Tytu³ jest niedostêpny
Praktyczne idee najtê¿szych umys³ów biznesu
W ¶wiecie biznesu idee naprawdê siê licz±. Ci, którzy maj± wielkie pomys³y
i je realizuj±, maj± najwiêksze szanse sukcesu. MBA - box mo¿e byæ cennym
materia³em dla ka¿dego, na ka¿dym etapie kariery zawodowej. Najbystrzejsze umys³y
¶wiata biznesu wypowiadaj± w tej ksi±¿ce swe wnikliwe opinie na takie tematy jak
innowacja, marketing, finanse czy strategia, przedstawiaj±c pobudzaj±ce do my¶lenia
i przydatne praktycznie punkty widzenia na te g³ówne zagadnienia dzia³alno¶ci
gospodarczej.
Dla ludzi z wieloletnim do¶wiadczeniem jest to przewodnik po najnowszych
koncepcjach, intelektualna od¿ywka umo¿liwiaj±ca kontynuowanie gry na najwy¿szym
poziomie. Dla tych, którzy dopiero startuj±, to cudowny sposób, by szybko nabraæ
prêdko¶ci i pokazaæ wszystkim licz±cym siê osobom, ¿e jest siê prawdziwym
graczem".
- Larry Bossidy, emerytowany prezes i dyrektor generalny Honeywell International,
wspó³autor ksi±¿ki Realizacja: Zasady wprowadzania planów w ¿ycie
(Execution: The Discipline of Getting Things Done)
W ksi±¿ce "MBA - box" najtê¿sze umys³y biznesu pokazuj±
czytelnikowi, w jaki sposób podstawowy program studiów zarz±dzania sprawdza siê
w realnym ¶wiecie. Ludzie tacy jak Michael Porter, Rosabeth Moss Kanter, Adrian J.
Slywotzky, Warren Bennis czy Bill George przedstawiaj± ca³y pakiet pomys³ów
i narzêdzi, które mog± przy¶pieszyæ karierê zawodow± czytelnika
i u³atwiæ mu wniesienie dodatkowej warto¶ci do jego organizacji. Z
ksi±¿ki mo¿na na przyk³ad dowiedzieæ siê:
Dlaczego finanse nie sprowadzaj± siê do manipulowania liczbami, lecz maj± ogromne
znaczenie dla trwa³ego rozwoju, upowszechniania siê bogactwa i tworzenia miejsc
pracy.
Co to jest strefa zysków i sk±d wiadomo, czy firma w niej siê znajduje.
Na czym polega umiejêtno¶æ przekszta³cania pomys³u czy wynalazku w produkt
rozwi±zuj±cy jaki¶ problem rynku.
Jak ³±czyæ potrzeby firmy - produkowanie i rozwój - z potrzebami
¶rodowiska, by trwale je zaspokajaæ.
Jakie s± najnowsze idee marketingowe w dziedzinie zarz±dzania mark±, wyceny,
oddzia³ywania na cykl ¿ycia produktu i nadawania wyró¿nionej pozycji produktowi,
który by³ traktowany jak towar masowy.
I jeszcze wiele wiêcej!
Joel Kurtzman jest g³ównym partnerem ds. nowatorskich rozwi±zañ
i innowacji w PricewaterhouseCoopers. By³ redaktorem i dziennikarzem
w "New York Times" oraz redaktorem "Harvard Business Review";
jest za³o¿ycielem i redaktorem pisma "Strategy + Business".
Spis tre¶ci
Wprowadzenie
1. Innowacja
W jaki sposób dochodzi do prze³omu?
2. Zrównowa¿enie i ¶rodowisko
Firma, która robi tylko pieni±dze, to kiepska firma
3. Finanse i rachunkowo¶æ
Utracona niewinno¶æ - rzetelna wiedza o liczbach i ich znaczeniu
4. Strategia
Pamiêtaj, by skrêciæ w dobr± stronê - o znaczeniu kierunku strategicznego
5. Zarz±dzanie
Dostawaæ pieni±dze za sukcesy innych
6. Zasoby ludzkie
Dlaczego mózgi przebijaj± miê¶nie?
7. Jak byæ liderem
I prze¿yæ, aby o tym opowiedzieæ
8. Marketing
"Dowiedz siê, czego chc± i jak to chc± otrzymaæ - i daj im to w taki w³a¶nie
sposób"
9. Komunikacja
"G³upiec gada, a mêdrzec mówi"
10. Pomiêdzy ustami a brzegiem pucharu
Dobre pomys³y, które nie wypali³y
Przypisy
Autorzy tekstów
Podziêkowania
Indeks
489 stron, format 175/229, oprawa twarda, w pude³ku