ksiazki24h.pl
wprowadź własne kryteria wyszukiwania książek: (jak szukać?)
Twój koszyk:   0 zł   zamówienie wysyłkowe >>>
Strona główna > opis książki

KORPORACYJNE BAZY WIEDZY


ZALIWSKI A.

wydawnictwo: PWE , rok wydania 2000, wydanie I

cena netto: 30.00 Twoja cena  28,50 zł + 5% vat - dodaj do koszyka

Przedmiotem pracy jest budowa modelu konceptualnego korporacyjnej bazy wiedzy, która niezależnie od swej roli bycia narzędziem zarządzania wiedzą ma stanowić także narzędzie koordynacji rozwoju technologii informatycznej z rozwojem procesów biznesowych organizacji gospodarczej. Korporacyjna baza wiedzy powinna reprezentować zarówno nieformalną wiedzę o procesach związaną z umiejętnościami ludzi pracujących w firmie, jak też formalną wiedzę zawartą w organizacyjnych systemach informacyjnych i bazach danych oraz informacje projektowe o rozwoju organizacyjnego systemu informatycznego wspierającego rozwój procesów w organizacji. Książka jest przeznaczona dla studentów informatyki, a także organizacji i zarządzania.


Spis treści

1. Wprowadzenie
1.1. Organizacje gospodarcze u progu ekonomii wiedzy
1.2. Problemy i oczekiwania związane z zarządzaniem wiedzą
1.3. Możliwości rozwiązywania problemu zarządzania wiedzą

2. Pojęcie, model i funkcje korporacyjnej bazy wiedzy
2.1. Dane, informacja, wiedza
2.2. Znaczenie wiedzy dla organizacji gospodarczej
2.3. Zarządzanie wiedzą w organizacji uczącej się
2.4. Typy uczenia organizacyjnego
2.5. Miejsce i kontekst funkcjonowania korporacyjnej bazy wiedzy w organizacji gospodarczej
2.6. Specyfika pracy intelektualnej
2.7. Transfer, materializacja i inwentaryzacja wiedzy
2.8. Funkcje korporacyjnej bazy wiedzy

3. Infomapy jako narzędzie reprezentacji wiedzy i modelowania procesów gospodarczych
3.1. Metody organizacji i reprezentacji wiedzy
3.2. Infomapy inna metoda reprezentacji i organizacji wiedzy
3.3. Ograniczenia dotychczasowych technik modelowania

4. Model konceptualny korporacyjnej bazy wiedzy
4.1. Przekroje reprezentowane w korporacyjnej bazie danych
4.2. Perspektywa procesów
4.3. Konstrukcja perspektywy strategicznej
4.4. Perspektywa systemu informatycznego

5. Dostosowywanie się organizacji gospodarczych do zarządzania opartego na korporacyjnych bazach wiedzy
5.1. Konieczność zmiany dotychczasowych form organizacyjnych
5.2. Nowe formy organizacyjne
5.3. Metody zmiany form organizacyjnych w kierunku organizacji opartej na wiedzy

6. Baza wiedzy w systemie wczesnego ostrzegania
6.1. Bazy wiedzy w systemie wczesnego ostrzegania
6.2. Bazy wiedzy w procesie opracowywania metamodeli
6.3. Bazy wiedzy jako narzędzi tworzenia modeli referencyjnych
6.4. Dostosowywanie rozwoju techniki informatycznej do rozwoju procesów biznesowych
6.5. Korporacyjna baza wiedzy jako narzędzie integracji rozwju systemu informatycznego z reorganizacją procesów organizacyjnych

7. Wnioski
8. Bibliografia

173 strony

Po otrzymaniu zamówienia poinformujemy,
czy wybrany tytuł polskojęzyczny lub anglojęzyczny jest aktualnie na półce księgarni.

 
Wszelkie prawa zastrzeżone PROPRESS sp. z o.o. 2012-2022