Najwięksi menedżerowie
świata wcale nie są do siebie podobni. Są wśród nich kobiety i mężczyźni, ludzie
różnych ras, w różnym wieku. Mają różne style działania, różne cele. Ale pomimo
tych różnic mają jedną wspólną cechę: zanim cokolwiek zrobią, najpierw złamią
wszelkie zasady uznawane za mądre. Nie wierzą, że człowiek może osiągnąć wszystko,
jeśli tylko się temu poświęci. Nie pomagają nikomu przezwyciężyć swoich
słabości. Mają za nic Złotą Regułę. I jeszcze - jakby tego było mało - uważają,
że można niektórych faworyzować.
Ze wstępu
PO PIERWSZE: ZŁAM
WSZELKIE ZASADY to książka prezentująca wyniki zakrojonych na olbrzymią skalę badań
wykonanych przez Instytut Gallupa w ciągu ostatnich dwudziestu pięciu lat. Wśród
książek na temat zarządzania zajmuje pozycję wyjątkową. W krótkim czasie zdobyła
uznanie w środowisku akademickim i wysoką pozycję na wszystkich najważniejszych
listach bestsellerów od New York Timesa po Amazon.com. Książka dla
wszystkich, którzy chcą poprawić swoją organizację.
MARCUS BUCKINGHAM jest
liderem realizowanego przez Instytut Gallupa przez dwadzieścia lat projektu mającego na
celu zidentyfikowanie najważniejszych cech wielkich menedżerów i wspaniałych miejsc
pracy. Jest też starszym wykładowcą w Gallup's Leadership Institute (Instytucie
Przywództwa przy Instytucie Gallupa).
CURT COFFMAN jest światowym
liderem praktycznych rozwiązań oferowanych przez The Gallup Organization Workplace
Management Practice (Instytut Zarządzania Miejscem Pracy przy Instytucie Gallupa). Jest
stałym konsultantem do spraw tworzenia wydajnych miejsc pracy nastawionych na klienta.
Od ponad 60 lat Instytut
Gallupa jest światowym liderem w pomiarze i analizie nastawień, opinii i zachowań.
Pomimo iż firma jest znana przede wszystkim dzięki Gallup Poll (badanie opinii
publicznej, szczególnie w sprawach politycznych), większość prac prowadzonych przez
Instytut Gallupa polega na dostarczaniu miar, doradztwie i szkoleniach dla wielu
największych światowych firm. Wśród klientów Gallupa można wymienić takie firmy
jak: Audi, BankAmerica, Best Buy, Blockbuster, Carlson, Citigroup, Delta Air Lines,
Fidelity, Marriott, Searle, Sears, Swissôtel i Toyota.
352 strony