Autor książki, Jeremy Wright, znany konsultant specjalizujący się w
dziedzinie blogów, prezentuje na licznych przykładach, dlaczego firmy o różnym profilu
działalności decydują się na prowadzenie blogów, pokazuje jak to robią oraz radzi,
jak efektywnie budować relacje z klientem.
Opisuje również, w jaki sposób opinie klientów mogą wpłynąć na strategie
marketingowe, innowacyjność i zmiany organizacyjne, które odmienią twoje
przedsiębiorstwo.
W książce są też podane przykłady znanych na świecie firm, które korzystają z
możliwości, jakie dają blogi - są wśród nich Microsoft, Sun Microsystems, Google,
Disney czy General Motors. Autor udziela wskazówek, jak osiągnąć podobne
rezultaty.
Miliony użytkowników internetu na całym świecie piszą w swoich blogach o firmach i
ich produktach, dyskutują o bieżących trendach, jak i na wiele innych tematów. Nie
można tego fenomenu lekceważyć. Niniejsza książka pokazuje, jak dzięki blogom, przy
niskim nakładzie kosztów, można uzyskać informacje o klientach i rynku oraz
wykorzystać je przy podejmowania decyzji.
Dzięki tej książce dowiesz się:
- jak firma General Motors, prowadząc swoją firmową stronę FastLane Blog, należącą
do grona pięciuset najpopularniejszych blogów, wdraża pomysły swoich klientów i
zachęca ich do dzielenia się opiniami;
- jak firma Disney Channel wykorzystuje blogi do usprawnienia komunikacji wewnętrznej w
firmie i podnoszenia wydajności zatrudnionych w niej specjalistów;
- dlaczego dział rozwoju produktów w Microsoft, przed wprowadzeniem istotnych zmian do
aplikacji, konsultuje to z czytelnikami swojego bloga;
- jak Boeing, podczas budowy nowego typu samolotu 787 Dreamliner, wykorzystywał blogi,
aby poznać opinie klientów.
Książka "Blogowanie w biznesie" pokazuje, na wziętych z życia
przykładach, jak dzięki blogom można:
- zwiększyć świadomość marki
- utrzymać dobre relacje z klientami
- dowiedzieć się, co tak naprawdę klienci myślą o twojej firmie i jej produktach
- zmienić sposób funkcjonowania firmy
- usprawnić system zarządzania produktami
- wpłynąć na wyniki przedsiębiorstwa
Świat biznesu przechodzi głębokie zmiany, które nakazują na nowo zdefiniować
pojęcia marketingu, public relations czy komunikacji z klientami. Jeśli nie podążysz
za tą zmianą, to z pewnością zrobi to konkurencja a twoja firma będzie skazana na
porażkę. Bez względu na to, jaką działalność prowadzisz, musisz pamiętać, że
zarówno dzisiaj, jak i w przyszłości, prowadzenie bloga będzie nieodzowne, jeśli
chcesz osiągnąć sukces.
"Mam tylko jedną radę: przeczytaj tę książkę i przemyśl zawarte w niej idee
tak, jakby istnienie twojej firmy zależało od tego. Ponieważ rzeczywiście tak
jest".
Dave Taylor, wydawca,The Intuitive Life Business Blog
Spis treści
O Autorze
Przedmowa
Podziękowania
Wstęp
Rozdział 1 Podstawy blogowania
Rozdział 2 Jak myśleć na blogu?
Rozdział 3 Potęga blogów w biznesie
Rozdział 4 Jak twoja firma może wykorzystać blogi?
Rozdział 5 Jaki rodzaj blogów jest najlepszy dla
twojej firmy?
Rozdział 6 Wykorzystanie blogów do komunikacji
wewnętrznej w firmie
Rozdział 7 Czy wiesz, co się mówi o twojej
firmie i twoich produktach?
Rozdział 8 Udział w blogu
Rozdział 9 Jak radzić sobie z nieprzychylnymi opiniami i
negatywny nastawieniem?
Rozdział 10 Jak odnieść sukces blogowy?
Rozdział 11 Przyszłość bloga biznesowego
Aneks
Słownik
Indeks
232 strony, B5, oprawa miękka ze skrzydełkami