ksiazki24h.pl
wprowadź własne kryteria wyszukiwania książek: (jak szukać?)
Twój koszyk:   1 egz. / 56.60 53,77   zamówienie wysyłkowe >>>
Strona główna > opis książki

ZATRUDNIANIE PO ZNAJOMOŚCI KAPITAŁ SPOŁECZNY NA RYNKU PRACY


SŁAWECKI B.

wydawnictwo: C.H.BECK , rok wydania 2010, wydanie I

cena netto: 56.60 Twoja cena  53,77 zł + 5% vat - dodaj do koszyka

Publikacja jest próbą odpowiedzi na pytanie: jaką rolę odgrywają znajomości w zatrudnianiu pracowników przez małe firmy?

Dotyczy zatem problematyki ważnej dla wszystkich uczestników rynku pracy – przedsiębiorców, działów rekrutacji, osób poszukujących pracy oraz instytucji i osób mających wpływ na kształtowanie rynku pracy i politykę zatrudnienia. Zawiera rozważania teoretyczne na temat kapitału społecznego, rynku pracy, przedsiębiorczości i zarządzania ludźmi w małych firmach, poparte wnikliwą analizą wyników przeprowadzonych przez Autora badań empirycznych i literaturowych.

„Tekst uważam za niezwykle cenny wkład do polskiej dydaktyki akademickiej z dziedziny zarządzania. Całość jest niezwykle spójna, inspirująca część teoretyczna ilustrowana jest przykładami empirycznymi. (...) Jestem przekonana, że wzbudzi zainteresowanie w szeroko pojmowanych naukach społecznych, od zarządzania po socjologię, od etnologii po zarządzanie. (...) Podsumowując, jestem zdania, że książka dr Bartosza Sławeckiego reprezentuje bardzo wysoki bardzo poziom teoretyczny i zawiera niezwykle interesujący materiał empiryczny. Nowatorstwo ujęcia i trafność oraz rzetelność interpretacji, a także interesujące wnioski czynią tekst szczególnie godnym uwagi”.

Prof. zw. dr hab. Monika Kostera Wydział Zarządzania Uniwersytetu Warszawskiego

Publikacja jest kierowana zarówno do wykładowców i studentów uczelni wyższych na kierunkach zarządzania i ekonomii, socjologii i politologii, zainteresowanych zagadnieniami związanymi z przedsiębiorczością, zarządzaniem małą firmą oraz zasobami ludzkimi, rynkiem pracy, jak i do praktyków gospodarczych – przedsiębiorców, właścicieli małych i mikroprzedsiębiorstw oraz szkoleniowców i uczestników szkoleń z zakresu zarządzania zasobami ludzkimi.


Spis treści:

Od autora

Część pierwsza
Kapitał społeczny, czyli o wartości relacji międzyludzkich

Rozdział 1. Kapitał społeczny - klasyka gatunku
1.1.Kapitał jako kategoria ekonomiczna
1.2.Początki koncepcji kapitału społecznego
1.3.Klasyczne ujęcia kapitału społecznego
1.3.1.Pierre Bourdieu o kapitale społecznym
1.3.2.James S. Coleman o kapitale społecznym
1.3.3.Robert D. Putnam o kapitale społecznym
1.3.4.Francis Fukuyama o kapitale społecznym
1.4.Kilka uwag o definiowaniu kapitału społecznego
Pytania
Literatura zalecana

Rozdział 2. Kapitał społeczny w perspektywie sieciowej
2.1.Rynek, hierarchia, sieć
2.2.Sieci społeczne: definicja i perspektywa badawcza
2.3.Ogólne założenia sieciowych koncepq\'i kapitału społecznego
2.4.Ronald S. Burt: koncepcja luk strukturalnych
2.5.Nan Lin: zasoby społeczne jako kapitał społeczny
Pytania
Literatura zalecana

