Publikacja jest obecnie niedostępna
Pierwszy na świecie guru małych przedsiębiorców
Mit przedsiębiorczości to mit, w który wierzy większość ludzi
zakładających małe firmy. To tragiczne w skutkach łudzenie się, że jeśli ktoś
zna się na pracy technicznej w firmie, może z powodzeniem prowadzić firmę
wykonującą tę pracę.
Ten fenomenalny bestseller rozwiewa powszechny mit o zakładaniu działalności
gospodarczej. Michael E. Gerber jest autorem popularnej serii książek
biznesowych E-Myth. W tej książce dzieli się wnioskami płynącymi
z wieloletniego doświadczenia we współpracy z ponad dwudziestoma pięcioma
tysiącami małych przedsiębiorców. Gerber pokazuje, w jaki sposób błędne, lecz
jakże powszechne założenia i wiedza techniczna przeszkadzają w prowadzeniu
własnej firmy.
Gerber przeprowadza nas przez wszystkie etapy cyklu życia firmy, od fazy
zarodkowej do fazy rozkwitu i dojrzałości: światła w tunelu, które dane
jest ujrzeć tylko najlepszym. Pokazuje, jak zastosować bogate doświadczenie sieci
franczyzowych w każdym typie działalności (i niekoniecznie rozwijać firmę na
zasadzie franczyzy). Co najważniejsze, Gerber uświadamia, czym różni się praca nad
własną firmą od pracy we własnej firmie.
Ta książka pomoże ci rozwijać firmę w sposób produktywny i pewny.
Spis treści
Podziękowania
Przedmowa
Wprowadzenie
Część pierwsza Mit przedsiębiorczości i małe firmy
Rozdział l. Mit przedsiębiorczości
Rozdział 2. Przedsiębiorca, menedżer i specjalista techniczny
Rozdział 3. Faza zarodkowa: czas specjalisty technicznego
Rozdział 4. Faza rozkwitu: znajdowanie pomocników
Rozdział 5. Poza strefą komfortu
Rozdział 6. Dojrzałość: przedsiębiorcze spojrzenie
Część druga Rewolucja przekręć-kluczyk: nowe spojrzenie na biznes
Rozdział 7. Rewolucja przekręć-kluczyk
Rozdział 8. Prototyp franczyzy
Rozdział 9. Pracuj nad swoją firmą, a nie w niej
Część trzecia Budowanie małej firmy, która działa!
Rozdział 10. Proces rozwoju biznesu
Rozdział 11. Twój program rozwoju biznesu
Rozdział 12. Wyznacz cel podstawowy
Rozdział 13. Wyznacz cel strategiczny
Rozdział 14. Zbuduj strategię organizacyjną
Rozdział 15. Zbuduj strategię zarządzania
Rozdział 16. Zbuduj strategię zasobów ludzkich
Rozdział 17. Twoja strategia marketingowa
Rozdział 18. Zbuduj strategię systemową
Rozdział 19. List do Sary
Epilog. Zwrócić małym przedsiębiorcom marzenia
Posłowie. Zrób pierwszy krok
O autorze
205 stron, B5, oprawa miękka