Networking to jedno z tych
pojęć, które istnieją od dawna, ale dopiero ostatnio stały się częścią słownictwa
biznesowego. Kiedyś utrzymywane głównie dla celów towarzyskich, dziś sieci kontaktów
służą wymianie informacji i usług w ramach grupy osób wzajemnie ze sobą powiązanych.
Uważa się, że bez networkingu trudno obecnie marzyć o rozwoju kariery zawodowej.
Sam weź odpowiedzialność
za rozwój swojej kariery - to przesłanie, które autor kieruje do czytelnika, rozważając
zmiany w obecnym świecie pracy. W książce omawia między innymi kwestie:
- co to jest networking i
jak można go wykorzystać w rozwoju własnej kariery zawodowej?
- sposoby budowania
własnych sieci kontaktów poprzez staranny dobór i konsekwentne poszerzanie znajomości,
- techniki aranżowania
spotkań networkingowych,
- niezbędne umiejętności
interpersonalne i sposoby pozyskiwania przychylności rozmówców,
- networking jako gwarancja
dostępu do ukrytego rynku pracy,
- wykorzystywanie
networkingu w poszukiwaniach ukierunkowanych - próbach dotarcia do specyficznych
pracodawców,
- networking jako metoda
budowania swojej widoczności na rynku pracy.
Brian Sutton
jest uznanym brytyjskim doradcą z zakresu zarządzania i rozwoju karier zawodowych, a
także konsultantem w dziedzinie zarządzania zasobami ludzkimi. Współpracuje zarówno z
dużymi instytucjami brytyjskimi, jak i z klientami indywidualnymi, opracowując dla nich
programy rozwoju karier zawodowych. Ma na swoim koncie szereg publikacji na temat rynku
pracy, sposobów poszukiwania zatrudnienia, rozmów kwalifikacyjnych, oceny pracownika
oraz sieci kontaktów zawodowych.
Nieumiejętność stworzenia
sobie odpowiedniej sieci kontaktów może spowodować, że będzie Ci bardzo trudno
sprostać sytuacji nagłej utraty pracy na przykład w wyniku redukcji zatrudnienia.
Networking wymaga czasu. Nie czekaj więc, aż zaczniesz desperacko poszukiwać pomocy -
wtedy będzie za późno.
Książka wzbogacona została
wielką liczbą przykładów z życia, wypowiedzi praktyków, list kontrolnych oraz wzorów
korespondencji.
113 stron