziewięć technik wyodrębniania efektów wraz z
przykładami każdej z nich – znacznie więcej niż większość dostępnych publikacji.
Uwzględnia najnowszy stan wiedzy na temat ROI sprawdzony w praktyce. Jest napisana
językiem zrozumiałym dla praktyka (a nie finansisty) prezentując racjonalny, możliwy
do zastosowania w życiu model procedury ROI. Jej pierwsze oryginalne wydanie stało się
standardowym podręcznikiem w dziedzinie szkoleń i pomocniczym zbiorem materiałów
często używanym w trakcie warsztatów. Edycja druga, na której oparto polskie
tłumaczenie ma szanse nie tylko powtórzyć, ale i przyćmić tamten sukces.
Książka skierowana jest przede wszystkim do:
•menedżerów i osób zawodowo zajmujących się szkoleniami, rozwojem oraz
podnoszeniem efektywności pracy.
•osób na kierowniczych stanowiskach w działach szkoleń (kierownicy, szefowie
zespołów, dyrektorzy i wiceprezesi).
•kierowniczej kadry całych przedsiębiorstw.
•osób zaangażowanych w projektowanie i wprowadzanie zmian w przedsiębiorstwie, innych
niż tylko szkolenia, rozwój czy podnoszenie efektywności pracy.
•konsultantów, badaczy i autorów prezentacji seminaryjnych, dla których opisana tu
procedura jest efektywnym narzędziem mierzenia oddziaływania ich programów
•nauczycieli, trenerów i wykładowców akademickich.
Spis treści:
Przedmowa
Rozwój zainteresowania zwrotem z inwestycji (9) Czego potrzebujemy: efektywna metodologia
ROI (9) Dlaczego ta książka powstała właśnie teraz (10) Dlaczego ta książka
powstała właśnie teraz? (10) Docelowa grupa czytelników (11) Charakterystyka drugiego
wydania (12) Struktura książki (13) Opisy rozdziałów (14)
Podziękowania
Rozdział 1. Pomiar zwrotu z inwestycji-główne zagadnienia i trendy
Rozwój i pozycja ROI (20) Rozwój ROI w poszczególnych sektorach (21) Dlaczego ROI? (28)
Zwiększone budżety (28) Problemy związane z ROI (33) Przeszkody we wdrażaniu ROI (38)
Korzyści z ROI (40) Najlepsze praktyki ROI (41) Uwagi końcowe (44) Bibliografia (45)
Rozdział 2. Model ROI
Tworzenie metodologii ROI (47) Ramy ewaluacji (48) Model ROI (50) Plan zbierania danych
(54) Plan analizy ROI (56) Plan projektu (58) Filozofia i standardy operacyjne (64)
Problemy wdrażania (65) Zastosowanie i praktyka (66) Uwagi końcowe (66) Wprowadzenie do
analizy przypadku (67) Analiza przypadku Linear Network Systems - część A (67)
Bibliografia (69)
Rozdział 3. Zbieranie danych
Źródła danych (71) Kwestionariusze i ankiety (72) Testy (89) Typy wywiadów (94) Grupy
fokusowe (95) Obserwacja (97) Monitoro wanie korzyści biznesowych (99) Planowanie
działań poszkolenio-wych i zlecanie zadań po programie (101) Kontrakty dotyczące
efektywności (110) Wybór właściwej metody (111) Problemy klasyfikowania danych (114)
Uwagi końcowe (116) Analiza przypadku Linear Network Systems - część B (116)
Bibliografia (119) Lektury uzupełniające (119)
Rozdział 4. Izolowanie efektów programu
Zagadnienia wstępne (121) Zastosowanie grup kontrolnych (125) Analiza trendu (129) Metody
prognostyczne (132) Szacowanie wpływu szkolenia przez uczestnika (134) Szacowanie wpływu
szkolenia przez przełożonych (143) Szacowanie wpływu szkolenia przez kadrę
zarządzającą (144) Informacje od klientów na temat wpływu szkolerria (145)
Szacowarrie wpływu programu przez ekspertów (146) Obliczanie wpływu innych czynników
(146) Zastosowarrie technik (147) Uwagi końcowe (148) Arraliza przypadku Linear Network
Systems - część C (148) Bibliografia (151) Lektury uzupełniające (152)
Rozdział 5. Przekształcanie danych o korzyściach na wartości pieniężne
Zagadnienia wstępne (154) Techniki wyrażania korzyści w wartościach pieniężnych
(157) Konwersja danych dotyczących poprawy wyników na wymiar udziału we wzroście zysku
