E-szok. Rewolucja
elektroniczna w handlu to niezastąpiony przewodnik po rynkach
detalicznych przyszłości. Rozwój handlu elektronicznego jest obecnie w fazie wstępnej
i tak jak w przypadku innych wynalazków potrzeba czasu, aby firmy i klienci odkryli
wszystkie możliwości, jakie się z nim wiążą. Jednak warto już teraz zadać sobie
kilka pytań:
Czy firmy powinny uwzględniać
w swych planach strategicznych Internet, czy mogą go jeszcze ignorować przez kilka
najbliższych lat?
Jakie korzyści daje
wykorzystywanie Sieci w biznesie?
Dla jakich firm handel
elektroniczny jest szansą, a dla jakich zagrożeniem?
Czy i w jakim stopniu
konsumenci są zainteresowani zakupami elektronicznymi?
Jakie towary kupują
najczęściej?
Czy, a jeśli tak, to kiedy,
handel elektroniczny zdominuje sprzedaż towarów i usług?
Czy transakcje przeprowadzane
w Internecie są bezpieczne?
Poszukując odpowiedzi, autor
analizuje przykłady firm już działających w Internecie, omawia inicjatywy podejmowane
na szczeblach rządowych, przytacza wyniki badań i dane statystyczne, a także powołuje
się na opinie konsultantów. Co więcej, udało mu się przeprowadzić wywiady z
przedstawicielami Amazon.com, Dixon, Microsoft Web TV oraz interaktywnej telewizji Ruperta
Murdocha i zamieścił je w książce.
MIchael de Kare-Siłver jest
dyrektorem ds. handlu elektronicznego w Great Universal Stores i uznanym konsultantem w
dziedzinie nowej ekonomii. Przez cztery lata pracował jako menedżer ds. marketingu w
Procter and Gamble. Współpracował z wieloma firmami europejskimi i amerykańskimi,
m.in. z McKinseyem. Ma wieloletnie doświadczenie w doradzaniu przedsiębiorstwom z
różnych branż w kwestiach dotyczących rynku, klientów i kanałów dystrybucji.
373 strony