Oddajemy do rąk Czytelników
studium przypadków, które przybliża problemy, zdarzenia i wyzwania, z jakimi radzą
sobie przedsiębiorcy. Przypadki zawierają opisy sytuacji, zaczerpnięte z życia
rzeczywistych przedsiębiorstw, będących na różnych etapach rozwoju. Opisane zostały
więc zmagania początkujących przedsiębiorców, tych bardziej doświadczonych i
poszukujących dróg rozwoju dla swoich firm, a także tych, którym nie udało się
przetrwać na rynku. Wszystkie opisy przypadków doprowadzone są chronologicznie do
momentu, w którym należy rozwiązać zaistniałe problemy - a zatem do chwili, w której
należy podjąć decyzję. Czytelnik ma możliwość wczucia się w rolę przedsiębiorcy
w przyjętych okolicznościach, spojrzenia na zaistniałe problemy jego oczami, celowo nie
poszerzając punktu widzenia o swoją aktualną wiedzę. Czytelnik będzie mógł
zauważyć, jak trudne, i mimo stałej obserwacji rynku, często wręcz niemożliwe są do
przewidzenia wahania koniunktury na rynku (recesja, nagłe polepszenie bądź pogorszenie
sytuacji w danej branży).
Czytelnik znajdzie w
książce obszerne opisy zdarzeń, przedsięwzięć i sylwetek przedsiębiorców, w
dalszej kolejności niezbędne informacje o samych firmach, ich lokalizacji, asortymencie
i dotychczasowej działalności, a także dane statystyczne, zestawienia i prognozy
finansowe. Niektóre dane zostały celowo zmienione lub ubarwione, aby czytelnik mógł je
łatwiej scharakteryzować. W opisie wprowadzono wiele różnorodnych informacji, które
powinny skłonić czytelnika do bardzo uważnej analizy tekstu i wybrania najważniejszych
faktów pozwalających na podjęcie optymalnej, zdaniem Czytelnika, decyzji. Przedstawione
problemy mają charakter uniwersalny, zatem istnieje możliwość zaproponowania wielu
rozwiązań. Czytelnik, podobnie jak każdy przedsiębiorca, może podjąć słuszną
bądź błędną decyzję. Warto zaznaczyć, iż jedynym ograniczeniem wyboru rozwiązań
przez czytelnika są informacje i fakty zawarte w opisach poszczególnych studiów
przypadku.
Przygotowane studium
przypadków może być wykorzystywane przez nauczycieli przedsiębiorczości nie tylko na
uczelniach wyższych, ale także w szkołach ponadpodstawowych.
184 strony