Publikacja jest aktualnie niedostępna
W publikacji przedstawiono koncepcję Balanced Scorecard - rewolucyjną metodę
zarządzania strategicznego, coraz częściej wdrażaną zarówno w różnych jednostkach
gospodarczych jak i w organizacjach non-profit. Opisano treść koncepcji i metodologię
jej tworzenia, zamieszczono także wiele praktycznych przykładów oraz wskazówek. Polska
wersja książki jest nie tylko tłumaczeniem oryginału niemieckiego. W dużej mierze
uwzględnia ona polskie warunki rynkowe, polską mentalność i realia. Ostatni rozdział
szczegółowo opisuje doświadczenia polskich przedsiębiorców w zakresie wykorzystywania
koncepcji oraz prognozy związane z jej popularyzacją.
Pierwsza, oryginalna wersja książki "My Balanced Scorecard" ukazała się w
Niemczech w 2000 r. Sprzedaż pozycji z miesiąca na miesiąc rosła, doprowadzając do
tego, że bardzo szybko stała się bestsellerem na rynku niemieckim. Autorzy wersji
niemieckiej Herwig Friedag i dr Walter Schmidt są niekwestionowanymi autorytetami z
zakresu Balanced Scorecard na terenie krajów niemieckojęzycznych.
Niniejsza książka jest rzadkim przykładem publikacji niezwykle wartościowych. Z
jednej strony propaguje nowoczesną, modną koncepcję i metodę zarządzania
strategicznego i to w ujęciu akcentującym znaczenie wiedzy oraz organizacyjnego uczenia
się. Z drugiej zaś strony, jest napisana niezwykle przystępnie i zilustrowana wieloma
przykładami zaczerpniętymi wręcz z życia codziennego. Warto także podkreślić, iż
opisywana "strategiczna karta wyników" jest raczej znana wyłącznie w wersji
amerykańskiej, wywodzącej się z pomysłu R. Kaplana i D. Nortona. W tej książce
można zapoznać się z jej rozwinięciem przez autorów niemieckich, charakteryzujących
się poważnym doświadczeniem naukowym i doradczym.
Prof. dr hab. Piotr Banaszyk, Akademia Ekonomiczna w Poznaniu
Książka ta jest bardzo użytecznym, inspirującym materiałem faktograficznym,
przydatnym do szkoleń z zakresu Strategicznej Karty Wyników. Autorzy rozwinęli
koncepcję BSC w kilku kierunkach: wprowadzili nowe perspektywy, uwzględnili niezbędne
aspekty psychologiczne, związane z formułowaniem i wdrażaniem BSC, uświadamiają, że
Strategiczna Karta Wyników powinna być "garniturem szytym na miarę",
pasującym do przedsiębiorstwa oraz potraktowali Strategiczną Kartę Wyników
całościowo, jako proces zarządzania.
Dr Stefan Olech, Profesor Wyższej Szkoły Międzynarodowych Stosunków Gospodarczych w
Gdyni, Kierownik Akademii Controllingu ODiTK
Herwig R. Friedag i dr Walter Schmidt - praktycy o największym doświadczeniu z
zakresu Balanced Scorecard w tej części Europy. Nazywani są niemieckimi "ojcami
Scorecard". Jako konsultanci przeprowadzili wiele wdrożeń w przedsiębiorstwach o
różnej wielkości i należących do różnych branż.
Adrianna Lewandowska i Marcin Likierski - autorzy opracowania wersji polskiej,
konsultanci i szkoleniowcy firmy BSC Consulting. Krajowi eksperci w zakresie BSC.
229 stron, miękka oprawa