Publikacja jest obecnie niedostępna
Big Blue to czarowna saga o tym w jaki sposób, zgodnie ze swoją legendą, Lou
Gerstner zakasał rękawy, zabrał się do ciężkiej pracy i wybawił IBM od prawie
stuprocentowej śmierci, zamieniając ją w podręcznikowy przykład cudotwórstwa w
uzdrawianiu firm. To książka o tym, w jaki sposób Gerstner przekonywał o konieczności
szybkiego działania w firmie, która zaczęła identyfikować agresywność z dyshonorem
i wyprowadził Big Blue z 8 miliardów dolarów straty w 1993 roku do 3-miliardowego zysku
w 1994 - nie mające precedensu, ponad 11-miliardowe uzdrowienie firmy!
Robert Slater od ponad 25 lat pisze dla magazynów Time i Newsweek oraz dla agencji
UPI. Jest autorem kilku bestsellerowych pozycji z dziedziny biznesu, między innymi Jack
Welch and GE Way, Ovitz: The Inside Story of Hollywood's Most Controversial Powerbroker
uznanej przez The New York Times za bestseller z dziedziny biznesu, Get Better or Get
Beaten: 31 Leadership Secrets from GE's Jack Welch oraz Soros: The Life, Times &
Trading Secrets of the World's Greatest Investor.
SPIS TREŚCI
Deep Blue do Pana Kasparowa: Szach mat!
Część I SPIRALA ŚMIERCI I ZBAWCA
Rozdział 1: Nie bierz sukcesu za pewnik
Rozdział 2: Arogancja może Cię zgubić
Rozdział 3: Ludzie z zewnątrz wiedzą więcej niż Ci się wydaje
Rozdział 4: Uwielbiam pokonywać rywali
Część II JAK SIĘ OŻYWIA FIRMĘ W TARAPATACH
Rozdział 5: Selekcję ofiar czas zacząć
Rozdział 6: Koniec chińskiej tortury wodnej
Rozdział 7: Plan gry wygląda nieźle
Część III JAK SIĘ TWORZY NOWĄ KULTURĘ KORPORACYJNĄ
Rozdział 8: Nie ogłaszaj upadłości: dzielenie nie jest łatwe
Rozdział 9: Głoś nową kulturę i żyj według niej, tylko tak będzie ona mogła
zaistnieć
Rozdział 10: Jeżeli to będzie konieczne, odsuń na bok starą kulturę firmy, byle
szybko i sprawnie
Rozdział 11: Nie przejmuj się wielkimi wizjami
Rozdział 12: Nie ma nic ważniejszego niż realizacja biznes planów
Część IV JAK SIĘ POZBYĆ SAMOZADOWOLENIA W FIRMIE
Rozdział 13: Nie marnuj czasu, przejdź do sedna!
Rozdział 14: Stawiaj wysokie wymagania: nie zgadzaj się na przeciętność
Rozdział 15: Wyrażaj pewność siebie, pokaż, że jesteś liderem
Rozdział 16: Bądź wojowniczy - rozwiń agresywną strategię przejęć
Rozdział 17: Jaki jest Lou Gerstner: nie pozwolę Panu wejść do mojej głowy
Część V TO JEST KLIENT, GŁUPCZE!
Rozdział 18: Wystarczy już arogancji i dystansu
Rozdział 19: Słuchaj klientó w - oni najlepiej wiedzą czego im potrzeba
Rozdział 20: Wybieraj produkty, które klienci chcą kupować
Część VI TYLKO ROZWÓJ ZABEZPIECZA PRZYSZŁOŚĆ
Rozdział 21: Potrzebujemy pracy zespołowej, ale musi być tam miejsce na ducha
przedsiębiorczości
Rozdział 22: Zmień kierunek taktyki uzdrawiania: zakończ redukcję kosztó w, szukaj
przychodów
Rozdział 23: Jeżeli nie przewodzisz, nie istniejesz
Część VII SZUKANIE NOWYCH RYNKÓW, NOWYCH MOŻLIWOŚCI
Rozdział 24: Na usługach można zarabiać
Rozdział 25: Nie sprzedawaj produktó w, sprzedawaj rozwiązania
Rozdział 26: Wykorzystaj przestrzeń cybernetyczną, to następne wielkie wyzwanie
biznesu
Rozdział 27: Czy świat jest przygotowany na komputery sieciowe?
Rozdział 28: Przybliżając się do kilkunastoprocentowego wzrostu
Część VIII O PRZYSZŁOŚCI
Rozdział 29: Kiedy zdaje Ci się, że już skończyłeś, dopiero masz kłopoty
Epilog
Podziękowania
Uwagi końcowe
Indeks
351 STRON