ksiazki24h.pl
wprowadź własne kryteria wyszukiwania książek: (jak szukać?)
Twój koszyk:   1 egz. / 77.00 73,15   zamówienie wysyłkowe >>>
Strona główna > opis książki

BENCHMARKING W ZARZĄDZANIU ZASOBAMI LUDZKIMI


BRAMHAM J.

wydawnictwo: OFICYNA EKONOMICZNA , rok wydania 2004, wydanie I

cena netto: 77.00 Twoja cena  73,15 zł + 5% vat - dodaj do koszyka

Benchmarking to metoda rozwijania oraz poprawy funkcjonowania przedsiębiorstw, polegająca na porównywaniu efektywności własnej organizacji z wynikami uzyskiwanymi przez firmy, które można uznać za wzór, a następnie - na wdrażaniu zmian wynikających z przeprowadzonej analizy. Niniejsza publikacja wprowadza czytelnika w zagadnienia związane z projektowaniem i realizacją procesu benchmarkingu w zakresie usprawniania zarządzania personelem. Poruszone zostały następujące kwestie:

- istota i zakres stosowania benchmarkingu,

- proces i metody benchmarkingu,

- znaczenie działu zasobów ludzkich w przeprowadzaniu procesu benchmarkingu,

- wpływ kultury i wartości organizacyjnych na projektowanie procesu benchmarkingu,

- wybór organizacji przyjmowanych za punkty odniesienia w celu dokonania porównań,

- tworzenie programu pilotażowego,

- zaangażowanie konsultantów zewnętrznych w proces analizy,

- wskaźniki używane w benchmarkingu, przede wszystkim dotyczące zarządzania zasobami ludzkimi,

- restrukturyzacja procesów zachodzących w firmie po zakończeniu analizy porównawczej.


John Bramham jest niezależnym konsultantem i założycielem firmy doradczej HR Group. Jest członkiem Institute of Personnel and Development, Manpower Society oraz British Psychological Society. Posiada bogate doświadczenie zawodowe w obszarze zarządzania zasobami ludzkimi, szczególnie w zakresie relacji ze związkami zawodowymi, planowania zatrudnienia, rekrutacji i szkoleń. Jest autorem kilku książek, w tym bestsellerów Practical Manpower Planning oraz Human Resource Planning.


Spis treści

O autorze
Podziękowania
Wstęp

Rozdział 1. Benchmarking - wprowadzenie

Rozdział 2. Rodzaje i etapy benchmarkingu

Rozdział 3. Mapa organizacji

Rozdział 4. Kultura, wartości i ludzie

Rozdział 5. Organizacja procesowa

Rozdział 6. Zwiększanie wartości dodanej organizacji

Rozdział 7. Mierniki w benchmarkingu

Rozdział 8. Wybór partnerów benchmarkingu

Rozdział 9. Strategiczna rola działu zasobów ludzkich

Rozdział 10. Tworzenie strategii zarządzania zasobami ludzkimi

Rozdział 11. Program pilotażowy benchmarkingu

Rozdział 12. Korzystanie z usług konsultantów

Rozdział 13. Przyczyny niepowodzeń benchmarkingu i sposoby unikania problemów

Rozdział 14. Re-engineering procesów

Rozdział 15. Benchmarking w przyszłości

Dodatek 1. Mierniki benchmarkingu w zarządzaniu zasobami ludzkimi
Dodatek 2. Adresy organizacji zajmujących się zagadnieniami benchmarkingu

Bibliografia
Indeks

236 stron

Osoby kupujące tę książkę wybierały także:
 

- AUDYT FUNKCJI PERSONALNEJ W PRZEDSIĘBIORSTWIE
MARCINIAK J. RED.

- BENCHMARKING JAKO KLUCZ DO NAJLEPSZYCH PRAKTYK
BOGAN CH. ENGLISH M.

- CONTROLLING PERSONALNY W PRZEDSIĘBIORSTWIE
NOWAK M.

- BENCHMARKING JAKO METODA ZARZĄDZANIA WSPOMAGAJĄCA CONTROLLING
KOWALAK R. / PRZEDSIĘBIORSTWA

Po otrzymaniu zamówienia poinformujemy,
czy wybrany tytuł polskojęzyczny lub anglojęzyczny jest aktualnie na półce księgarni.

 
Wszelkie prawa zastrzeżone PROPRESS sp. z o.o. 2012-2022