(158) Obliczanie kosztu jakości (160) Konwersja czasu pracowników (162) Użycie danych
historycznych o kosztaclr (163) Zastosowanie informacji od ekspertów wewnętrznych i
zewnętrznych (163) Zastosowanie wartościi zaczerpniętych z zewnętrznych baz danych
(165) Użycie danych szacunkowych dostarczonych przez uczestników (166) Użycie
szacunków uzyskanych od pracowników nadzoru i kadry zarządzającej (167) Łączenie z
innymi wskaźnikami (168) Użycie szacunków dokonywanych przez personel szkoleniowy (169)
Wybór odpowiednich technik (170) Dokładność i wiarygodność danych (171) Uwagi
końcowe (175) Analiza przypadku Linear- Network Systems - część D (175) Bibliografia
(176) Lektury uzupełniające (177)
Rozdział 6. Kalkulacja kosztów programu 1
Strategie kosztów (180) Problemy związane z ustalaniem kosztów (184) Główne kategorie
kosztów (186) Akumulacja i szacowanie kosztów (193) Uwagi końcowe (197) Arraliza
przypadku Linear Network Systems - część E (198) Bibliografia (199) Lektury
uzupełniające (199)
Rozdział 7. Obliczanie zwrotu z inwestycji
Podstawowe zagadnienia (201) Interpretacja ROI (204) Przykład zastosowania ROI (212) Inne
wskaźniki ROI (215) Konsekwencje rezygnacji ze szkolenia (218) ROI, centrum zysków i EVA
(220) Problemy związane z ROI (221) Uwagi końcowe (228) Analiza przypadku Lrnear Network
Systems - część F (228) Bibliografia (232) Lektury uzupełniające (233)
Rozdział 8. Korzyści niewymierne
Podstawowe zagadnienia (235) Typowe korzyści niewymierne (241) Uwagi końcowe (250)
Analiza przypadku Linear Network Systems - część G (250) Bibliografia (253) Lektury
uzupełniające (253)
Rozdział 9. Prognozowanie ROI
Po co prognozować zwrot z inwestycji? (254) Kompromisy związane z prognozowaniem (256)
Przewidywanie ROI przed rozpoczęciem programu (258) Prognozowanie za pomocą programu
pilotażowego (264) Prognozowanie ROI przy użyciu danych dotyczących reakcji (265)
Prognozowanie ROI na podstawie danych dotyczących uczenia się (270) Prognozowanie ROI na
podstawie umiejętności i kompetencji (272) Praktyczne wskazówki dotyczące
prognozowania (274) Uwagi końcowe (276) Analiza przypadku Linear Network Systems -
część H (277) Bibliografia (280) Lektury uzupełniające (281)
Rozdział 10. Informowanie o wynikach
Znaczenie komunikacji (283) Zasady komunikowania wyników (284) Dlaczego komunikowanie
rezultatów jest potrzebne (286) Planowanie komunikacji (288) Wybór odbiorców informacji
(291) Formułowanie informacji na temat analizy wpływu (294) Wybór środków przekazu
(297) Przekazywanie informacji (303) Analiza reakcji na przekazywane informacje (310)
Uwagi końcowe (311) Analiza przypadku Linear Network Systems - część I (311)
Bibliografia (314) Lektury uzupełniające (314)
Rozdział 11. Wdrażanie modelu ROI
Przezwyciężanie oporu wobec ROI (315) Planowanie wdrażania (317) Przygotowanie
personelu szkoleniowego (328) Inicjowanie procesu ROI (332) Przygotowanie kadry
zarządzającej (335) Monitorowanie postępów i komunikowanie wyników (339) Sposoby
ograniczenia kosztów (340) Uwagi końcowe (343) Analiza przypadku Linear Network Systems
- część J (343) Bibliografia (344) Lektury uzupełniające (345)
Załącznik A. Materiały pomocnicze
Inne książki na lemat ROI (346) Książki poświęcono wdrażaniu ROI (348) Analizy
przypadków (349) Info-linc: niezbędnik dla wszystkich osób zawodowo zajmujących się
szkoleniami (351) Oprogramowanie (352)
Załącznik B. W jakim stopniu twoje programy szkolenia i rozwoju kadr są zorientowane na
rezultaty?
Ocena programów szkolenia i rozwoju: ankieta dla menedżerów (354) Interpretacja
wyników ankiety (359)
O autorze
Indeks
374 stron, B5, oprawa miękka