ksiazki24h.pl
wprowadź własne kryteria wyszukiwania książek: (jak szukać?)
Twój koszyk:   0 zł   zamówienie wysyłkowe >>>
Strona główna > opis książki

STRATEGICZNE DOSTOSOWANIE POLSKICH MAŁYCH I ŚRDNICH PRZEDSIĘBIORSTW DO


JANIUK I

wydawnictwo: DIFIN , rok wydania 2004, wydanie I

cena netto: 49.00 Twoja cena  46,55 zł + 5% vat - dodaj do koszyka

Książka daje kompletny, oparty na solidnych badaniach, obraz sytuacji i aspiracji rozwojowych małych i średnich przedsiębiorstw w Polsce w przededniu wejścia do Unii Europejskiej. Szczególny nacisk autor położył na dwa problemy: strategie rozwoju i konkurencji tych przedsiębiorstw oraz instytucjonalne uwarunkowania ich działalności. Autor porównuje dynamikę rozwoju małych i średnich przedsiębiorstw w krajach UE i w Polsce, pokazuje, jakie mechanizmy wspierające działają w Europie a jakie w Polsce. Pokazuje główne bariery rozwojowe polskich przedsiębiorstw - brak możliwości finansowania rozwoju, brak dostępu do szkoleń i wiedzy na temat nowoczesnego zarządzania, nadmierny fiskalizm państwa. Z badań przeprowadzonych przez autora wynika, że słaba kondycja i niska konkurencyjność polskich małych i średnich przedsiębiorstw wynika też z małej świadomości przedsiębiorców, niechęci do uczenia się, do współpracy z innymi przedsiębiorstwami, do ponoszenia ryzyka. Recenzowana książka może dostarczyć ciekawych przemyśleń polskim menedżerom, którzy chętnie narzekają na fiskalizm państwa i drogie kredyty, ale nie szukają przyczyn niepowodzeń biznesowych we własnych postawach i działaniach. Uważam, że książka, wydawana w momencie wejścia Polski do Unii Europejskiej, jest ważnym przyczynkiem do dyskusji na temat dostosowania się polskich przedsiębiorstw do konkurencji europejskiej. Chętnie sięgną po nią menedżerowie. Może też stanowić zalecana lekturę dla studentów kierunków ekonomicznych i zarządzania.
Prof. zw. dr hab. Maria Romanowska


Spis treści

Wprowadzenie

Rozdział 1. Instytucjonalne uwarunkowania wspierania rozwoju sektora MSP w Polsce

1.1. Definicje i klasyfikacje małych i średnich przedsiębiorstw
1.2. Rozwój małych i średnich przedsiębiorstw w Polsce w latach 1980-2001
1.3. Polityka rządu wobec małych i średnich przedsiębiorstw
1.4. Działalność Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości
1.5. Wybrane elementy instytucjonalnego otoczenia wspierającego rozwój MSP
1.5.1. Organizacje przedsiębiorców
1.5.2. Jednostki świadczące usługi na rzecz MSP
1.5.3. Organizacje pozarządowe
1.5.4. Instytuty badawcze i placówki akademickie

Rozdział 2. Wspieranie rozwoju sektora MSP w Unii Europejskiej

2.1. Działania Unii Europejskiej na rzecz małych i średnich przedsiębiorstw
2.2. Sektor MSP w Unii Europejskiej
2.3. Polityka wspierania małych i średnich przedsiębiorstw w wybranych krajach Unii Europejskiej

Rozdział 3. Specyfika zarządzania w małych i średnich przedsiębiorstwach

3.1. Istota strategii małych i średnich przedsiębiorstw
3.2. Myślenie strategiczne jako narzędzie zarządzania firmą
3.3. Możliwości rozwojowe przedsiębiorstw
3.4. Szanse umacniania pozycji konkurencyjnej
3.5. Model rozwoju małych i średnich przedsiębiorstw

Rozdział 4. Zachowania strategiczne małych i średnich przedsiębiorstw w świetle badań empirycznych

4.1. Założenia metodologiczne badań
4.1.1. Cel badań
4.1.2. Metoda badań
4.1.3. Charakterystyka badanych przedsiębiorstw
4.2. Przemiany w otoczeniu przedsiębiorstw
4.3. Planowanie strategiczne w firmie
4.4. Strategie rozwoju małych i średnich przedsiębiorstw
4.5. Strategie konkurencji w badanych jednostkach
4.6. Organizacja i zarządzanie
4.7. Współdziałanie firm sektora MSP z instytucjami wspierającymi

Rozdział 5. Perspektywy rozwoju firm sektora MSP w Polsce

5.1. Otoczenie małych i średnich przedsiębiorstw a ich konkurencyjność
5.2. Szanse i zagrożenia wynikające z integracji z Unią Europejską
5.3. Atuty i słabości małych i średnich przedsiębiorstw
5.4. Prognozy adaptacji MSP do warunków europejskich

Zakończenie
Literatura
Spis rysunków
Spis tabel
Załącznik (kwestionariusz badawczy)

243 strony

Po otrzymaniu zamówienia poinformujemy,
czy wybrany tytuł polskojęzyczny lub anglojęzyczny jest aktualnie na półce księgarni.

 
Wszelkie prawa zastrzeżone PROPRESS sp. z o.o. 2012-2022