Napisz to... po angielsku!
- Profesjonalne pisma handlowe i marketingowe
- Skuteczne poszukiwanie pracy - listy motywacyjne i CV
- Zaproszenia, zawiadomienia, podziękowania
Ta książka to cenne źródło wiedzy dla wszystkich, którym zdarza się prowadzić
korespondencję w języku angielskim. Zawiera ona setki przykładowych listów i e-maili
uporządkowanych według grup tematycznych. Sheryl Lindsell-Roberts, znana specjalistka w
dziedzinie pisania dokumentów służbowych, umieściła tu doskonałe pisma, które sama
napisała lub otrzymała od innych osób.
Autorka zdawała sobie sprawę z tego, że przelewanie myśli na papier może sprawiać
trudność, opracowała więc "procedurę sześciu kroków" pomagającą
usprawnić proces tworzenia formalnych dokumentów listowych. Uzupełniła ją o dodatki
zawierające praktyczne porady na temat interpunkcji, gramatyki, często mylonych słów,
skrótów oraz form zwracania się do adresata.
- Dowiedz się, jak rozpocząć pracę nad listem urzędowym.
- Zadbaj o odpowiednią stronę graficzną.
- Zapoznaj się z etykietą e-mailową.
- Poznaj sekrety marketingu elektronicznego.
Sheryl Lindsell-Roberts jest ekspertką od spraw komunikacji
marketingowej i autorką dwudziestu książek poświęconych tematyce sporządzania
formalnych dokumentów. Prowadzi szkolenia z zakresu komunikacji, organizowane dla dużych
i małych firm, cieszące się uznaniem przedsiębiorców, nauczycieli uniwersyteckich
oraz przedstawicieli agencji rządowych w całych Stanach Zjednoczonych.
Spis treści
O autorce
Podziękowania
Wstęp
CZĘŚĆ I Pozostawianie swojego śladu w świecie biznesu
Rozdział 1. Wspomaganie swojej kariery
Rozdział 2. ABC pism służbowych
CZĘŚĆ II Pisanie własnych pism
Rozdział 3. Rozpoczęcie procesu pisania
Rozdział 4. Dostrajanie wiadomości
CZĘŚĆ III Pisanie pism zorientowanych na wyniki
Rozdział 5. Sprzedaż i marketing z charakterem
Rozdział 6. Udane poszukiwanie pracy i sprawy związane z zatrudnieniem
Rozdział 7. Relacje z klientami
Rozdział 8. Kredyty i ściąganie należności
Rozdział 9. Serdecznie zapraszamy
Rozdział 10. Składanie i przyjmowanie zamówień
Rozdział 11. Prywatne i biznesowe listy okolicznościowe
Rozdział 12. Relacje z mediami
Rozdział 13. Zawodowe potpourri
CZĘŚĆ IV Zastosowania e-mailowego oraz e-marketingowego "know-how"
Rozdział 14. Wiadomości e-mailowe, które wołają: przeczytaj mnie!
Rozdział 15. Etykieta e-mailowa
Rozdział 16. E-marketing dla wyników
Dodatki
A Zasady interpunkcji
B Gramatyka wcale nie musi być męcząca
C Wyrazy kłopotliwe
D Skróty
E Poprawne formy adresowania
375 stron, A5, miękka oprawa