Od niemal wieku Peter
Drucker inspiruje i kształci menedżerów - i wpływa na naturę biznesu - swoimi
znaczącymi artykułami publikowanymi w Harvard Business Review. Przekazujemy do
rąk czytelnika bezcenny zbiór jego najznakomitszych prac, wybranych i opatrzonych
wprowadzeniem przez Nan Stone - redaktora Review.
Jako jeden z czołowych
myślicieli, praktykujących i analizujących zarządzanie, Drucker wyszukał,
zidentyfikował i zbadał najważniejsze problemy, wobec których stają menedżerowie,
poczynając od strategii korporacyjnej, a kończąc na stylach zarządzania i przemianach
społecznych. Ze swojej wyjątkowej perspektywy, książka ta daje nam niespotykaną
możliwość śledzenia ewolucji wielkich przemian w naszych miejscach pracy i
jaśniejszego zrozumienia roli zarządzających, nieustannie starających się równoważyć
zmienność i ciągłość.
Dziś staramy się
strategicznie odnieść te ważne artykuły i eseje do dwóch jednoczących elementów:
pierwszego skoncentrowanego na "Obowiązkach menedżerów", a drugiego
skupionego na "Świecie menedżera". Zbiór ten uzupełniony wywiadem z Peterem
Druckerem "Menedżer postkapitalistyczny" i dającą do myślenia przedmową
samego Petera Druckera jawi się jako kompletny obraz teorii i praktyki zarządzania, zarówno
takiej, jaka była kiedyś, jak i takiej, jaka kiedyś będzie.
Natchnione perspektywą, która
również dziś zachowała swoje znaczenie, eseje te przedstawiają Druckera od jego
najlepszej strony: jako człowieka bezpośredniego, mądrego i wymagającego. Książka
Petera Druckera Zawód menedżer , którą przeczyta każdy, kto interesuje się
zarządzaniem, o której dyskutował i która będzie dla niego źródłem wspaniałych
przeżyć, jest darem jednego z najbardziej szanowanych i płodnych autorów Harvard
Business Review, propozycją zawsze na czasie.
Peter Drucker jest
pisarzem, nauczycielem i konsultantem, którego dwadzieścia dziewięć poprzednich
książek zostało wydanych w ponad dwudziestu językach. Jest założycielem Fundacji The
Peter F. Drucker Foundation for Nonprofit Management, doradcą wielu rządów, instytucji
służb publicznych oraz największych korporacji. Nan Stone jest redaktorem Harvard
Business Review.
Spis treści
Przedmowa: Przyszłość,
która już się wydarzyła
Wprowadzenie
Część I. Obowiązki
menedżera
1. Teoria biznesu
2. Skuteczna decyzja
3. Jak podejmować decyzje w
sprawach ludzkich
4. Wielka potęga małych
pomysłów
5. Dyscyplina innowacji
6. Zarządzanie dla
osiągania efektywności w biznesie
Część II. Świat
menedżera
7. Informacja naprawdę
potrzebna menedżerom
8. Nastanie nowej
organizacji
9. Nowe społeczeństwo
organizacji
10. Czego mogą się
nauczyć firmy biznesowe od instytucji non profit
11. Nowe wyzwanie
produktywności
12. Zarządzanie a
funkcjonowanie świata
13. Menedżer
postkapitalistyczny
Przypisy
Indeks
O autorze
322 strony, twarda oprawa z obwolutą