Przedsiębiorstwo rodzinne,
a nie spółka akcyjna - wbrew wielu panującym stereotypom myślenia o gospodarce
rynkowej - jest najbardziej naturalną formą przedsiębiorczości w ogóle. Wprawdzie
procesy koncentracji produkcji i umiędzynarodawiania działalności gospodarczej firm
wymuszają częstokroć, dla pozyskania niezbędnego dla wzrostu kapitału,
przekształcenia pierwotnego biznesu rodzinnego w spółkę akcyjną, to jednak nie
należy zapominać, iż nadal wiele przodujących swoich sektorach liderów światowego
przemysłu to firmy rodzinne, a w każdym razie o wyraźnym rodowodzie rodzinnym;
wystarczy wspomnieć takie potęgi jak: Microsoft, Toyota, BMW, Fiat czy Dell.
Zatem badania i będące ich
wynikiem publikacje dotyczące firm rodzinnych nie powinny, jak to się niestety dzieje,
stanowić marginesu, ale ważny nurt opracowań dotyczących przedsiębiorczości,
strategii przedsiębiorstw czy też analiz mikroekonomicznych. Książka autorstwa J.
Jeżaka, A. Winnickiej-Popczyk i W. Popczyka stanowi więc swoistą odpowiedź na
obiektywną potrzebę pojawiania się tego typu opracowań(...).
Prof. zw. dr hab. Marek Jacek Stankiewicz
W publikacji:
Firma rodzinna w gospodarce
rynkowej
Główne problemy
funkcjonowaniu przedsiębiorstw rodzinnych w gospodarce amerykańskiej
Strategie firm rodzinnych
Przedsiębiorczość
rodzinna w wybranych krajach europejskich
Uwarunkowania rozwoju
polskich firm rodzinnych - wybrane aspekty
Funkcjonowanie
przedsiębiorstw rodzinnych w Polsce - studia przypadków
344 strony