ksiazki24h.pl
wprowadź własne kryteria wyszukiwania książek: (jak szukać?)
Twój koszyk:   0 zł   zamówienie wysyłkowe >>>
Strona główna > opis książki

PRZEDSIĘBIORSTWO ZORIENTOWANE NA WIEDZĘ


KOBYŁKO G. MORAWSKI M.

wydawnictwo: DIFIN , rok wydania 2006, wydanie I

cena netto: 61.50 Twoja cena  58,43 zł + 5% vat - dodaj do koszyka


Celem książki w odniesieniu do przedstawionych przesłanek i inspiracji podjęcia tematu zarządzania wiedzą w przedsiębiorstwie jest:


- upowszechnienie założeń, celów koncepcji i metod związanych z procesami zarządzania wiedzą,
- przedstawienie metod zarządzania wiedzą w przedsiębiorstwie,
- opracowanie modelu przedsiębiorstwa opartego na wiedzy, użytecznego z punktu widzenia prowadzenia działalności gospodarczej, zorientowanej na kreowanie i wykorzystanie wiedzy,
- opisanie zależności pomiędzy zarządzaniem wiedzą a podstawowymi procesami przedsiębiorstwa i klasycznymi funkcjami zarządzania,
- identyfikacja wspólnych i rozbieżnych elementów nowoczesnych koncepcji zarządzania z koncepcją zarządzania wiedzą.

Książka jest przeznaczona dla właścicieli i menedżerów przedsiębiorstw, w których przebiega lub przebiegać będzie transformacja zasad zarządzania w kierunku zwiększania poziomu wykorzystywania informacji, wiedzy i kompetencji w procesach tworzenia produktów i usług.
Książka jest również skierowana do studentów kierunków ekonomicznych i menedżerskich, zainteresowanych rozszerzaniem wiedzy w zakresie nowoczesnych koncepcji zarządzania przedsiębiorstwem. Ponadto opracowanie może pomóc wykładowcom akademickim we wzbogaceniu zajęć dydaktycznych z takich przedmiotów, jak: nauka o przedsiębiorstwie, podstawy zarządzania, metody i techniki zarządzania, zarządzanie wiedzą, zarządzanie kapitałem intelektualnym.


Spis treści:

Wstęp

Rozdział 1. Wiedza jako przedmiot zarządzania w przedsiębiorstwie

1.1. Istota pojęcia wiedza
1.2. Filozoficzno-epistemologiczne determinanty użyteczności wiedzy
1.3. Kluczowe przesłanki zarządzania wiedzą
1.4. Potencjalne źródła wiedzy
1.4.1. Praktyka korzystania z zewnętrznych źródeł wiedzy
Literatura

Rozdział 2. Koncepcje zarządzania wiedzą i narzędzia ich implementacji

2.1. Geneza i istota koncepcji zarządzania wiedzą
2.2. Kierunki rozwoju koncepcji - podejścia i strategie zarządzania wiedzą
2.3. Metody i techniki zarządzania wiedzą
2.3.1. Istota metod i technik w systemie zarządzania wiedzą
2.3.2. Uwarunkowania implementacji metod zarządzania wiedzą
2.3.3. Ogólna procedura wdrożenia metod zarządzania wiedzą
2.3.4. Metody zorientowane na zarządzanie kapitałem ludzkim
2.3.5. Technologie informacyjne jako narzędzia wspierające zarządzanie wiedzą
Literatura

Rozdział 3. Model przedsiębiorstwa zorientowanego na systemowe wykorzystywanie wiedzy

3.1. Podstawowe założenia modelu
3.2. Kluczowe cele przedsiębiorstwa
3.3. Wybrane formy organizacyjne
3.4. Zarządzanie pracownikami wiedzy
3.5. Infrastruktura informatyczna
3.6. Integracyjna rola zarządzania wiedzą w zarządzaniu przedsiębiorstwem
Literatura

Rozdział 4. Zarządzanie wiedzą w przekroju klasycznych funkcji zarządzania

4.1. Wiedza w procesach zarządzania
4.2. Wiedza w procesach organizowania
4.3. Wiedza w procesach przewodzenia ludźmi
4.4. Wiedza w procesach kontroli, oceny i pomiaru
Literatura

Rozdział 5. Zarządzanie wiedzą w ramach podstawowych procesów przedsiębiorstwa

5.1. Wiedza w procesach B+R
5.2. Wiedza w procesach zaopatrzenia
5.3. Wiedza w procesach wytwarzania
5.4. Wiedza w procesach kształtowania relacji z nabywcą
Literatura

Rozdział 6. Zarządzanie wiedzą a wybrane koncepcje zarządzania

6.1. Zarządzanie kapitałem intelektualnym
6.2. Kompleksowe zarządzanie jakością
6.3. Zarządzanie innowacjami
6.4. Marketing relacyjny
6.5. Zarządzanie środowiskowe
Literatura

280 stron, format B5, oprawa miękka

Po otrzymaniu zamówienia poinformujemy,
czy wybrany tytuł polskojęzyczny lub anglojęzyczny jest aktualnie na półce księgarni.

 
Wszelkie prawa zastrzeżone PROPRESS sp. z o.o. 2012-2022