ksiazki24h.pl
wprowadź własne kryteria wyszukiwania książek: (jak szukać?)
Twój koszyk:   0 zł   zamówienie wysyłkowe >>>
Strona główna > opis książki

PRZEDSIĘBIORSTWA MIĘDZYNARODOWE


JARCZEWSKA-ROMANIUK A.

wydawnictwo: BRANTA , rok wydania 2004, wydanie I

cena netto: 25.00 Twoja cena  23,75 zł + 5% vat - dodaj do koszyka

Przedsiębiorstwa międzynarodowe, których aktywność znacznie wzrosła w drugiej połowie dwudziestego wieku, działają obecnie w większości krajów świata i posiadają duże możliwości wpływu nie tylko na sferę gospodarczą, ale także polityczną i społeczną. Potencjał finansowy i technologiczny czyni je ważnymi partnerami państw na arenie międzynarodowej. Jednak pomimo wzrostu znaczenia korporacji, to państwa pozostają głównymi i nadrzędnymi podmiotami stosunków międzynarodowych.


Aleksandra Jarczewska-Romaniuk - doktor nauk humanistycznych w zakresie nauki o polityce, zatrudniona na stanowisku adiunkta w Instytucie Stosunków Międzynarodowych Wydziału Dziennikarstwa i Nauk Politycznych Uniwersytetu Warszawskiego. Absolwentka tego wydziału oraz Ośrodka Studiów Amerykańskich UW. W swoich badaniach zajmuje się działalnością przedsiębiorstw międzynarodowych, funkcjonowaniem gospodarki światowej, relacjami transatlantyckimi, jak również wybranymi zagadnieniami polityki i gospodarki Stanów Zjednoczonych.


SPIS TREŚCI

Spis tabel
Spis wykresów
Wykaz skrótów

Wstęp

Rozdział I. Pojęcie i istota przedsiębiorstw międzynarodowych

I.1. Kwestie definicyjne i stosowana terminologia
I.1.1. Próba definicji
I.1.2. Pojęcia i definicje uzupełniające
I.2. Geneza, ewolucja, geograficzna i branżowa struktura zaangażowania przedsiębiorstw międzynarodowych
I.2.1. Geneza przedsiębiorstw międzynarodowych
I.2.2. Ewolucja przedsiębiorstw międzynarodowych
I.2.3. Geograficzna i branżowa struktura zaangażowania przedsiębiorstw międzynarodowych
I.3. Teoretyczne ujęcia działalności przedsiębiorstw międzynarodowych
I.3.1. Przedsiębiorstwa międzynarodowe w teoriach nurtu ekonomicznego
I.3.2. Przedsiębiorstwa międzynarodowe w teoriach nurtu politologicznego

Rozdział II. Specyfika uczestnictwa przedsiębiorstw międzynarodowych w stosunkach międzynarodowych

II.1. Charakterystyka przedsiębiorstw międzynarodowych
II.2. Miejsce przedsiębiorstw międzynarodowych wśród uczestników stosunków międzynarodowych
II.3. Porównanie potencjałów przedsiębiorstw międzynarodowych i państw
II.3.1. Materialne i pozamaterialne wyznaczniki pozycji państw i przedsiębiorstw międzynarodowych
II. 3.2. Zestawienia potencjałów państw i przedsiębiorstw międzynarodowych
II.3.3. Siła przetargowa państw i przedsiębiorstw międzynarodowych
II.4. Przynależność narodowa i tożsamość przedsiębiorstw międzynarodowych
II.5. Interesy i cele państw oraz przedsiębiorstw międzynarodowych

Rozdział III. Narodowe i międzynarodowe uwarunkowania działalności przedsiębiorstw międzynarodowych

III.1. Ogólne uwarunkowania działalności przedsiębiorstw międzynarodowych
III.2. Wewnętrzne regulacje państw wobec przedsiębiorstw międzynarodowych
III.3. Międzynarodowa działalność państw w zakresie regulacji aktywności przedsiębiorstw międzynarodowych
III.3.1. Układy bilateralne
III.3.2. Regionalne instrumenty regulacji
III.3.3. Regulacje multilateralne

Rozdział IV. Funkcje przedsiębiorstw międzynarodowych w stosunkach międzynarodowych

IV.1. Ekonomiczne funkcje przedsiębiorstw międzynarodowych
IV. 1.1. Udział przedsiębiorstw międzynarodowych w stymulacji rozwoju gospodarczego państw
IV.1.2. Przedsiębiorstwa międzynarodowe jako zagrożenie dla rozwoju gospodarczego państw
IV.2. Polityczne funkcje przedsiębiorstw międzynarodowych
IV.2.1. Udział przedsiębiorstw międzynarodowych we wzmacnianiu pozycji państw i stabilizowaniu środowiska międzynarodowego
IV.2.2. Przedsiębiorstwa międzynarodowe jako zagrożenie dla suwerenności ipozycji międzynarodowej państw
IV.3. Społeczne funkcje przedsiębiorstw międzynarodowych
IV.3.1. Udział przedsiębiorstw międzynarodowych w propagowaniu wspólnych wartości i idei odpowiedzialności społecznej
IV.3.2. Udział przedsiębiorstw międzynarodowych w tworzeniu podziałów i problemów społecznych

Zakończenie
Bibliografia
Periodyki i prasa codzienna
Strony internetowe


214 stron, oprawa miękka

Po otrzymaniu zamówienia poinformujemy,
czy wybrany tytuł polskojęzyczny lub anglojęzyczny jest aktualnie na półce księgarni.

 
Wszelkie prawa zastrzeżone PROPRESS sp. z o.o. 2012-2022