Część druga
Rynek pracy, przedsiębiorca, zatrudnianie

Rozdział 3. Przedsiębiorca na rynku pracy
3.1.Rynek pracy jako arena działań przedsiębiorcy
3.1.1.Pojęcie rynku pracy
3.1.2.Zróżnicowanie rynku pracy
3.1.3.Rynek pracy w świetle teorii segmentacji
3.1.4.Charakterystyka wtórnego segmentu rynku pracy
3.1.5.Znaczenie przestrzeni w rozważaniach dotyczących rynku pracy
3.1.6.Społeczne zakorzenienie działań ekonomicznych na rynku pracy
3.2.Przedsiębiorca jako pracodawca
3.2.1.Racjonalność jednostek i jej ograniczenia
3.2.2.Charakterystyka procesów poznawczych przedsiębiorcy
3.2.3.Ograniczona racjonalność przedsiębiorcy a zatrudnianie
Pytania
Literatura zalecana

Rozdział 4. Zatrudnianie pracowników
4.1.Proces zatrudniania: podstawowe założenia i definicje
4.1.1.Pojęcie zatrudniania. Rekrutacja, selekcja i adaptacja
4.1.2.Zatrudnianie jako inwestycja
4.1.3.Zatrudnianie jako dopasowywanie pracownika do organizacji
4.2.Metody zatrudniania nowych pracowników
4.2.1.Podziały i rodzaje metod zatrudniania
4.2.2.Metody zatrudniania w małych organizacjach
4.2.3.Pozyskiwanie pracowników w mikroprzedsiębiorstwach: analiza wyników badań własnych
4.2.4.Zagadka skuteczności nieformalnych metod zatrudniania
Pytania
Literatura zalecana

Część trzecia
Więzi społeczne i zatrudnianie

Rozdział 5. Więzi rodzinne
5.1.Rodzina jako źródło pracowników
5.2.Zatrudnianie rodziny
5.2.1.Rola rodziny w przedsiębiorstwie
5.2.2.Rodzina bliższa a rodzina dalsza
5.2.3.Rodzina jako kapitał przedsiębiorstwa
5.2.4.Relacje rodzinne wewnątrz organizacji
5.2.5.Relacje rodzinne a relacje pracodawca-pracownik
5.2.6.Rodzina jako źródło kontroli
5.2.7.Zatrudnianie rodziny a pozostali pracownicy
5.2.8.Zabezpieczanie transakcji z udziałem rodziny
5.3.Zatrudnianie pracowników z polecenia rodziny
5.3.1.Zaangażowanie rodziny w polecanie pracowników
5.3.2.Rodzina jako skuteczne źródło poleceń
5.3.3.Normatywny aspekt poleceń rodzinnych
Pytania

Rozdział 6.Więzi organizacyjne
6.1.Polecenia pracownicze
6.1.1.Polecenia pracownicze i rekrutacja
6.1.2.Polecenia pracownicze i selekcja
6.1.3.Polecenia pracownicze i adaptacja
6.1.4.Polecanie osób spoza własnych kręgów społecznych
6.2.Praktykanci: zatrudnianie uczniów i stażystów
6.2.1.Praktykanci jako specyficzna grupa zawodowa
6.2.2.Praktyki w przedsiębiorstwie
6.2.3.Zatrudnianie praktykantów i rynek pracy
Pytania

Rozdział 7. Więzi koleżeńskie
7.1.Zatrudnianie znajomych
7.1.1.Motywy zatrudniania znajomych
7.1.2.Motywy zatrudniania znajomych z kręgów zawodowych
7.1.3.Motywy zatrudniania znajomych z kręgów pozazawodowych
7.2.Zatrudnianie pracowników za pośrednictwem więzi koleżeńskich
7.2.1.Polecenia koleżeńskie a proces zatrudniania
7.2.2.Polecenia koleżeńskie a natura kapitału społecznego
Pytania

Rozdział 8. Formalne metody zatrudniania
8.1.Motywy korzystania z metod formalnych
8.2.Ograniczenia i uwarunkowania skuteczności metod formalnych
Pytania

Zakończenie

Aneks
Nota metodologiczna
Badania ilościowe . Badania jakościowe
Bibliografia
Słowniczek
Indeks

 


272 strony, B5, oprawa miękka

Po otrzymaniu zamówienia poinformujemy,
czy wybrany tytuł polskojęzyczny lub anglojęzyczny jest aktualnie na półce księgarni.

 
Wszelkie prawa zastrzeżone PROPRESS sp. z o.o. 2012-2022